Gezondheid alle pijlers

Dochter met buikpijnaanvallen

24-01-2013 10:17 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft sinds twee jaar koliek achtige pijnaanvallen in haar bovenbuik.

We lopen al twee jaar ziekenhuis in en ziekenhuis uit maar ze kunnen maar niks vinden.

De pijn is in het midden onder haar middenrif en straalt uit naar haar rug. Artsen dachten eerst aan nierstenen maar alles is nu uitgesloten. Galstenen komen ook voor in de familie maar dat was ook allemaal goed.

Diverse echo's gehad, maagonderzoek, maar kunnen helemaal niks vinden, nu doet ze mee aan een onderzoek met hypnotherapie, dat helpt wel te ontspannen maar de pijnen blijven.

wie herkent zich ook hierin?? wij zijn ten einde raad en weten niet meer wat te doen, pijnstilling (zetpillen met diclofinac) helpt ook niet meer.

iemand ervaring misschien met alternatieve geneeskunde??
Ik ben geen dokter en heb geen idee wat het is. Ik raad je aan op zoek te gaan naar iemand die Reiki behandelingen geeft. Familielid is Reikimaster en ik ben eerstegraads. Je hoeft er niet in te geloven, maar het kan in elk geval geen kwaad om het eens te proberen.
quote:marsmi schreef op 24 januari 2013 @ 10:17:

Mijn dochter heeft sinds twee jaar koliek achtige pijnaanvallen in haar bovenbuik.

We lopen al twee jaar ziekenhuis in en ziekenhuis uit maar ze kunnen maar niks vinden.

De pijn is in het midden onder haar middenrif en straalt uit naar haar rug. Artsen dachten eerst aan nierstenen maar alles is nu uitgesloten. Galstenen komen ook voor in de familie maar dat was ook allemaal goed.

Diverse echo's gehad, maagonderzoek, maar kunnen helemaal niks vinden, nu doet ze mee aan een onderzoek met hypnotherapie, dat helpt wel te ontspannen maar de pijnen blijven.

wie herkent zich ook hierin?? wij zijn ten einde raad en weten niet meer wat te doen, pijnstilling (zetpillen met diclofinac) helpt ook niet meer.

iemand ervaring misschien met alternatieve geneeskunde??Wat vervelend voor je dochter zeg. Hoe oud is ze? Ook al bij academisch ziekenhuis geweest?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Vriendin van mij heeft familiare mediterrane koorts met buikpijnaanvallen. Long shot, maar wie weet?
Al eens een second opinion aangevraagd? Lijkt me in dit geval goed.

Verder; vreselijk voor je dochtertje.. hoop dat ze snel een oplossing/behandeling vinden.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ja we hebben een second opinion aangevraagd en lopen nu in een academisch ziekenhuis, maar omdat ze niks lichamelijks kunnen vinden weten ze het nu ook niet meer, maar wij zitten met de ellende. Mijn dochter is 18 en de arts zegt dat er zoveel meisjes zijn met deze klachten.

Dachten eerst aan stress, niet dat ze dat heeft maar de aanvallen komen ook ineens snachts als ze ligt te slapen en dan word ze wakker van de pijn, ze weet zich geen houding te geven als ze die aanvallen heeft.

iemand misschien ervaring met acupuntuur?? en wat moet ik me voorstellen bij Reiki therapie??
Is er al gekeken naar voeding en eventuele allergieën?
ja dmv bloedonderzoek en urine is ook vastgesteld dat het geen voedsel allergie is. Dachten ze eerst aan omdat ze haar 1e pijnaanval twee jaar geleden kreeg na het eten van een boterham met pindakaas.

bloed onderzoek, urine onderzoek, maag onderzoek, echo's alles is goed.

ook heeft ze laxerende medicijnen gehad, maar daar heeft ze ook geen last van van obstipatie.

ook maagzuurremmers hielpen niet.
Heeft ze al eens gekeken of haar cyclus van invloed is? Ik heb nl zelf enorme buikpijn/darmkrampen etc rond mn eisprong....
Al de anticonceptiepil geprobeerd?
Zijn jullie ook tijdens een aanval naar het ziekenhuis geweest om bloed te prikken en een echo te laten maken?

Dat levert soms wel een diagnose op.
Een kennis van mij heeft haar zoon (11) mee genomen naar een hypnotherapeut. Na een paar sessies waren zijn klachten grotendeels weg. Hij had echt erge buikpijnaanvallen, krom liggen en opgehaald moeten worden van school...

Ik weet niet zeker of het werkt, maar je kan het dus proberen: hypnotherapie. Baat het niet...
Atjuuh, ja daar dachten we eerst ook aan, maar ze heeft een buikpijn dagboek bijghouden en dan zie je dat het niet met de cyclus te maken heeft.
Ze is nu een half jaar bezig met Hypnotherapie, maar de aanvallen blijven, het helpt wel te ontspannen maar neemt de helse pijnen niet weg.

We zijn al een aantal keren op de spoedeisende hulp geweest en konden dan gelijk een echo laten maken en bloed laten prikken maar konden nooit wat vinden.
Ook slikt ze de anticonseptiepil !

daar heeft het ook niks mee te maken de aanvallen had ze al toen ze de pil nog niet slikte.
Pds dan?
Laat haar nakijken door een Gynaecoloog, ikzelf heb endometriose die ook pijnklachten in de bovenbuik veroorzaakte, die niet cyclusgerelateerd was en die voor enorme krampen zorgden (zo erg dat buikspieren doorscheurden tijdens aanval)

Endometriose is alleen vast te stellen door kijkoperatie (er zijn namelijk meerdere vormen dan alleen cystes)

ik zou per direct om een doorverwijzing vragen
life ain't a perfect story, write it while you live it
quote:atjuuh schreef op 24 januari 2013 @ 11:02:

Pds dan?Daar dacht ik ook aan. Heb het zelf in lichte mate, maar ook soms ineens 's nachts inderdaad.
Ze heeft een buikpijndagboek gehouden. Werd daarin echt alles opgeschreven? Dus wat ze die dag had gedaan, of de dag leuk was of niet, of ze stress had, wat ze gegeten heeft, hoeveel en hoe ze bewogen heeft etc. etc.?

Hebben jullie weleens eliminatie van voedsel toegepast? Dus een periode glutenvrij, een periode lactose c.q. melkvrij, een periode ei-vrij etc. etc.? Gezien de klachten is dat zeker het proberen waard.
Hoi,

Even mijn eigen ervaring. 8jaar geleden werd ik 's nacht wakker met kolieken kon niet voor of achteruit. wist toen nog niet wat het was alleen dat ik crepeerde van de pijn. Op een gegeven moment op een zaterdag een aanval gehad op mijn werk. Gelijk naar de hap daar dachten ze eerst aan een blinde darm en hebben ze me daar gehouden. Bleek het niet te zijn. Toen werd er gedacjt aan galstenen. Scopie gehad naar de galwegen. Geen steen te vinden.

Naar huis en nog a3 maanden mee rondgelopen. Internist zei dat er niks aan de hand was en suggereerde dat het tussen mijn oren zat. Hij wilde dan toch nog een echo maken.

Gelukkig tijdens de echo een koliek gehad en jawel toch galstenen...

Bij alle andere onderzoeken niet gevonden... En een maand of vier heel veel pijn gehad van de kolieken, nachtelijke hap bezoekjes etc.

Galblaas eruit en ik fleurde weer op.

Dus galstenen zijn niet altijd even makkelijk te vinden.

Veel sterkte metje dochter,

Oh ja was begin twintig toen dit gebeurde
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik had dit ook vanaf een jaar of 14 best wel vaak (3x per week). Nu ben ik twee keer zou oud en heb het bijna nooit meer (1x per jaar ofzo).

Bij mij is er nooit onderzoek naar gedaan, maar achteraf zie ik wel een verband tussen de erge pijn en honger en pijn en stress.

Nu ik oud en wijs genoeg ben om goed voor mezelf te zorgen let ik erop dat ik geen megahonger krijg en probeer een beetje relaxter te zijn.
Endometriose zou dat voor kunnen komen bij een meisje van 18? het zou kunnen maar de arts heeft hier nog nooit over gesproken.

Ja dat buikdagboek daar staat alles in, wat je eet, wat je doet enz enz en daar komt ook geen patroon uit of een link naar iets.

Nee volgens de arts heeft het niks met het eten te maken ?? omdat ze dat via het bloed getest hebben.

Ik zelf heb galstenen en herken mijn dochter hierin als ze deze aanvallen heeft maar de onderzoeken wijzen niks uit, anders zouden haar leverwaarden ook hoger moeten zijn zei de arts. en ze heeft een 7 tal echo's gehad en een MRI scan en daarop was niks te zien
Ja endometriose kan ook! Waardeloos dat er maar steeds niks uit de onderzoeken komt. Gynaecoloog is zeker de moeite waard!
Ik heb al Endo klachten sinds m'n 16e, dat kan dus zeker!
Oh jakkes, wat naar voor haar! Ik heb niet veel tips, hierboven staan wel goede dingen. Wat ik nog wel als tip heb: kan het (sorry alvast, sommigen pakken dit heel zwaar op) psychisch zijn?

En nee, dat betekent niet dat je niet ziek bent en geen pijn hebt, maar het heeft een andere oorzaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven