Gezondheid alle pijlers

Ziek.. iemand tips?

22-01-2013 08:56 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik ben sinds gisteren ziek..

Kwam uit m'n werk, onwijs misselijk!

Wel geprobeerd te eten, maar dat lag al snel in de wc..

Maar nu hou ik dus helemaal niks binnen, zelfs geen water/thee..

Heeft iemand een idee waarmee ik toch iets van vocht binnen kan houden? Moet wel iets binnen krijgen, want ik heb sinds gisteren na het avond eten (18.00 uur) niks meer gedronken..

Alvast bedankt!
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op dinsdag 22 januari 2013 09:09 nou het is geen garantie hoor.

Bij mij werkt het namelijk niet. Als ik zo misselijk ben en ik neem cola is het er nog sneller uit dan het er in kwam.

Enige wat bij mij helpt is slokje water nippen en blijven liggen. En wat ik later nam op advies van de arts was slokjes fruitontbijt. M'n vriend had een fruitsapje gemaakt, maar daar staat ook de helft nog van in de koelkast... Misschien wat later, als ik weer wat ben opgeknapt!
Heb laatst hier zo zonder problemen domperidon kunnen kopen bij de apotheek zonder vragen Geloof dat ze er ook nog in zetpillen zijn als je niks binnen mocht houden. En cola en zoute chips werken ook erg goed als je beroerd bent.Dit werd zelfs eens geadviseerd door een arts
Fruit zou ik even laten voor wat het is, die zuren erin werken erg prikkelend.
Ik zou nu geen domperidon gaan halen, er zit een virus in je lichaam wat eruit moet. Vaak is het een kwestie van 24 uur afzien en daarna ben je van het ergste af.

Een volwassene die verder gezond is droogt echt niet binnen 1 dag uit . Na iedere keer overgeven/diarree een slok water nemen. Eer dat de volgende golf komt is er echt wel vocht opgenomen.
Als je sinds gister niet hebt gedronken ben je nog niet uitgedroogd hoor. Of heb je er ook erge diaree bij?

Zuig op ijsklontjes, dan krijg je het vocht zo langzaam binnen dat je maag er niet misselijk van wordt.

En veel beterschap!
@ Ivetje, ah ok. Ik heb alleen meegekregen dat het niet meer vrij verkrijgbaar was bij bijvoorbeeld kruidvat. Ik ging er vanuit dat je een recept nodig had, omdat mijn jongste de zetpillen alleen op voorschrift van de arts mocht gebruiken destijds. Zie nu dat dat inderdaad alleen voor kinderen tot 1 jaar geldt.

Dan is het wel een aanrader. Als je echt niks binnenhoudt kun je je vriend dat laten halen bij de apotheek. Het werkt goed.

Wat tot die tijd helpt tegen de ergste misselijkheid; je voeten op de grond houden. Lig je op bed en kun je er niet uit; ga zo liggen dat je één blote voet op de grond kunt zetten. Klinkt idioot, maar het werkt wel.
quote:Suze02 schreef op dinsdag 22 januari 2013 09:20 Zolang je niet te beroerd bent om te forummen gok ik dat het gewoon goed komt.

Ik denk van wel..

Zolang ik (in bed) blijf liggen voel ik me ietsje beter..

Komt goed
quote:noreservations schreef op 22 januari 2013 @ 09:16:

ORS is heel vies. Je kan ook sportdrank drinken.Of alcoholvrij bier
quote:noreservations schreef op dinsdag 22 januari 2013 09:18 Je hoeft niet naar een apotheek voor ORS.

Het recept:

18 gram suiker (= 8 klontjes) en 3 gram keukenzout (= 1 theelepel) op te lossen in 1 liter drink-water Bedankt!!
Ik zou nu geen domperidon gaan halen, er zit een virus in je lichaam wat eruit moet.

Dat geldt inderdaad bij bijvoorbeeld alcoholvergiftiging. Als je een kater hebt moet je het kotsen niet tegen gaan houden. Maar een virus braak je er niet uit, helaas.
Kleine slokjes water en slapen.

Op een bepaald moment blijf je misselijk omdat je maag te leeg is, en dan helpt niets zo goed om de boel weer normaal te krijgen als hapjes geraspte appel. Beproefd huismiddeltje, en iets minder heftig dan cola en chips.

ORS en domperidom zijn niet nodig. Dit gaat vanzelf over.
quote:steel_schaapje schreef op dinsdag 22 januari 2013 09:23 Als je sinds gister niet hebt gedronken ben je nog niet uitgedroogd hoor. Of heb je er ook erge diaree bij?

Zuig op ijsklontjes, dan krijg je het vocht zo langzaam binnen dat je maag er niet misselijk van wordt.

En veel beterschap!

Ja heb ook best erge diarree..

Ik denk dat het een kwestie is van eraan toegeven en wachten tot het virus uit m'n lichaam is..

Mocht het echt niet gaan, bel ik ff de dokter!
Ja! Geraspte appel, dat deden wij vroeger altijd als we ziek waren. Kweet alleen niet meer of het nou echt werkte.

TO gaf aan dat ze al sinds gisteravond nìets binnenhoudt. Een volwassene droogt natuurlijk niet zo snel uit als een klein kind. Maar je kunt je wel goed beroerd voelen als je echt niks binnenhoudt. Je wil ook voorkómen dat je uitdroogt. Dan is het drinken van ORS of sportdrank wel slim, als er verder helemaal niks binnenblijft. Het kan immers verder geen kwaad.
Allereerst beterschap!quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 22 januari 2013 @ 09:16:

ORS is tegen diaree, niet tegen braken.

ORS is niet tegen diarree of braken. Het is tegen uitdroging. Omdat je snel uitdroogt als je diarree hebt helpt ORS, maar de diarree zal er niet van stoppen.

Zoals al eerder is gezegd hoef je het niet in de winkel te kopen omdat het gewoon simpel een oplossing is van suiker en zout en water.
Klopt, puss.. ORS zorgt ervoor dat je sneller vocht opneemt en het vult tegelijk je suikers en zouten aan, waardoor je je al snel een stuk beter kan gaan vullen. Het helpt soms ook net ff die cirkel van de misselijkheid doorbreken, maar het geneest inderdaad niet de oorzaak van de misselijkheid of diarree.
Een droog beschuitje doet wonderen. Bij mij helpt het altijd. En voor de rest proberen om veel water te drinken. Dan stabiliseert je maag zich een beetje.
Op tijd naar de dokter... of is dat dwaas?
Kleine slokjes water, kleine slokjes bouillon, beschuitje, dat werk... Blijven drinken, ook al lijkt het alsof alles er direct weer uitkomt, je lichaam neemt toch altijd wel wat op. En, inderdaad, het voelt alsof je nooit meer beter wordt . Toch zal je je waarschijnlijk snel wat beter voelen.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
En daar de hele boel aansteken K_O? Lijkt me niet zo handig en grote kans dat de huisarts niets anders voorschrijft dan gewoon een paar daagjes uitzieken.

Beterschap TO! (en die cola werkt echt tegen misselijkheid, wel even de prik eruit laten bruisen)
Cola werkt goed. Wel kleine slokjes, zonder al te veel prik en niet zo uit de koelkast. Wel even op kamertemperatuur laten komen.

Net als water. Neem geen koud water zo uit de kraan, maar wat warmer water. En drink dus met kleine slokjes. Dat kan je lichaam veel beter aan.

Verder gewoon uitzieken.
.
Misschien heel raar, maar op aanraden van mijn schoonmoeder (bij ziekte is ze wel nuttig ) dronk ik tijdens mijn buikgriep hele kleine slokjes halfvolle melk. Het schijnt je maag tot rust te brengen of zoiets.
Time spent with a cat is never wasted
quote:Orzoo schreef op dinsdag 22 januari 2013 17:47 Mannen hebben nooit genoeg? Mijn man heeft echt wel avonden dat hij zo uitgeput is dat hij niet hoeft hoor.

Hier de ene week bijna elke dag, de andere week maar 1 of 2 keer. Ligt maar net aan de omstandigheden. :Imao: "Mannen hebben nooit genoeg? Mijn man heeft echt wel avonden dat hij zo uitgeput is dat hij niet hoeft hoor.

Hier de ene week bijna elke dag, de andere week maar 1 of 2 keer. Ligt maar net aan de omstandigheden."
quote:malibuu schreef op 22 januari 2013 @ 17:51:

[...]

:Imao: "Mannen hebben nooit genoeg? Mijn man heeft echt wel avonden dat hij zo uitgeput is dat hij niet hoeft hoor.

Hier de ene week bijna elke dag, de andere week maar 1 of 2 keer. Ligt maar net aan de omstandigheden."

Volgens mij ben je verkeerd

Hoe voel je je nu?
Coca cola helpt echt. Op vakantie jaren geleden ook ziek geworden en het advies gekregen om cola te drinken. Dit moet je ook nippen en langzaamaan nuttigen. Je zult zien dat je je na een paar uurtjes stukken beter voelt.

En echt, probeer toch wat te drinken. Niet uitdrogen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven