Baan aangeboden!
donderdag 24 januari 2013 om 21:15
Hallo,
ik heb onlangs gesolliciteerd naar een leuke functie. Ik ben toen afgewezen maar zojuist ontving ik een email dat ze een andere leuke functie voor me hebben. Ze willen me maandag of dinsdag al op gesprek hebben. Uiteraard heb ik meteen de vacature doorgelezen. Het is echt op mijn lijf geschreven!!
De functie lijkt alleen wel heel erg op mijn huidige functie dus ik vind het lastig om te motiveren waarom ik wil switchen van baan. Ik kan aangeven dat mijn huidige bedrijf in een reorganisatie zit waardoor ik de activiteiten die ik wil ontwikkelen niet maximaal kan ontplooien.
Ook twijfel ik over mijn mail die ik ga terugsturen. Hij stelt voor om ma of dinsdag af te spreken. Moet ik dan al een voorstel voor tijd doen? Moet ik al uitwijden over de functie waarom ik hem wil hebben? Of zal ik het simpel houden:
Vacature gelezen, spreekt me aan. Ik kom graag maandag op gesprek. Het liefst in de ochtend. Ik hoor graag van u.
Natuurlijk dan professioneler geschreven
Graag tips...ik stuiter op mijn stoel van vreugde!!!
ik heb onlangs gesolliciteerd naar een leuke functie. Ik ben toen afgewezen maar zojuist ontving ik een email dat ze een andere leuke functie voor me hebben. Ze willen me maandag of dinsdag al op gesprek hebben. Uiteraard heb ik meteen de vacature doorgelezen. Het is echt op mijn lijf geschreven!!
De functie lijkt alleen wel heel erg op mijn huidige functie dus ik vind het lastig om te motiveren waarom ik wil switchen van baan. Ik kan aangeven dat mijn huidige bedrijf in een reorganisatie zit waardoor ik de activiteiten die ik wil ontwikkelen niet maximaal kan ontplooien.
Ook twijfel ik over mijn mail die ik ga terugsturen. Hij stelt voor om ma of dinsdag af te spreken. Moet ik dan al een voorstel voor tijd doen? Moet ik al uitwijden over de functie waarom ik hem wil hebben? Of zal ik het simpel houden:
Vacature gelezen, spreekt me aan. Ik kom graag maandag op gesprek. Het liefst in de ochtend. Ik hoor graag van u.
Natuurlijk dan professioneler geschreven
Graag tips...ik stuiter op mijn stoel van vreugde!!!
donderdag 24 januari 2013 om 21:19
donderdag 24 januari 2013 om 21:20
Ik zou kort je interesse laten blijken, maar niet te diep ingaan op zaken zoals waarom jij je geschikt acht. Je mag al op intake, dus dat zijn dingen om dan te bespreken. Stel je flexibel op, met eventueel een voorkeur van dagdeel in je e-mail. (zoals je al aangaf) Lees je goed in over het bedrijf, de functie, de gelijkenissen in je huidige functie en de vraag waarom je nou graag daar zou willen werken (vooral als het zoveel op je huidige fuctie lijkt; waar zit de uitdaging voor je?) Succes maandag (of dinsdag)!
donderdag 24 januari 2013 om 21:21
donderdag 24 januari 2013 om 21:21
Ik denk dat je je enthousiasme best mag laten doorschemeren in de mail die je terug stuurt. Zij bieden jou dit aan, het is niet dat jij loopt te smeken. Dus iets met: Hartelijk dank voor dit bericht, erg fijn dat ik op gesprek mag komen, ik kan zowel op maandag als dinsdag, maar het liefst voor 1 uur 's middags.
Je motivatie voor switchen klinkt prima.
Je motivatie voor switchen klinkt prima.