Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
quote:Sorcha_ schreef op 19 december 2012 @ 16:35:

Ik zou ook wel een kind willen, maar nu is de tijd nog niet rijp. Ik ben nog te jong en eerst maar eens aan mijn carriere werken!

Vriend en ik hebben het wel vaak over hoe we onze kinderen zullen opvoeden, of als we een leuke naam tegenkomen praten we daar over.Hier idem. Hoewel dat carriere maken daar wacht ik niet op. Ben je zo 5 jaar verder en ik kan ook carriere maken met kind.
quote:Orzoo schreef op 21 december 2012 @ 14:14:

[...]

Hier idem. Hoewel dat carriere maken daar wacht ik niet op. Ben je zo 5 jaar verder en ik kan ook carriere maken met kind.Dat is natuurlijk helemaal waar. Ik ben alleen net begonnen en wil meer ervaring . Ik zit ook in de detachering en dat is niet iets wat heel makkelijk met kinderen te combineren is.
Sorcha daar heb je gelijk in. Ik zit nu ook in de detachering (bijbaan naast studie) en mocht ik nu zwanger raken vrees ik dat er 2 opties zijn: aan de slag bij werkgever ipv bij opdrachtgevers of ontslag nemen want een kind en ad-hoc diensten die ik werk gaan kwa opvang niet samen. Nja, niet makkelijk iig. Zou mogelijk nog een buuf hebben (gastouder) die in kan springen maar nee. Handig is anders.

Ik ben overigens 23, vriend 29. Willen allebei heel graag kinderen maar zijn nog te kort samen, willen nog even quality time samen en ik moet nog een MA diploma halen (hopelijk zomer 2014). En hij wil zn eigen zaak opzetten. Dus de afspraak is afstuderen en dan zien we wel weer.
Voor ons is de slappe was geen drempel momenteel. We houden door lage lasten zat over. Daarbij vind ik dat je niet veel geld nodig hebt voor een kind(wel een bepaalde ondergrens natuurlijk). Vooral stabiliteit(ook financieel uiteraard) maar dat komt misschien omdat we allebei op minimum zijn opgegroeid en ons al superrijk voelen met ons huidige ruim-modale inkomen.
Welkom Orzoo! Ik lees je wel vaker en ik dacht al dat ik je misschien hier zou zien:-)

Sorcha, in welk land woon je as als ik vragen mag?

Ja die carierre dat is wat. Als ik geen kinderen zou willen zou naar de VS verhiuzen en daar mijn carriere najagen. Ik kan nog even bij mijn werkgever blijven na mijn promotie, een jaar of 2-3. Mijn plan is om zwanger te zijn voordat mijn contract afloopt en dan met mijn verlof uit dienst te gaan. Waar ik woon heb je 16 maanden verlof. Misschien niet netjes, maar ja bij een nieuwe baan moet je ook weer een paar jaar blijven voor je zwanger kan worden. Mijn vriend heeft wel een vast contract.

Alsd ik mijn vriend al langer zou kennen zou ik wel nu al zwanger willen zijn.

Ephina, ik vind 28-29 helemaal niet zo jong hoor, ik werd na mijn studie opeens een stuk volwassener en wilde settelen.

Ik ben nu bij ouders in Nl, heerliujk de vakantie is begonnen!
quote:Orzoo schreef op 21 december 2012 @ 15:00:

Voor ons is de slappe was geen drempel momenteel. We houden door lage lasten zat over. Daarbij vind ik dat je niet veel geld nodig hebt voor een kind(wel een bepaalde ondergrens natuurlijk). Vooral stabiliteit(ook financieel uiteraard) maar dat komt misschien omdat we allebei op minimum zijn opgegroeid en ons al superrijk voelen met ons huidige ruim-modale inkomen.

Als ik nog een paar jaar bij mijn werkgever blijf zitten dan word ik senior consultant, dan heb je meer keuze qua projecten en anders, mijn werkgever staat zeer goed bekend in mijn vakgebied en in mijn vakgebied is een grote schaarste aan ervaren mensen. Dan ga ik wat anders doen .

Zie mijn post eerder, kinderopvang zouden we nu net aan kunnen betalen! Zou het eerst wat ruimer willen .

Pompedom, ik woon ik het VK. Ik ben nu ook bij mijn ouders maar dan heb ik echt geen vakantie hoor. Helemaal niet sinds ik een rijbewijs heb .
@pompedom: er zijn meerdere topics die nu lopen met vrouwen die nog niet klaar zijn voor en kindje maar wel een wens hebben. Zo heb je rammelaars, rammelende eierstokken en net als wat NYC al aangaf dromen van een kindje .
.
Het rammelaarstopic was al vrij ver gevorderd in uitvoering voor mijn gevoel. Leuk dat er nog wat schrijfsters zijn die ook op de lange termijn moeten denken.

Carriere maken vind ik wel belangrijk, in die zin dat ik nog tientallen jaren kan doorgroeien en wisselen in baaninhoud.

Niet zozeer veel geld verdienen.
Ja de rammelaars zijn vaak al verder, daarom vond ik het wel leuk om een nieuw topic te maken, en volgens mij hebben we al een leuk clubje!

Mijn vriend is net zo oud als ik, itt tot jullie vrienden die wat ouder zijn.

Toen ik mijn zusje vertelde over het schattige neefje van mijn vriend en toen zei ze: hoor ik daar jouw eierstokken klapperen? Dat was heel grappig.

Mijn vriend kwam trouwens zelf met het idee van zomer 2014, ik hoop dat hij erachter blijft staan.
Ik heb ook weleens op het rammelaars-topic gekeken, maar die waren ook al veel verder dan ik in de kinderwens.

2016 is nog zover weg
Haha, hopen dat hij erachter blijft staan is een herkenbare en helaas uit ervaring. Hier op het forum lees je vaak dat ze er toch sneller aan beginnen dan vooraf bedacht.

Mijn vriend dacht een paar jaar geleden dat we er nu wel klaar voor zouden zijn. Nu is het nu en is het 2014. Prima hoor, geen probleem Inschatten is toch moeilijk. Je weet niet hoe het ervoor staat over een x aantal jaren. Je kan alleen maar hopen.

Eigenlijk ben ik zelf helemaal niet van de planningen. Mijn leven leven volgens planning staat me zelfs een beetje tegen. Ik vind zelf een heleboel (materiele) zaken niet belangrijk voor het krijgen van een kind. Een groter huis, een tuin, kindvriendelijke buurt e.d. maakt me niets uit. Dat gaat pas spelen als ze ouder zijn. En bovendien, hoe erg is het nou?

De planning/het vooruit kijken is er dus puur voor mijn vriend. Zoals eerder gezegd kan ik me er ook prima in vinden hoor. Je moet er allebei helemaal klaar voor zijn.

Mijn vriend is er wel duidelijk mee bezig. Hij praat er vaak over. Een aantal maanden geleden was dat toch echt een stuk minder.
Sorry, sorry, sorry, Dat ik zo lang niks geschreven heb. Ik was bij mijn ouders en had niet echt de tijd en rust om op dit topic te schrijven en durfde het ook niet te openen op de laptop van een van m'n ouders. Ik hoop dat jullie er nog zijn. Nu ben ik weer thuis en heb ik meer prive tijd om hier te schrijven.

Vorige week was mijn nichtje op bezoek met haar 14 maanden oude zoontje, dat was echt zo'n schatje! Alleen maar lachen en overal naar wijzen. Hij wilde ook even bij mij op de arm en dat is meteen vastgelegd op de foto!

@namen: Bij ons is het lastig, het moet zowel een NLse als Oostenrijks naam hebben. Dus geen g, ij, ie, aa, & ee. Bovendien mag het niet te Duits klinken, want een Oostenrijker geeft zijn kind geen Duitse naam. Daardoor valt bijvoorbeeld Anke af, terwijl ik het een prachtige naam vind.

Sorcha, nu lijkt 2016 nog ver weg, maar misschien is het tegen die tijd wel heel anders en willen jullie toch vroeger beginnen. Of genieten jullie zo van het leven met zijn 2en dat die 3 jaar zo voorbij zijn.

Paiva, wilde jou vriend eerder beginnen en is er toen weer op terug gekomen? Leuk dat jouw vriend er ook mee bezig is, lijkt me echt heel waardevol om dat te merken.
Vriend vroeg vandaag waarom ik mijn mirena er niet uit laat halen.
@sorcha

Spannend. Lief dat je partner er zelf over begon. Hoe reageerde je?
Dat we het niet kunnen betalen
Oh Sorcha, wat spannend dat je vriend er zelf over begon!

En ook jammer dat jullie het nog niet kunnen betalen. Aan de andere kant weet je nu wel dat je vriend er klaar voor is, mochten de financien veranderen.

Hoelang zijn jullie eigenlijk samen? En is er uitzicht op meer geld?
Ik zit wat rond te neuzen op het forum en kwam dit topic tegen; eigenlijk precies waar ik nu ook mee bezig ben, maar nog onwennig vind om hardop uit te spreken, dit is dus een mooie tussenweg

Ik ben pas ruim een jaar bij mijn vriend en ben nog heel jong, maar toch kriebelt het ontzettend. Waarschijnlijk met name omdat mijn vriend een kleintje heeft (20 maanden) die de helft van de week bij ons woont. Om heel veel redenen is het nu nog niet de tijd voor een zwangerschap (ik studeer over twee maanden pas af, koophuis op vriend's naam is te klein voor twee kindjes, nog relatief kort bij elkaar etc.), maar toch wil ik liever vandaag dan morgen zwanger zijn.

Lastig dus, bij ons wordt het waarschijnlijk ook eind 2014 dat we het gaan proberen. Lijkt me leuk om hier met elkaar te delen hoe het voelt etc.
Welkom Hamertje!

Hoe jong is is nog heel jong?

En dat je meer naar een kindje verlangt als er kleine kinderen in de buurt zijn herken ik heel erg.

Mijn vriend zijn neefje is 1-2 in de week bij ons en dat is zo'n schatje, ik ben echt gek op hem. Hij is nu net 2 en begint te praten en dingen te snappen. Helaas kent hij mijn naam ook al en roept me dan snachts uit mijn bed.

Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik niet nog anderhalf jaar kan wachten als zijn neefje zo vaak bij ons, maar ik denk niet dat we er echt eerder voor gaan.

We hebben wel besproken dat mocht het condoom scheuren, we geen MAP halen.
*
Kate, volgens mij gaat het over een kindje niet kunnen betalen, niet over de mirena laten verwijderen. Bovendien woont Sorcha niet in NL, ken jij de zorgverzekering regels in het land waar zij woont? Ik niet.

Waar ik woon wordt helemaal niks aan anticonceptie vergoed, geen pil, geen spiraal, niks.
*
Spiraaltjes worden hier wel vergoedt, ook het weghalen. Ik heb sowieso met vriend afgesproken dat ik geen tweede mirena neem (plaatsen doet pijn...), en mijne moet eind December 2016 worden vervangen.

@Pompedom, we wonen nu al ruim een half jaar samen. Vriend heeft een slecht betaalde baan, en ik besteed ongeveer 350 euro per maand aan reizen naar mijn werk. Vriend gaat nu een beter betaalde baan zoeken in de plaats waar ik werk, dan krijgen we het financieel een stuk ruimer, en dan zou het in principe makkelijk moeten kunnen. Fulltime kinderopvang zal mij dan zo'n 700 euro per maand kosten, voor 1 kind. Part-time werken is in dit land niet echt een optie.

Maar... ik wil ook ontzettend graag een eigen huis! Als we kinderen hebben kunnen we daar minder voor sparen (we moeten ongeveer 25000 euro zelf inbrengen, anders geen hypotheek!). Dus daarom wordt de kinderwens uitgesteld (en om carriere redenen), ondanks dat wij er hartstikke klaar voor zijn .
Kate, je hebt je bericht aangepast zie ik, ik had begrepen dat je dacht dat een mirena verwijderen te duur was.

Sorcha, ik snap dat het lastig is om zo lang te wachten, dat vind ik ook en ik hoef nog maar anderhalf jaar. Maar misschien gaat het sparen wel sneller, of heb je eerder een betere baan en ziet alles er over 2 jaar heel anders uit. 2016 is nog ver weg, juist daardoor kunnen dingen nog veranderen.

Wij hebben zeker nog geen eigen huis als we aan kinderen beginnen, maar dat heeft bijna niemand hier, bijna iederen huurt of heeft een huis van zijn ouders gekregen.
Hallo allemaal,

Ik kwam op dit topic en het sprak me gelijk aan. Lees hier al langer mee. Ben niet zwanger en ook nog niet bezig met zwanger worden, maar ik heb wel ontzettend last van de "kriebels"...

Het lijkt me zo mooi om een kindje te krijgen samen met mijn vriend, maar rationeel weet ik heel goed dat het nu nog niet het juiste moment is. Ik ben 27, ben 2,5 jaar samen met mijn vriend en heb zeker nog geen carrière gemaakt (heb nog geen vast contract ook). Bovendien wonen we in een woning die te klein is om een kindje in te krijgen en wil ik graag wat meer spaargeld hebben. Nog veel dingen dus om aan te 'werken', zucht...

Ik vind het moeilijk te bedenken wanneer dan wel het juiste moment is. Heb het er vaak over met mijn vriend en hij wil gelukkig ook heel graag een kindje. We hebben nu afgesproken om ongeveer over een jaar te gaan proberen.

Het lijkt me leuk om hier mee te schrijven over de babykriebels en alles wat daar bij komt kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven