Gezondheid alle pijlers

Ik schrijf het even van me af...............

24-06-2012 21:01 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
4 jaar geleden was ik hun getuige, op een zonnige septemberdag trouwden ze op een sprookjesachtige locatie.

Het was een topdag met een knalfeest als afsluiting.

1.5 jaar geleden was er weer een hoogtepunt in hun leven, de geboorte van hun dochtertje, een mooie gezonde baby zo een die iedere ouder zich wenst.

Van de week ging ze naar de huisarts, een beetje kortademig, koortsig, kortom niet goed.

De huisarts reageerde alert en verwees haar direct door naar het ziekenhuis waar ze direct moest blijven.

Afgelopen donderdag had ik een ontroostbare vriend aan de telefoon, een ver gevorderde vorm van kanker die op de longen drukt, het is nog een kwestie van weken.

Oh wat zag ik er vandaag tegen op, de tocht naar het ziekenhuis, met lood in de schoenen fietste ik naar de onvermijdelijke confrontatie.

Ze ligt aan een morfinepomp, 38 jaar, en in plaats van zich druk te maken over kinderzaken is ze bezig haar uitvaart te regelen.

Ze is zo sterk, hij ook, heel rustig vertelde ze "Gijs ik ga dood" en zo heb ik mijn uitvaart geregeld.

Haar humor is ze niet kwijt, ze kreeg me zelfs nog aan het lachen en attent, "Kom Gijs, naar huis, voetbal begint zo"

Ze gaan nog pijn bestrijden en kijken of er nog levens verlengende handelingen mogelijk zijn maar zelf gelooft ze daar niet in, zoals ze zich nu voelt denkt ze in dagen of weken.

4 jaar geleden regelden we de bruiloft (was ook ceremoniemeester) wie had dit kunnen of durven bedenken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Als ik doodga

Als ik doodga

hoop ik dat je er bij bent

dat ik je aankijk

dat je mij aankijkt

dat ik je hand nog voelen kan

Dan zal ik rustig doodgaan

Dan hoeft niemand verdrietig te zijn

Dan ben ik gelukkig.

Remco Campert
Wat ontzettend verdrietig is dit toch. Voor haar, voor haar man, voor haar zoontje van twee, voor jullie... Zo oneerlijk.

Heel veel sterkte gewenst de komende tijd.
Och lieve Gijs, wat een naar bericht. Kan inderdaad, zoals jilzz schrijft een paar dagen duren. Pff...dapper van haar.

Sterkte voor jouw vrienden en natuurlijk voor jou!
O wat triest, en wat jammer dat de hospice niet mee werkt aan euthanasie.

Heel veel sterkte voor allemaal!
Jeetje, wat heftig... Heel veel sterkte...
heel veel sterkte HBG, wat vreselijk moeilijk. Ik ben een stille meelezer maar moest nu even reageren. Heb het zelf recent meegemaakt met mijn vader, ook in een hospice aan dezelfde ziekte.

Sterkte morgen.
Moest ineens aan dit nummer denken

http://m.youtube.com/watch?v=U9mqbqMbHk4
Sterkte lieverd. Wat ben je toch een super vriend.
Iedereen bedankt voor de reacties

Heb gisteren mijn vriend gesproken, het is inderdaad Palliatieve sedatie omdat de Hospice, onderdeel van het leger des heils,

op basis van de christelijke oorsprong euthanasie niet toestaat.

Mijn vriend denkt dat het een kwestie van dagen is na het weekend.

Ze heeft vanaf vandaag een soort afscheidsschema gemaakt en ik ga dus morgen.

Vind het een heel raar idee, wat moet je zeggen, maak me al 2 dagen druk over hele stomme dingen zoals "wat zal ik aandoen" weet zelf ook niet waar het op slaat.

Ik geef morgen avond wel een update.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Zou het iets zijn om een mooie bloem mee te brengen waar zij naar kan kijken en haar steun geeft.

Veel sterkte.
[Blijf vooral jezelf, alles is goed, niets is fout.

Wat een moeilijk moment zal dat worden, ik wens je heel erg veel sterkte toe en zal morgen aan je denken!
Gijs, sterkte!
Sterkte Gijs
Moeilijk gijs wat je moet zeggen. Ik heb gewoon wat tegen mijn vader zitten aan kletsen en heb verteld wat hij voor mij heeft betekend en voor mijn kinderen en dat ik hem ga missen. Maar ik vond het een moeilijk en zelfs een ongemakkelijk moment. Het idee van een bloem vind ik ook heel mooi!
Gijs, alles is al gezegd he? Alles is al gedaan he? Jullie maken je vanaf de zomer al op voor dit moment.

Ga gekleed op de manier waarop jij graag wil dat zij zich jou herinnert. Vraag haar wat ze graag zou willen dat je doet nadat ze is heen gegaan. Ik moet alweer om jullie hier mijn tranen weg knipperen...
Ik krijg net een sms dat mijn vriend op weg is naar de hospice i.v.m. vervelende ontwikkelingen die hij vanavond met mij gaat bespreken (hij belt me)

Nu weet ik dat ze de afspraak hebben dat als er complicaties zijn het verplegend personeel van de hospice direct dormicum mag toedienen.

Hier hebben ze zelfs een soort document voor ondertekend.

Maar dan moet het toch vreselijk mis zijn gegaan ze heeft t/m zondag afspraken staan met mensen van wie ze afscheid wil nemen.

Sterkte met alles
Nooit eerder gereageerd omdat ik het een te emotioneel onderwerp vind, maar nu wilde ik je toch een hart onder de riem steken. Wat een geweldige vriend ben jij geweest! Dat moet voor haar als grote rijkdom hebben gevoeld. Ik zit hier iedere keer stilletjes te huilen bij jouw topic en nu houd ik de snikken niet binnen. Wat afschuwelijk allemaal. Heel, heel veel sterkte! Hopelijk heb je zelf ook lieve vrienden waarbij je terechtkunt!
Dank jullie

Ik schrijf vanavond een update als ik mijn vriend heb gesproken.
Oh, dat klinkt naar dat hij er nu naar toe moet. Sterkte
Wat kan het leven toch wreed zijn. Onvoorstelbaar leed, zo erg......
Ja en?
Dit maakt mij klein, dit maakt mijn zorgen futiel en mijn leed compleet loos.

Lieve lieve Gijs en lieve mensen om jouw vriendin heen, heel veel sterkte. En jij lieve Gijs, jij doet gewoon goed zoals je gaat, zoals je bent, zoals je liefhebt. Jij bent gewoon een goede Gijs
Optimist tot in de kist!
Wat een lief berichtje olifantjeinhetbos.

Klinkt inderdaad urgent HBG. Sterkte. Ik leef erg met je mee.
Wat heftig! Ik hoop dat ze snel en vooral rustig mag inslapen. Wat een dappere vrouw! Wat een strijd! Het klinkt hard, maar ze verdient nu rust. Heel veel sterkte! Het spookt vaak door mijn hoofd!
Lieve Gijs, waarschijnlijk heb je jouw vriend al gesproken.

Voel je niet verplicht tot een nieuwe update, je hebt nu andere belangrijke zaken te verwerken.

Ik hoop voor jou dat je afscheid kunt nemen.

Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven