niet bij de tijd.

25-01-2013 11:05 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is het heel erg met mij gesteld vind ik. Ik ben gewoon absoluut niet meer bij de tijd. Ik zit op dit moment in de medische molen en word onderzocht op autisme, add ,adhd en nog veel meer. Dit alles zorgt ervoor dat ik eigenlijk best geïoleerd leef en het duurt al meer dan een jaar. (lange wachtlijsten iedere keer) Ik heb geen baan en dus geen collega s bij wie ik kan spieken.

En ik ben echt niet meer van nu. Eigenlijk schaam ik me er best voor en door die schaamte ben ik ook niet eerlijk tegen mijn vrienden. ( die trouwens qua kleding enzo ook niet op de catwalk thuis horen maar verder wel bij zijn met zowat alles) Ik doe schijnheilig en hypocriet. Als het gaat over films ,muziek en apps doe ik altijd precies alsof ik weet waar ze het over hebben. Ik luister alleen maar en knik ja. Maar ondertussen durf ik gewoon niet toe te geven dat ik niet eens weet wat een app precies is. Ik dacht zelf altijd dat het de opvolger van de sms is. Maar volgens mij heb ik het mis.

Als ik dan weer thuis ben ga ik googlen en dan pas weet ik het.( Alleen is mijn woordenschat dan ook weer niet al te groot dat ik de uitleg op google dan weer niet begrijp) Maar ondertussen baal ik dan wel dat ik weer de laatste ben die ergens van op de hoogte is. En als bepaalde onderwerpen niet ter sprake zouden zijn gekomen op een feestje dan zou ik het nog niet hebben geweten.

Ik heb ooit eens al mijn lef verzameld en het gevraagd wat een app was maar toen kreeg ik te horen dat dat met mijn telefoon niet kon Die is te oud. Daar kon ik het mee doen..

Het verschil tussen een smartphone en een eyephone ?. Ik heb geen idee.

Ik kleed me vaak neutraal gewoon een zwarte broek en dan een basis truitje en een jasje erover heen. Want wat nu in de mode is? Ik heb geen idee. Ik kom zelden in de stad.

Ik dacht mijn nichtje een compliment te geven door haar te zeggen dat ze hippe laarsjes aan had. Ze keek me aan met zo,n blik van ieuw. Ze zei die zijn niet hip die zijn kek.

Dus qua woorden ben ik ook niet meer van deze tijd.

En als ik dan om hulp vraag dan word ik niet geloofd. Omdat ze denken dat ik een grapje maak. En dan realiseer ik me dat het wel heel erg moet zijn.

Of ze vragen me onder welke steen ik vandaan ben gekomen en geven me geen uitleg

Of ze lachen me gewoon uit en gaan verder met hun ding,

Ja en uitlachen dat mag best. Ik heb het er tenslotte zelf naar gemaakt.

En flauwe opmerkingen maken vind ik ook prima dat ze dat doen. Want ik ben ook best wel bleu. Dat geef ik zelf ook toe.

Maar ik kom er alleen geen steek verder mee.

Daarom vraag ik het hier. Wie kan me verder helpen want ik kan mijn kop wel in het zand blijven steken voor alle dingen van nu maar ik moet er toch een keer aan geloven.

Wat is in op fashion gebied? Wat is een app? ( in jip en janneke taal graag want google geeft uitleg met woorden die ik dan weer niet begrijp. Want wanneer ben je een eindgebruiker bijvoorbeeld)Wat is het verschil tussen een eye phone en een smart phone wat zijn nieuwe moderne woorden van deze tijd? En hoe richt je je vensterbank in? En wat is nog meer iets van deze tijd wat ik echt hoor te weten.?( internet bankieren doe ik wel.) Ik weet dat bij de tijd zijn niet een eerste levensbehoefte is, maar t is toch wel verrekte handig.
Een iPhone is een smartphone, maar dan specifiek een van Apple.

Op een smartphone kun je Apps downloaden, dat zijn programma'tjes speciaal voor de telefoon gemaakt waarmee je rechtstreeks bepaalde dingen kunt doen (spelletjes, weer en nieuws bekijken, shoppen bij bepaalde winkels) zonder dat je daarvoor naar de volledige website hoeft te gaan.

Als je wil weten wat momenteel in de mode is, kijk dan eens op de site van H&M, Zara, Steps, WE, Esprit, Mexx etc.
Als je wil weten wat "in" is qua lezen kijk dan eens op de site van Bol, daar staat altijd een top 10 lijst van meestgelezen bestelde boeken.

In tijdschriften en kranten staan vaak ook van die lijstjes, en op vrijdag vaak recensies van boeken/films/theater/musea.
Een iPhone is een telefoon van het merk Apple, die ook iMacs maakt. Dus geen Windows. Het is eigenlijk een soort smartphone maar dan van een specifiek merk. Heul hip en in bij over het algemeen zakenlui en creatievelingen. Bovendien vaak veel duurder dan andere smartphones.

Een app kan twee dingen zijn:

- als spelletje of alternatief voor een online omgeving. Zoals de telegraaf-app die nieuws dusdanig laat zien dat het gebruiksvriendelijk is voor je smartphone

- een whatsapp: een soort smsje maar dan verstuurd via het internet
Hier kun je eenvoudige info over apps vinden: http://www.consumentenbon ... ons/extra/apps-appstores/

Wat woorden betreft: ik ben 36 en wist niet beter dat "hip" nog wel gewoon mocht maar dat "kek" alleen gebruikt werd door viva-styliste-types. Maar goed, ik ben sowieso te oud voor bij de tijdse nieuwe woorden denk ik. Hoor de kinderen van vrienden wel eens "kapot" zeggen als ze iets gaafs bedoelen.

Een I-phone is een smartphone van Apple, Apple is een merk, net als Samsung en Nokia. Een smartphone is een telefoon waarmee je ook op internet kunt.

Op fashion gebied zie je na jaren donkerblauw weer terug in de mode komen. Verder weet ik ook niet zoveel. Ik draag wat ik zelf leuk vind, en ik complimenteer mensen met de dingen die ik leuk vind, ook al zijn ze niet meer hip/kek/kapot/whatever.

Als je gewoon een beetje forumt af en toe dan blijf je toch vanzelf wel bij?
TO, ik heb ook z'n periode gehad, andere oorzaken maar ik voelde me ook geïsoleerd.

Pluspunt is wel je hebt nog vrienden.

Ik wil je best helpen met je vragen maar wat nog belangrijker is dan het antwoord op deze vragen is, hoe kan jij zelf zorgen dat je weer bij de tijd komt.
Dit is een iPhone (de 5 versie)

Dit is een willekeurige Samsung smartphone:

Lijkt veel op elkaar maar je ziet het verschil aan de vormgeving (bij iPhone 1 ronde knop onderaan) en de vormgeving van het scherm en wat er op staat.
quote:Ster_ schreef op 25 januari 2013 @ 11:17:

Dit is een iPhone (de 5 versie)

[afbeelding]

Dit is een willekeurige Samsung smartphone:

[afbeelding]

Lijkt veel op elkaar maar je ziet het verschil aan de vormgeving (bij iPhone 1 ronde knop onderaan) en de vormgeving van het scherm en wat er op staat.En als je met je vinger op zo'n plaatje (icoontje) tikt 'opent' de app en kun je er mee aan de slag
Maak je niet te veel zorgen. Je wordt ouder, je nichtje ziet je als volwassene en dan gebruik je natuurlijk nooit de juiste woorden.

Verder lees ik veel hier op het forum en als ik iets niet weet dan google ik het.

En wat in is op modegebied weet ik ook niet. Ik heb mijn eigen stijl. Wees jezelf!
Oh en qua kleding zijn (nep)lederen broeken in, wijde truien, jasjes of schoenen met studs er op. Blouses van dunne, soepele stoffen met knoopjes voorop, nepbonten jassen.

Qua kleuren o.a. grijs, legergroen en wijnrood.
App:

1. Naam voor een programma op je smartphone. Vaak zijn dit uitgebreide, interactieve versies van internetpagina's (zoals buienradar). Maar het kunnen ook spelletjes zijn. Of een programma dat op je computer draait wat aangepast is voor de smartphone (bijvoorbeeld mailprogramma)

2. Afkorting voor whatsapp. Dit is een programma (app) waarmee je gratis kan sms'en met anderen die ook dit programma hebben. Alleen beschikbaar voor smartphones. Een berichtje gestuurd via whatsapp wordt ook wel een app of appje genoemd.

Smartphone; een telefoon die op internet kan en waar je programma's (apps) op kunt laten draaien.

Apple is een van de producenten van smartphones, hun telefoon heet de iPhone. Hun besturingssysteem is net als bij hun computers anders dan die van "normale" computers. Daarom wordt vaak het onderscheid gemaakt.

Jezelf neutraal kleden, daar is niks mis mee. Kies in de winkels wat jij mooi vindt. Dan komt het vanzelf goed.

Wat betreft de hippe woorden: dat is ZO verschillend per regio en leeftijdsgroep.
quote:cherryoncream schreef op 25 januari 2013 @ 11:05:

Ik doe schijnheilig en hypocriet. Als het gaat over films ,muziek en apps doe ik altijd precies alsof ik weet waar ze het over hebben. Ik luister alleen maar en knik ja. Maar ondertussen durf ik gewoon niet toe te geven dat ik niet eens weet wat een app precies is.Volgens mij doet 9 van de 10 mensen dat zo
quote:Caribou schreef op 25 januari 2013 @ 11:10:

Een iPhone is een smartphone, maar dan specifiek een van Apple.

Op een smartphone kun je Apps downloaden, dat zijn programma'tjes speciaal voor de telefoon gemaakt waarmee je rechtstreeks bepaalde dingen kunt doen (spelletjes, weer en nieuws bekijken, shoppen bij bepaalde winkels) zonder dat je daarvoor naar de volledige website hoeft te gaan.

Als je wil weten wat momenteel in de mode is, kijk dan eens op de site van H&M, Zara, Steps, WE, Esprit, Mexx etc.Oke bedankt. Ik ga daar straks eens even rond neuzen.
quote:Ster_ schreef op 25 januari 2013 @ 11:13:

Een iPhone is een telefoon van het merk Apple, die ook iMacs maakt. Dus geen Windows. Het is eigenlijk een soort smartphone maar dan van een specifiek merk. Heul hip en in bij over het algemeen zakenlui en creatievelingen. Bovendien vaak veel duurder dan andere smartphones.

Een app kan twee dingen zijn:

- als spelletje of alternatief voor een online omgeving. Zoals de telegraaf-app die nieuws dusdanig laat zien dat het gebruiksvriendelijk is voor je smartphone

- een whatsapp: een soort smsje maar dan verstuurd via het internetOke. heel erg bedankt voor je uitleg.Kijk dat er dan ook nog weer verschil zit tussen een app en whats app dat wist ik dus al niet eens. Nu wel!
quote:Ster_ schreef op 25 januari 2013 @ 11:19:

Oh en qua kleding zijn (nep)lederen broeken in, wijde truien, jasjes of schoenen met studs er op. Blouses van dunne, soepele stoffen met knoopjes voorop, nepbonten jassen.

Qua kleuren o.a. grijs, legergroen en wijnrood.Weer iets moeten googlen.
En als iedereen hetzelfde is zou de wereld er heel saai uitzien toch?

Als iemand zegt dat ie je " appt " dan bedoelen ze whatsapp ( de gratis sms op iPhone of smartphone app)
een eye phone.

die moest ik eerst hardop voorlezen voor ik m doorhad.
Een andere tip is om heel veel internationale bloggers te volgen.

Als je er een paar goede uitkiest, krijg je altijd wel een goede mix van hedendaagse onderwerpen, mode, films etc...

Je zou hier al eens kunnen kijken:

http://techland.time.com/ ... est-blogs-2012/slide/all/

http://www.forbes.com/sit ... -websites-for-women-2012/
quote:Vl43inder schreef op 25 januari 2013 @ 11:16:

Hier kun je eenvoudige info over apps vinden: http://www.consumentenbon ... ons/extra/apps-appstores/

Wat woorden betreft: ik ben 36 en wist niet beter dat "hip" nog wel gewoon mocht maar dat "kek" alleen gebruikt werd door viva-styliste-types. Maar goed, ik ben sowieso te oud voor bij de tijdse nieuwe woorden denk ik. Hoor de kinderen van vrienden wel eens "kapot" zeggen als ze iets gaafs bedoelen.

Een I-phone is een smartphone van Apple, Apple is een merk, net als Samsung en Nokia. Een smartphone is een telefoon waarmee je ook op internet kunt.

Op fashion gebied zie je na jaren donkerblauw weer terug in de mode komen. Verder weet ik ook niet zoveel. Ik draag wat ik zelf leuk vind, en ik complimenteer mensen met de dingen die ik leuk vind, ook al zijn ze niet meer hip/kek/kapot/whatever.

Als je gewoon een beetje forumt af en toe dan blijf je toch vanzelf wel bij?Het woord kapot dat kende ik dus ook niet. Haha maar wel grappig om dat zo eens te lezen. En inderdaad het forum houd me goed op de hoogte met sommigen dingen ( Ik forum dan wel niet zo heel vaak maar toch) want ik gebruik nu Dasty en ik probeer ook wel eens iets uit wat andere forummers als tips opgedragen krijgen.
Maar goed, los van dit hele verhaal, waarom wil je zo graag bij zijn dan?

Waarom trek je het je zo aan dat je kennelijk niet meer hip, maar kék moet zeggen?

(wat ik overigens NONSENS vind, want Kék, dat is zo'n woord wat mijn moeder gebruikt en die is ook eh.... kék. met rood haar splijtrugzakje etc.)

Wat kan jou het nou toch boeien?
Zo hoor ik ineens veel mensen om mij heen "lollig" zeggen.

En dat vind ik toch wel zo'n vreselijk truttenwoord!
quote:paque_pink schreef op 25 januari 2013 @ 11:30:

een eye phone.

die moest ik eerst hardop voorlezen voor ik m doorhad. Fantastisch! Ik vind het een heel hippe kekke variant van schrijven! Wat hiervoor al gezegd is, neus een beetje rond op internet en ontdek wat "kek" is. Maar onthou wel: je allereigenste ik is de mooiste en maakt je het gelukkigste! (neem het maar van mij aan, ik leef al een hele tijd mijn eigen leven!
quote:paque_pink schreef op 25 januari 2013 @ 11:30:

een eye phone.

die moest ik eerst hardop voorlezen voor ik m doorhad. Ja ik weet het. (Ow erg he? haha) Dat is dus het levendige bewijs dat ik niet bij de tijd ben. Maar zo langzamerhand word het geloof ik beter. Ik heb weer wat geleerd. Als dit zo door gaat dan heb ik vanavond al in een paar uur voor een paar jaar ofzo aan achterstallige kennis weg gewerkt.
Maak je niet druk om al die dingen.....ik zie zelf af en toe ook door de bomen het bos niet meer met al die termen.

En eerlijk gezegd boeit het me ook helemaal niet.

Net zoals mode....als ik iets leuk vind dan draag ik het...mode of niet.

Waarom moet men altijd met de massa mee gaan?

Om erbij te horen? Het zal mij echt een rotzorg zijn....

Leef je eigen leven, doe de dingen die jij belangrijk vind en stoor je niet aan al die andere mensen.
Een ding snap ik niet. Als ik google op wat is een app krijg ik toch echt gewoon jip en janneke taal hoor. Net als alle andere termen waar jij moeite mee zegt te hebben. Google is je vriend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven