Op reis, kat thuis
donderdag 24 januari 2013 om 23:53
Hallo,
ik ga volgende week voor 4 weekjes op reis.
Maar, ik heb een kat die nu bijna een jaar is. Ontzettend lief beest en voor sommige mensen klinkt het misschien klef maar dat beestje betekent zoveel voor me.
Ik zat in dubio wat ik ging regelen voor mijn kat als ik op reis was. Een pensioen lijkt me niets. Ik heb bij mijn nichtje en haar kar proef gelogeert maar dat was een en al stress, kat at niet en was continu alert en ellende.
Het beste voor hem is gewoon thuis denk ik. Nu komt er een kennis van mij in mijn huis tijdens mijn vakantie.
Maarr,....Mijn kat is zo op mij gericht! Ik had net visite en dan zit hij de hele tijd in zijn mandje in de andere kamer, zodra visite weg is laat hij zich weer zien. Ook volgt hij mij continu.
Hij is overigens niet bang voor mensen.
Ik ben gewoon bang dat hij in de stress raakt van iemand anders in huis en ik ben er niet!
En ik ben zo bang dat hij dan net wordt aangereden!
Kortom....stress!
Groetjes Jannie
ik ga volgende week voor 4 weekjes op reis.
Maar, ik heb een kat die nu bijna een jaar is. Ontzettend lief beest en voor sommige mensen klinkt het misschien klef maar dat beestje betekent zoveel voor me.
Ik zat in dubio wat ik ging regelen voor mijn kat als ik op reis was. Een pensioen lijkt me niets. Ik heb bij mijn nichtje en haar kar proef gelogeert maar dat was een en al stress, kat at niet en was continu alert en ellende.
Het beste voor hem is gewoon thuis denk ik. Nu komt er een kennis van mij in mijn huis tijdens mijn vakantie.
Maarr,....Mijn kat is zo op mij gericht! Ik had net visite en dan zit hij de hele tijd in zijn mandje in de andere kamer, zodra visite weg is laat hij zich weer zien. Ook volgt hij mij continu.
Hij is overigens niet bang voor mensen.
Ik ben gewoon bang dat hij in de stress raakt van iemand anders in huis en ik ben er niet!
En ik ben zo bang dat hij dan net wordt aangereden!
Kortom....stress!
Groetjes Jannie
vrijdag 25 januari 2013 om 00:03
vrijdag 25 januari 2013 om 00:12
vrijdag 25 januari 2013 om 00:33
Wie niet, had ik ook. Toch doe je het beste voor je poezebeest! Eigen omgeving, iemand in huis. Angst dat er iets zou kunnen gebeuren terwijl je er niet bent, check! Doe ik ook altijd, gebeurde er helaas iets toen ik gewoon thuis was.
Ik zorg altijd voor een A4 met recente foto en omschrijving van de katten, voor mocht het verkeerd gaan ( vermissen enz.).
Ben ik op vakantie denk ik soms, jammer dat je je huisdieren niet kunt bellen . Oppas natuurlijk wel voor de geruststelling, als je zou willen.
Ik zorg altijd voor een A4 met recente foto en omschrijving van de katten, voor mocht het verkeerd gaan ( vermissen enz.).
Ben ik op vakantie denk ik soms, jammer dat je je huisdieren niet kunt bellen . Oppas natuurlijk wel voor de geruststelling, als je zou willen.
vrijdag 25 januari 2013 om 05:27
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 januari 2013 @ 01:12:
de kans dat een buitenkat wordt overreden is vrij groot namelijk, en als jij zo begaan bent met je kat dan kan je hem beter binnenhouden.
Omdat katten van nature buitendieren zijn en het goed is voor hun spierontwikkeling bijvoorbeeld? Als mens binnenblijven is ook niet bevordelijk voor je gezondheid. Ga van de uitzondering nou geen regel maken.
To, katten binden zich over het algemeen aan degene die hen voert. Hij gaat echt niet wegkwijnenen omdat *jij* er niet bent.
de kans dat een buitenkat wordt overreden is vrij groot namelijk, en als jij zo begaan bent met je kat dan kan je hem beter binnenhouden.
Omdat katten van nature buitendieren zijn en het goed is voor hun spierontwikkeling bijvoorbeeld? Als mens binnenblijven is ook niet bevordelijk voor je gezondheid. Ga van de uitzondering nou geen regel maken.
To, katten binden zich over het algemeen aan degene die hen voert. Hij gaat echt niet wegkwijnenen omdat *jij* er niet bent.
vrijdag 25 januari 2013 om 06:29
Als je 4 weken weg bent dan zou ik de kat binnen houden. Het is echt een lange periode, straks denkt die dat je verhuisd bent en gaat ie je zoeken. Dat doen ze namelijk soms.
Ik denk trouwens wel dat het het prettigs voor het beestje als die gewoon thuis kan blijven en dat iemand haar eten komt geven.
Ik denk trouwens wel dat het het prettigs voor het beestje als die gewoon thuis kan blijven en dat iemand haar eten komt geven.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
vrijdag 25 januari 2013 om 08:56
Mijn buurjongen is 1,5 maand weggeweest en in die tussentijs heb ik voor zijn katten gezorgd. Elke dag even voer geven, aaitje etc. De begindagen moesten ze aan me wennen maar na een dag of 5 wisten ze wel dat ik het aaitjes en etenmens was. Toen buurjongen terug kwam was het gelijk weer goed en nu kijken ze me af en toe aan alsof ik een vreemde ben. Oftewel, katten passen zich wel aan. Lekker in hun eigen omgeving en aangereden worden kunnen ze altijd! (katten van mn buurjongen zijn ook buitenkatten trouwens) Lekker genieten van je reis! Waar ga je heen?
vrijdag 25 januari 2013 om 09:09
vrijdag 25 januari 2013 om 09:16
Ik heb heel vaak oppassers in huis voor mijn kat en konijnen als ik weg ben. in 9 van de 10 gevallen gaat het prima en is de kat mij na 5 minuten al weer vergeten.
Zolang de kat in zijn eigen omgeving blijft is er volgens mij niet zo veel aan de hand hoor. Ik vind juist wegbrengen naar een pension zieliger.
Zolang de kat in zijn eigen omgeving blijft is er volgens mij niet zo veel aan de hand hoor. Ik vind juist wegbrengen naar een pension zieliger.
vrijdag 25 januari 2013 om 12:15
Katten kan je prima binnenhouden, en aangezien hun levensverwachting dan met jaren toeneemt kan je beslist niet stellen dat dat ongezonder is. De binnenkat kan ook rennen/ springen en klimmen. Een kat is trouwens een rover en slaapt merendeels,zijn spierkracht bewaart hij voor een gecoordineerde explosieve actie, namelijk een prooi vangen. Dat kan je prima nabootsen met kattenspeelgoed.
De buitenkat zal moeten jagen op vogels of vissen uit de vijver van je buurman, en zal vervolgens bij je buurman in je tuin schijten, en dat vindt die buurman niet leuk, en sommige buurmannen schieten daarom met hagel op katten, of geven ze een schop. Sommige buitenkatten halen hun buik open aan glas op tuinmuren of gemeen verstopt prikkeldraad van buurmannen die de katten willen weren. Sommige katten worden "kwijtgemaakt" door dit soort buurmannen/ buurvrouwen. Of mishandelt als pesterijtje van een groepje jongeren onder invloed. En veel katten lopen gewoon onder een auto, dan moet je ze van de straat schrapen. Nee een buitenkat heeft een gezond leven....
De buitenkat zal moeten jagen op vogels of vissen uit de vijver van je buurman, en zal vervolgens bij je buurman in je tuin schijten, en dat vindt die buurman niet leuk, en sommige buurmannen schieten daarom met hagel op katten, of geven ze een schop. Sommige buitenkatten halen hun buik open aan glas op tuinmuren of gemeen verstopt prikkeldraad van buurmannen die de katten willen weren. Sommige katten worden "kwijtgemaakt" door dit soort buurmannen/ buurvrouwen. Of mishandelt als pesterijtje van een groepje jongeren onder invloed. En veel katten lopen gewoon onder een auto, dan moet je ze van de straat schrapen. Nee een buitenkat heeft een gezond leven....
vrijdag 25 januari 2013 om 12:17
Als je iemand hebt die je vertrouwt is het prima hoor. Zodra jij echt weg bent doet je kat echt heel anders. (ervaring) ik heb ook zo'n op mij gerichte kat. Als hij logeert duurt het ff maar dan is hij ook lief tegen de mensen daar. Iets minder dan bij mij misschien maar hij komt bij hun ook wel op schoot liggen enzo. Geen stress en hij eet heus wel.