Gewicht kitten 7 maanden

25-01-2013 11:45 14 berichten
Ik heb mijn kittens (m en v) van 7 maanden gewogen en ze zijn allebei 3,5 kilo. Ik kan op internet geen schemaatjes vinden van wat ze zouden moeten wegen, maar ik zag wel dat een volwassen Europese korthaar tussen de 3 en 4 kilo weegt. Klopt dat wel? Mijn katten zijn echt nog ukkies in vergelijking met andere katten die ik ken. Gaan ze nog wel wat groeien?
Alle reacties Link kopieren
http://www.kattenencyclop ... .php?menuid=29&pageid=123

Ik neem aan dat je geen lilliputerkittens heb, dus groeien gaan ze heus wel.
Onze volwassen poes van 7 jaar weegt 2.7 kilo.

Lijkt weinig, maar pas bij haar bouw. Voor jouw kittens is het belangrijker dat ze gezond zijn dan hoeveel ze precies wegen. Bovendien groeien ze nog wel even door. Geen zorgen maken als ze gewoon eten, drinken en spelen, elke kat is weer anders.
Ik maak me ook geen zorgen hoor. Ze eten flink en zijn gezond en actief. Maar ik zou het wel leuk vinden als (vooral) kater uitgroeid tot een stevige stoere kat. Het is nu nog een beetje een watje
Dat ligt ook een beetje aan de bouw.

Wij hebben 2 katers en 1 daarvan blijft klein en slank. De andere is het tegenovergestelde van hem. Een echte grote kater.

Ik denk dat de kitten van jou nog wel even doorgroeien.
Never give up hope.
Onze Europese korthaar is nu 1 1/2 jaar oud en weegt 5,5 kilo. Is een heel klein katje, niks Diks aan, dus waar ze die kilo's vandaan haalt??

Ik denk dat kilo's niet zoveel zeggen, je ziet vanzelf of ze niet te dik of dun zijn.
mijn poes 7 jaar weegt 2.4 kilo ( ze is ziek :( maargoed ze heeft nooit heel veel gewogen, mijn broers kater daarin tegen 7 jaar die weegt zo'n 8 kilo maar die is groot ! en best dik, mijn poes is heel klein
Ligt echt aan de bouw en het ras. Heb 2 katten die echt boerderijkatten zijn; grof gebouwd; erg gespierd, grote poten etc. Die wegen allebei rond de 6 kilo.

Heb ook een paar dames rondlopen die heel weinig wegen (eentje weegt amper 2 kilo). Die zijn heel erg klein gebouwd maar kerngezond. Moet wel zeggen dat een van deze katjes gesteriliseerd is en nu heeft ze er een kilo bij. Hun moeder is zelf ook klein (en stamt naar mijn idee af van een Siamees); heel smal en fijn gebouwd, erg dunne pootjes en kleine voetjes en spits kopje met grote oren. En dan dus ook nog eens klein in verhouding tot andere katten; die torenen er echt bovenuit

Heb het de dierenarts eens gevraagd en die zei dat het per kat heel erg wisselt hoe zwaar ze zijn en het echt aan de aanleg ligt hoe groot/dik ze worden. Vond het namelijk maar vreemd; alle katten die ik ken uit de buurt zijn van normale grootte en dikte en was bang dat die van mij een groeiachterstand oid hebben. Maar nee dus, schijnt normaal te zijn: als ze maar gezond zijn en goed eten volgens de dierenarts
om te weten of je kat goed op gewicht is kun je het beste met je handen langs de ribbenkast voelen. als je met lichte druk de ribben voelt zijn ze keurig op gewicht. kijk goed hoe ze zich ontwikkelen, elke kat heeft net als wij mensen een andere lichaamsbouw. 4 kg kan voor de ene kat goed zijn maar voor een rankere kat juist teveel, bijvoorbeeld.

mocht je een gesteriliseerde poes of een gecastreerde kater hebben, dan kun je het beste een goed voer geven.

royal canin neutered scitiety balance is speciaal ontwikkeld voor 'geholpen; katten.
Hallo,

Ik heb een prachtig en super gezond spier wit odded-eye-poesje (met 1 blauw oogje en 1 gewone kleur oogje) van bijna een jaar. Ze is echter vrij klein en weegt 2.8 kilo. Mijn wens was 1 x een nestje, nu nog niet uiteraard maar over een half jaar zoiets. Maar twijfel of ze gezien haar gewicht en grootte dit wel zou aankunnen.
Heeft iemand ervaring hiermee?

Gr Oddy
Het is redelijk asociaal om een nestje te nemen met een huis-tuin-en-keuken-katje en als ze zo klein is, zou ik het helemaal niet doen. Het is zeker niet onrealistisch dat de moederpoes gevaar loopt bij de bevalling. Dan kan "leuk een nestje" ineens honderden euro's gaan kosten (spoedkeizersnee midden in de nacht) of het poesje kan komen te overlijden.
Het woord asociaal vind ik nogal brutaal!! Ik leg toch een vraag voor? En ik zeg toch dat ik twijfel?!
Ook al is het een antwoord op mijn vraag graag een beetje vriendelijker!!
Je zou er niet eens aan moeten denken. Ik heb veel contacten bij opvangen verspreid in het land en weet hoeveel ellende er wordt veroorzaakt door mensen die zonodig een nestje willen of gewoon te lamlendig zijn om hun katten te castreren.
Nogmaals, graag fatsoenlijk blijven!! Heb 7 katten waarvan 5 gecastreerd. Wens niet zo beantwoord te worden! Verzoek je dan ook te stoppen met je reacties, daar heb ik niets aan !!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven