Gewicht kitten 7 maanden
vrijdag 25 januari 2013 om 11:45
Ik heb mijn kittens (m en v) van 7 maanden gewogen en ze zijn allebei 3,5 kilo. Ik kan op internet geen schemaatjes vinden van wat ze zouden moeten wegen, maar ik zag wel dat een volwassen Europese korthaar tussen de 3 en 4 kilo weegt. Klopt dat wel? Mijn katten zijn echt nog ukkies in vergelijking met andere katten die ik ken. Gaan ze nog wel wat groeien?
vrijdag 25 januari 2013 om 11:53
http://www.kattenencyclop ... .php?menuid=29&pageid=123
Ik neem aan dat je geen lilliputerkittens heb, dus groeien gaan ze heus wel.
Ik neem aan dat je geen lilliputerkittens heb, dus groeien gaan ze heus wel.
vrijdag 25 januari 2013 om 11:53
vrijdag 25 januari 2013 om 18:54
Ligt echt aan de bouw en het ras. Heb 2 katten die echt boerderijkatten zijn; grof gebouwd; erg gespierd, grote poten etc. Die wegen allebei rond de 6 kilo.
Heb ook een paar dames rondlopen die heel weinig wegen (eentje weegt amper 2 kilo). Die zijn heel erg klein gebouwd maar kerngezond. Moet wel zeggen dat een van deze katjes gesteriliseerd is en nu heeft ze er een kilo bij. Hun moeder is zelf ook klein (en stamt naar mijn idee af van een Siamees); heel smal en fijn gebouwd, erg dunne pootjes en kleine voetjes en spits kopje met grote oren. En dan dus ook nog eens klein in verhouding tot andere katten; die torenen er echt bovenuit
Heb het de dierenarts eens gevraagd en die zei dat het per kat heel erg wisselt hoe zwaar ze zijn en het echt aan de aanleg ligt hoe groot/dik ze worden. Vond het namelijk maar vreemd; alle katten die ik ken uit de buurt zijn van normale grootte en dikte en was bang dat die van mij een groeiachterstand oid hebben. Maar nee dus, schijnt normaal te zijn: als ze maar gezond zijn en goed eten volgens de dierenarts
Heb ook een paar dames rondlopen die heel weinig wegen (eentje weegt amper 2 kilo). Die zijn heel erg klein gebouwd maar kerngezond. Moet wel zeggen dat een van deze katjes gesteriliseerd is en nu heeft ze er een kilo bij. Hun moeder is zelf ook klein (en stamt naar mijn idee af van een Siamees); heel smal en fijn gebouwd, erg dunne pootjes en kleine voetjes en spits kopje met grote oren. En dan dus ook nog eens klein in verhouding tot andere katten; die torenen er echt bovenuit
Heb het de dierenarts eens gevraagd en die zei dat het per kat heel erg wisselt hoe zwaar ze zijn en het echt aan de aanleg ligt hoe groot/dik ze worden. Vond het namelijk maar vreemd; alle katten die ik ken uit de buurt zijn van normale grootte en dikte en was bang dat die van mij een groeiachterstand oid hebben. Maar nee dus, schijnt normaal te zijn: als ze maar gezond zijn en goed eten volgens de dierenarts
vrijdag 25 januari 2013 om 19:15
om te weten of je kat goed op gewicht is kun je het beste met je handen langs de ribbenkast voelen. als je met lichte druk de ribben voelt zijn ze keurig op gewicht. kijk goed hoe ze zich ontwikkelen, elke kat heeft net als wij mensen een andere lichaamsbouw. 4 kg kan voor de ene kat goed zijn maar voor een rankere kat juist teveel, bijvoorbeeld.
mocht je een gesteriliseerde poes of een gecastreerde kater hebben, dan kun je het beste een goed voer geven.
royal canin neutered scitiety balance is speciaal ontwikkeld voor 'geholpen; katten.
mocht je een gesteriliseerde poes of een gecastreerde kater hebben, dan kun je het beste een goed voer geven.
royal canin neutered scitiety balance is speciaal ontwikkeld voor 'geholpen; katten.
donderdag 24 augustus 2017 om 15:37
Hallo,
Ik heb een prachtig en super gezond spier wit odded-eye-poesje (met 1 blauw oogje en 1 gewone kleur oogje) van bijna een jaar. Ze is echter vrij klein en weegt 2.8 kilo. Mijn wens was 1 x een nestje, nu nog niet uiteraard maar over een half jaar zoiets. Maar twijfel of ze gezien haar gewicht en grootte dit wel zou aankunnen.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Gr Oddy
Ik heb een prachtig en super gezond spier wit odded-eye-poesje (met 1 blauw oogje en 1 gewone kleur oogje) van bijna een jaar. Ze is echter vrij klein en weegt 2.8 kilo. Mijn wens was 1 x een nestje, nu nog niet uiteraard maar over een half jaar zoiets. Maar twijfel of ze gezien haar gewicht en grootte dit wel zou aankunnen.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Gr Oddy
donderdag 24 augustus 2017 om 15:53
Het is redelijk asociaal om een nestje te nemen met een huis-tuin-en-keuken-katje en als ze zo klein is, zou ik het helemaal niet doen. Het is zeker niet onrealistisch dat de moederpoes gevaar loopt bij de bevalling. Dan kan "leuk een nestje" ineens honderden euro's gaan kosten (spoedkeizersnee midden in de nacht) of het poesje kan komen te overlijden.