ik moet met de trein..

22-01-2013 08:13 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet vandaag met de trein van eindhoven naar tilburg. Ik ga nooit met het ov. Ik heb met de ov reisplanner gekeken welke trein ik moet hebben en hoelaat. Ik heb ook gekeken naar de storingen. Er staat op de ns site dat ze rijden met een aangepast dienstrooster. Dat kan ik alleen nergens vinden. Ik kan daarna ook doorklikken naar zon reisplanner van de ns. Die geeft dezelfde trein aan als die ovplanner. Mag ik er dan vanuit gaan dat mijn trein gewoon rijdt? Ik wil niet te laat komen.
Ik zou eerder vertrekken om het zekere voor het onzekere te nemen. Succes!
Op dagen als vandaag weet je het nooit waar nu weer een wisselstoring opduikt maar je mag er inderdaad vanuit gaan dat ie rijdt volgens jouw opgezochte tijd. Anders wordt het in de ns reisplanner aangegeven. Succes
of je kijkt op 9292.nl Daar word rekening gehouden met storingen en de aangepaste dienstregeling.
Linkjes kan ik vreemd genoeg niet plakken op mijn werk maar http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtml

Hier heb ik even voor je gekeken. Zo te zien rijden daar de treinen gewoon. De aangepaste dienstregeling is voor veel delen van het land. Niet voor heel Nederland dus.

Als je de trein van 9.34 neemt (vertrekt van spoor 4 A) dan ben je om 10.05 in Tilburg.
Volgens mij gebruikt de ns op de reisplannen gewoon het aangepaste dienstrooster. Dus das geen probleem...

MAAR... Met dit weer zijn er altijd wel kleine of grote storingen, dus als je echt per se op tijd wilt zijn zou ik een trein eerder nemen..
Ik heb op beide planners gekeken. Dan is dat mooi als ze het aangepaste rooster meteen gebruiken daarin. Ik denk dat ik inderdaad maar een trein eerder pak. Just to be sure.

Bedankt!
Je kan het beste kort voor vertrek op actuelevertrektijden.nl ( ff googelen) kijken. Dan weet je 99% zeker wat er rijdt, of er moet terwijl je onderweg bent naar het station opeens iets gebeuren maar die kans is klein.
Zoals al gezegd is de NS reisplanner aangepast aan de winterdienstregeling. Je kunt er dus van uit gaan dat de treinen die de reisplanner nu aangeeft ook daadwerkelijk rijden. Een half uurtje extra vertrekken kan geen kwaad, maar dan moet het allemaal wel goed komen!
het is wat het is
Er is geen aangepaste dienstregeling voor eindhoven - tilburg (ik rijd het traject zowat elke dag :P).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven