Grip op de winterdip
woensdag 23 januari 2013 om 15:50
Mijn hele leven heb ik er al last van: een winterdip. Wat tijdens mijn puberteit een onschldige melancholische toestand was, is sinds mijn ppd, zes jaar geleden, uitgegroeid tot een echte dip. Januari en februari zou ik het liefst overslaan.... Drama!
Omdat ik tegenwoordig gezonder leef, ben door gezond te eten aan het afvallen, ik loop drie keer per week een uur, had ik gehoopt dat het dit jaar beter zou gaan. Niet dus.
Wie heeft de gouden tip? Homeopaat, daglichtlamp, noem maar op! Wat helpt wel en wat niet!
Omdat ik tegenwoordig gezonder leef, ben door gezond te eten aan het afvallen, ik loop drie keer per week een uur, had ik gehoopt dat het dit jaar beter zou gaan. Niet dus.
Wie heeft de gouden tip? Homeopaat, daglichtlamp, noem maar op! Wat helpt wel en wat niet!
woensdag 23 januari 2013 om 15:54
Lekker lang -3-4 weken- op vakantie gaan naar de zon. Deed ik toen ik nog in NL woonde ook altijd. Van half december tot half januari.
Tegen die tijd wordt het alweer wat langer licht en lijkt het allemaal niet meer zo lang, donker en depri.
Past ook goed ivm vakantiedagen in het oude jaar/ nieuwe jaar, maak je niet meteen alles op van het nieuwe jaar.
Tegen die tijd wordt het alweer wat langer licht en lijkt het allemaal niet meer zo lang, donker en depri.
Past ook goed ivm vakantiedagen in het oude jaar/ nieuwe jaar, maak je niet meteen alles op van het nieuwe jaar.

woensdag 23 januari 2013 om 16:16
Het helpt om te bedenken dat het vanzelf weer voorjaar wordt. Klinkt simpel, maar positief blijven denken. Als je telkens tegen jezelf zegt hoe kut en erg het allemaal is, dan voelt dat ook zo. Het mooie ervan inzien, ik ben dat bewust gaan doen. Wilde me niet meer afzetten tegen deze deprimerende periode, de kou en de ellende met sneeuw. Ik ben er anders naar gaan kijken en het lijkt te werken. En...nog 1 maand en het is alweer bijna maart! Denken aan fijne vooruitzichten dus.

donderdag 24 januari 2013 om 21:42
donderdag 24 januari 2013 om 21:42