Geld & Recht alle pijlers

loonstrook januari

22-01-2013 13:35 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hem al, de eerste loonstrook van het jaar en ben je erop vooruit gegaan of achteruit. Ik heb een parttime baan en volgens de verwachting ga ik er ongeveer 15 euro netto op achteruit. Door de verhoging van het percentage in de 1e belastingschijf.
Ja, ik heb hem (online) en ik ga er wel 3 euro op vooruit....
Op vooruit gegaan. Paar tientjes.
Misschien ook handig om er dan bij te vermelden of je brutoloon gestegen is of gelijk gebleven; anders wordt het nogal een appelen/peren vergelijking.....
Bruto gestegen/netto gedaald.
Brutoloon nu nog gelijk gebleven (nog geen functioneringsgesprek gehad) en netto iets vooruit gegaan.
ja die vervelend verhoging 1e schijf, heel flauw ook de laagste inkomens pakken. ik weet nog niet hoeveel, maar had al gehoord dat het paar euro per maand netto minder is.
Ben er op vooruit gegaan, deels door een loonsverhoging per 1-1-2013, maar ook als het loon gelijkgebleven was, was ik paar tientjes vooruit gegaan.
Bruto en netto gestegen
Bruto gelijk, netto gestegen. Ik vind het helemaal prima.
I would rather shit in my hands and clap
Bruto gestegen, netto gestegen. Al is het helaas maar 13 euro, maar iets is nog altijd beter dan niets
Wij krijgen vanaf deze maand ¤15,- minder salaris, was ¤1059,- is nu netto ¤1044,-

Daarnaast is de huurtoeslag met (alweer) ¤6,- naar beneden gegaan en de voorlopige teruggaaf ¤ 20,- minder .

De zorgtoeslag is ¤25,- om hoog gegaan .

Al met al moeten we nu even ¤16 ,- inleveren.
Ik heb mijn loonstrook nog niet. Ik weet i.i.g. dat ik bruto gelijk blijf.Ga geen schaal of trede meer omhoog. Zorgtoeslag krijgen wij vanaf deze maand ook niet meer, was ook 60 euro elke maand. Wij zitten nu net iets boven de 42000 euro met z'n tweetjes en dan krijg je het niet meer.
Bruto en netto omhoog. ¤ 16 netto per maand hoger en ik krijg ook geen zorgtoeslag meer.
Een trede er bij omhoog gegaan, brutto er 89,- bij gekregen, echter netto er 70,- op achteruit gegaan.

Heb maar aan P&O gevraagd of het wel klopt, lijkt me erg veel.
Bruto gestegen (indexering), netto gedaald. WIA-uitkering. Hij's fijn.
Ik moet het zo te zien met 30 euro minder per maand doen.
Hier 12 Euro per maand minder.

Brutoloon wel omhoog maar netto naar beneden.

Erg fijn op een toch al zo hoge WAJONG uitkering van nu 922 in de maand.

Gelukkig werkt mijn partner maar als alleenstaande is het toch niet te doen zo'n uitkering.

Het lijkt er bijna op of je er om vraagt om ziek te worden/zijn.
quote:Lee24 schreef op 22 januari 2013 @ 23:31:

Hier 12 Euro per maand minder.

Brutoloon wel omhoog maar netto naar beneden.

Erg fijn op een toch al zo hoge WAJONG uitkering van nu 922 in de maand.

Gelukkig werkt mijn partner maar als alleenstaande is het toch niet te doen zo'n uitkering.

Het lijkt er bijna op of je er om vraagt om ziek te worden/zijn.Genoeg landen waar je niets krijgt als je niet kan werken hoor. Ik vind 922 euro voor niets, best veel geld.
quote:usena schreef op 22 januari 2013 @ 23:55:

[...]

Genoeg landen waar je niets krijgt als je niet kan werken hoor. Ik vind 922 euro voor niets, best veel geld.

Er zijn ook wel landen waar woonkosten etc goedkoper zijn dan in Nederland.

En er zijn ook wel landen waar bepaalde groepen mensen het gewoon heel erg slecht hebben.

922 euro lijkt me erg lastig om van rond te komen.. huur + gaswaterlicht is al snel 750 a euro, dan heb je nog 100 euro nodig voor eten, 90 voor een ziektekostenverzekering.. ehh, en dan maar geen kleding en nooit iets leuks doen denk ik?

"voor niets", ik neem niet aan dat er mensen voor hun plezier in de Wajong zitten.. (op een enkele fraudeur na)

Toevoeging: ohja, on topic: nog geen loonstrook gehad. Ik heb begrepen dat ik er bruto op vooruit zal gaan (loonsverhoging) maar netto op achteruit (wat ook ligt aan rekenfouten die eerder zijn gemaakt, niet zozeer vanwege belastingen).
Usena; met vergelijken kunnen er elke discussie teniet doen. Laat ik het zo zeggen; de eerste de beste.dag dat ik "niets doe" gaat de vlag uit en hang ik met veel plezier mijn wao aan de wilgen. Want verdomd zeg, het lijkt er niet eens op. Neuh, daar kwam mijn fulltime job dichterbij. Ik ben me bewust van mondiale verschillen, maar dat maakt niet dat iedereen altijd maar eeuwig dankbaaroet zijn. Dat gewauwel over "gratis geld" is van hetzelfde gezaag als wanneer ik op elk niet volledig positieve uiting omtrent werk zou komen zalven met "weet je wel hoe luxe het is dat jr kunt werken, want bladiebla.

OT; nog geen idee. Het zal overgemaakt zijn maar nog niet toegekomen aan administratie. En met tntpost word standaard alle privépost niet bezorgd. We zien wel, verwacht netto wel een kleine vermindering gezien wao waarbij bruto gekoppeld is aan wwb-norm en berichten dat ook daar wat pijn te voelen zal zijn.
when you wish upon a star...
bruto gelijk, netto 17 euro meer!

Das niet verkeerd..
Bruto gelijk; netto ¤ 64 minder.

Is het totaal van 2 verschillende inkomens. Kan dus zijn da het met de belastingaangifte gedeeltelijk wordt rechtgetrokken, omdat de schijfverdeling dan anders wordt.
Na veel gereken ben ik eruit. Per saldo netto salaris sec: plus 8 euries .

Joepie???

If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Bruto weet ik nog niet?

Maar helaas netto 9 euro minder, kon al niks missen dus hier snap ik echt weer niks van.

Morgen kan ik mijn loonstrook uitprinten, ben benieuwd.

Balen hoor!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven