Het Grote ruiltopic.
woensdag 7 december 2011 om 16:34
In dit ruiltopic is het mogelijk (zelfgemaakte) spullen, die je zelf niet meer nodig hebt of gebruikt, te ruilen met andere forummers.
Dit in het kader van de recessie of puur omdat je de ander iets gunt!
Wat is het idee? Als je iets in je huis hebt, kleding, boeken, decoratiemateriaal e.d. kun je dit hier op het forum zetten en er
een ander (die het misschien niet zo breed heeft) heel blij mee maken.
Enkele spelregels:
- Je mag geen geldelijke vergoeding vragen voor de zaken die je aanbiedt
- Het is alleen toegestaan (een bijdrage in) de verzendkosten te vragen.
- Geef aan wat je er (eventueel) graag voor terug zou willen hebben.
P.s. Dit topic zal worden verplaatst naar het prikbord, zodra het prikbord ook ter zijner tijd mobiel bereikbaar wordt.
Dit in het kader van de recessie of puur omdat je de ander iets gunt!
Wat is het idee? Als je iets in je huis hebt, kleding, boeken, decoratiemateriaal e.d. kun je dit hier op het forum zetten en er
een ander (die het misschien niet zo breed heeft) heel blij mee maken.
Enkele spelregels:
- Je mag geen geldelijke vergoeding vragen voor de zaken die je aanbiedt
- Het is alleen toegestaan (een bijdrage in) de verzendkosten te vragen.
- Geef aan wat je er (eventueel) graag voor terug zou willen hebben.
P.s. Dit topic zal worden verplaatst naar het prikbord, zodra het prikbord ook ter zijner tijd mobiel bereikbaar wordt.
woensdag 23 januari 2013 om 16:14
een vraagje voor de mensen die mij babykleding gestuurd hebben.
Er zit een rompertje met een soort konijntjes erop, bij met drukkertjes op de schouders. Nu vindt ik die echt super handig, maar heb ze nergens in een winkel kunnen vinden. Helaas staat er geen merk in en leverd googlen ook geen hits op.
Weet degene van wie ik het heb gekregen toevallig welk merk het is?
Er zit een rompertje met een soort konijntjes erop, bij met drukkertjes op de schouders. Nu vindt ik die echt super handig, maar heb ze nergens in een winkel kunnen vinden. Helaas staat er geen merk in en leverd googlen ook geen hits op.
Weet degene van wie ik het heb gekregen toevallig welk merk het is?
woensdag 23 januari 2013 om 16:16
woensdag 23 januari 2013 om 21:11
Shenandoah, rompers met hogere halsjes en knoopjes bovenaan hebben ze iig bij de H&M. Superfijn, want die hema-rompers zijn vaak wel goedkoper, maar worden al snel mega-halzen. (zoon loopt hier standaard in een soort fout balletpakje met zo'n ronde hals en hoge bikinilijn... Hoezo mijn moeder moet grotere rompers voor me komen)
Ayla, succes met je ziekies!!!
Ayla, succes met je ziekies!!!
woensdag 23 januari 2013 om 21:14
Lilja, hoe valt het groene vest met capuchon? Het ziet er goddelijk èn stoer uit, ik hoody's, maar er werd vorige week gevraagd of ik zwanger was van de derde, dus mijn figuur is nog niet terug naar de oorspronkelijke maat 38... (en dat kan nog wel een jaartje duren. )
Zou een 38-40 erin passen?
Zo ja, dan ben ik errug geinteresseerd. Ook in je hemdjes, ik geef nog borstvoeding, dus draag o-ver-al hemdje onder die ik naar benee kan trekken (en trui omhoog) zodat ik niet telkens in mn blote buik en jetsers zit.
Zou een 38-40 erin passen?
Zo ja, dan ben ik errug geinteresseerd. Ook in je hemdjes, ik geef nog borstvoeding, dus draag o-ver-al hemdje onder die ik naar benee kan trekken (en trui omhoog) zodat ik niet telkens in mn blote buik en jetsers zit.
donderdag 24 januari 2013 om 11:22
@zaza
heb ook dezelfde ervaring met wibra rompers, daar worden de halzen ook zo groot.
Heb laatst een paar rompers bij de primark meegenomen in de volgende maat, ben benieuwd hoe die vallen.
Toch maar eens langs de h&m webshop dan denk ik
@ayla
Beterschap voor de twins,
zelf ziek zijn is al niets, maar als je kleine uk ziek is is het nog erger.
heb ook dezelfde ervaring met wibra rompers, daar worden de halzen ook zo groot.
Heb laatst een paar rompers bij de primark meegenomen in de volgende maat, ben benieuwd hoe die vallen.
Toch maar eens langs de h&m webshop dan denk ik
@ayla
Beterschap voor de twins,
zelf ziek zijn is al niets, maar als je kleine uk ziek is is het nog erger.
donderdag 24 januari 2013 om 22:57
oeh, wat een leuk pakket IM!!! Helemaal te gek, al die mooie stofjes, daar kunnen we heel veel moois mee maken!! Ik ben er in ieder geval heel blij mee!! Er ligt hier ook een dikke vlop voor jou klaar, die komt dit weekend ook nog naar je toe!!
MamaK, fijn dat mijn pakket ook aangekomen is!! Ik hoop dat je er veel plezier van hebt! Ik kreeg vandaag 2 tassen met kleren, daar zit ook alweer wat spul bij wat mijn tweetal niet meer gaat passen, dus..... zal ik maar weer een doos gaan vullen de komende tijd??
En nu duik ik mijn bed in, het borrelt mij ook wat, ik hoop dat me dat toch bespaart blijft! Heb in ieder geval nu wel lekker weekend, dus maar lekker in de chill!!
doei!
MamaK, fijn dat mijn pakket ook aangekomen is!! Ik hoop dat je er veel plezier van hebt! Ik kreeg vandaag 2 tassen met kleren, daar zit ook alweer wat spul bij wat mijn tweetal niet meer gaat passen, dus..... zal ik maar weer een doos gaan vullen de komende tijd??
En nu duik ik mijn bed in, het borrelt mij ook wat, ik hoop dat me dat toch bespaart blijft! Heb in ieder geval nu wel lekker weekend, dus maar lekker in de chill!!
doei!
vrijdag 25 januari 2013 om 17:51
@ayla2
Mocht je nog wat voor een jongen over hebben, maatje 68 of groter hou ik me aanbevolen.
Helaas zijn alle dingen die ik qua sollicitaties had lopen niet doorgegaan, dus ben nu echt officieel werkloos vanaf 1 februari. Gelukkig wel ww, maar toch zullen we even op de centen moeten letten
aangeboden:
5 zakjes met the voice kids muntjes van de kruidvat
Mocht je nog wat voor een jongen over hebben, maatje 68 of groter hou ik me aanbevolen.
Helaas zijn alle dingen die ik qua sollicitaties had lopen niet doorgegaan, dus ben nu echt officieel werkloos vanaf 1 februari. Gelukkig wel ww, maar toch zullen we even op de centen moeten letten
aangeboden:
5 zakjes met the voice kids muntjes van de kruidvat
vrijdag 25 januari 2013 om 23:00
vrijdag 25 januari 2013 om 23:06
Ayla, kleding vanaf 92 voor zowel jongen als meisje is hier altijd welkom. Shenan, ik zal weer even een pakketje voor jou maken, heb wel weer wat liggen. Helaas heb ik geen baan voor je, hier ook al veeeel te lang zonder werk en ook geen ww meer dusik weet hoe het is helaas. Gelukkig gaat de gem. ons nu helpen voor onszelf te beginnen. Had jij het nou laatst over een kleding gebeuren via de voedselbank ( lopen wij tot mijn grote schaamte ook bij...)
vrijdag 25 januari 2013 om 23:21
Dan toch maar een specifieke vraag. Wie heeft er nog broeken maat 92/98 liggen voor jongens of meisjes? Ik ben er naarstig nasr op zoek, aangezien prut en prul ineens erg snel gaan. Had hoofdzakelijk mt 86 liggen maar dat past niet meer.... En heeft iemand iets met pasta eten? Heb nog een pastabestek liggen en 2 wolvenservetringen. Zal morgen even wat fotootjes posten van.wat prullaria.
zaterdag 26 januari 2013 om 11:31
mamak, daar hoef je je toch niet voor te schamen!!!
Broeken mt 92 wordt hier helaas net zelf gedragen, sorry.
Maar mail vooral als je nog een 'wil ik graag' lijst hebt, wie weet wat ik nog bij elkaar kan scharrelen hier in de vriendengroep.
Klinkt alsof je wel een leuk 'luxe' pakketje kan gebruiken.
Broeken mt 92 wordt hier helaas net zelf gedragen, sorry.
Maar mail vooral als je nog een 'wil ik graag' lijst hebt, wie weet wat ik nog bij elkaar kan scharrelen hier in de vriendengroep.
Klinkt alsof je wel een leuk 'luxe' pakketje kan gebruiken.
zaterdag 26 januari 2013 om 11:42
Het klinkt misschien erger dan het is hoor zaza, voordat we in deze situatie kwamen hebben we goed verdiend en een leuk huishouden samen kunnen stellen, dus dat zit wel goed. Het is nu dus voornamelijk te merken aan spullen voor de kinderen. En dan met name kleding. De vriezer zit vol en we hebben verder geen wensen eigenlijk. Je leert op dit soort momenten weer blij te worden van kleine dingen en van dit forum! En ach, hier komen we ook wel weer uit.
zaterdag 26 januari 2013 om 12:17
Mamak77, je hoeft je echt niet te schamen! In het begin dacht ik dat ok, nu denk ik het is niet anders.
Ik krijg bij de voedselbank zo om de ongeveer 2 maand een brief dat we naar de kledingbank kunnen.
Wat wel handig is dan is om iemand mee te nemen. Je mag 5 dingen waarvan 2 dezelfde per persoon.
Met z'n tween 10 dingen dus. 5 heb je nog wel een keer als je kinderen hebt.
Ik was de eerste keer alleen, dus 5 dingen. Voor mij was een heel gezin incl oma. Zou mochten ieder 5 dingen mee nemen.
Zelf heb ik voor mij en vriend ook niet zoveel nodig. Maar als je zoals jij kinderen hebt is het prettig als je nog wat meer kan meenemen.
Ik krijg bij de voedselbank zo om de ongeveer 2 maand een brief dat we naar de kledingbank kunnen.
Wat wel handig is dan is om iemand mee te nemen. Je mag 5 dingen waarvan 2 dezelfde per persoon.
Met z'n tween 10 dingen dus. 5 heb je nog wel een keer als je kinderen hebt.
Ik was de eerste keer alleen, dus 5 dingen. Voor mij was een heel gezin incl oma. Zou mochten ieder 5 dingen mee nemen.
Zelf heb ik voor mij en vriend ook niet zoveel nodig. Maar als je zoals jij kinderen hebt is het prettig als je nog wat meer kan meenemen.
zaterdag 26 januari 2013 om 13:45
Inderdaad mamaK, niks om je voor te schamen! Fijn dat er zulke instanties zijn! En er komen vast beter tijden, ook voor jullie! Het is hier ook vaak toveren met de euries, en soms wordt ik daar ook wel eens wat moedeloos van, maar aan de andere kant maakt het je ook weer supercreatief......En ach, zolang de kindjes nog schone kleren aan kunnen trekken en we iedere dag nog wat te eten hebben..... Ik wordt heel blij van dit topic, en ik vind het ook weer heerlijk om anderen blij te kunnen maken met de spullen die bij ons over zijn! Dus, schroom niet, gewoon blijven roepen waar je belang bij hebt, ik duik met liefde de kasten in, en zal ook nu weer een doosje voor je klaar zetten, dan kan alles wat te klein is daar in! Wordt dan wel wat grotere maatjes al, maar goed, dat komt dan vanzelf
nu de jeugd even naar buiten helpen, die willen in de sneeuw spelen!
later!!
nu de jeugd even naar buiten helpen, die willen in de sneeuw spelen!
later!!
zaterdag 26 januari 2013 om 14:33
Raar he, op een of andere manier 'schrik' ik er dan weer van.
Terwijl ik weet dat half Nederland zijn baan kwijt is, en de voedselbank meer dan nodig momenteel.
Om ons heen raast de crisis tot nog toe voorbij zonder al teveel schade. Dus ik heb mn kop in het zand gestoken om me geen zorgen te hoeven maken.
Googelen met geld ken ik, en kan best leuk zijn, maar als het meer dan bittere noodzaak is, is er geen bal meer aan.
Mamak, ik duik straks toch even boven de kast in om te kijken, onze zoons lopen gelijk.
Italie_meisje, voor jou dezelfde vraag. Zijn er dingen die je kan gebruiken?
Ayla, ik heb gisteravond 4 potloodmapjes in elkaar genaaid. Ik moet even kijken of de action bij ons van die kleine pakjes met 6 potloodjes heeft, dan zal ik ze vullen.
Er liggen er nog wat geknipt, die ga ik straks proberen in elkaar te zetten. Komen helaas niet allemaal jouw kant op, ik heb nog een paar kadootjes nodig komende tijd, maar het is weer wat in de 'knutsels voor ayla' bak.
Terwijl ik weet dat half Nederland zijn baan kwijt is, en de voedselbank meer dan nodig momenteel.
Om ons heen raast de crisis tot nog toe voorbij zonder al teveel schade. Dus ik heb mn kop in het zand gestoken om me geen zorgen te hoeven maken.
Googelen met geld ken ik, en kan best leuk zijn, maar als het meer dan bittere noodzaak is, is er geen bal meer aan.
Mamak, ik duik straks toch even boven de kast in om te kijken, onze zoons lopen gelijk.
Italie_meisje, voor jou dezelfde vraag. Zijn er dingen die je kan gebruiken?
Ayla, ik heb gisteravond 4 potloodmapjes in elkaar genaaid. Ik moet even kijken of de action bij ons van die kleine pakjes met 6 potloodjes heeft, dan zal ik ze vullen.
Er liggen er nog wat geknipt, die ga ik straks proberen in elkaar te zetten. Komen helaas niet allemaal jouw kant op, ik heb nog een paar kadootjes nodig komende tijd, maar het is weer wat in de 'knutsels voor ayla' bak.