zoektocht naar andere auto

28-01-2013 09:34 12 berichten
Wij zijn op zoek naar andere auto,onze huidige is gelukkig in nov nog wel voor jaar apk gekeurd maar red volgend jaar echt niet. Dus nu aan het kijken voor een andere.maare dat is nog niet zo gemakkelijk.

We hebben 2 merken in gedachten. de Opel meriva en de ford focus c max.

Budget is max 6ooo bijbetalen. kunne bij de meeste ong 1000 voor onze huidige krijgen . kijken dus naar autos van ong max 7000.

Nu hadden we een prachtige gezien op autotrader en zijn wezen kijken. echt geweldig. helemaal als nieuw qua buitenkant en interieur. prijs goed. enkel was het dus echt zo een handelaar. grote loods.

Onze eigen vaste garageman heeft hem qua gegevens nap nagekeken en hij bleek al 3 x verhandeld te wezen. hoeft geen probleem te zijn met een auto van 2006 .Nu ging hij het bedrijf bellen waar hij in onderhoud is geweest. horen vandaag meer. Mocht het positief zijn dan ging hij hem halen en bij zijn eigen nakijken.

Hoop zo dat hij goed is. was zooooo mooi. eigen garage kwam gelijk met links van zelfde soort autos maar allemaal minder mooi.

Ben ik nou zo moeilijk? man zegt dat ik iets minder kritisch moet zijn qua interieur. Maar daar kijken vrouwen toch naar?

Heb gister de hele avond zitten zoeken. maar dan zie je mooie en dan kijk je en dus zitten er vlekker in de bekleding. vind ik echt zonde.

weet dat je bij een auto van 2005-2006 geen nieuwheid kan verwachten maar beetje netjes is wel fijn.

Hoe deden jullie dat. bemoeide jullie je ermee of liet je het meer aan vriend of man over. en zijn vrouwen echt zeikeriger?

ik ga ff verder met duimen hihi
Tuurlijk bemoeide ik me ermee

Wat betreft vlekken ben ik het met je eens, maar rest van het interieur niet. Als auto maar goed was.
Waarom zijn jullie eigenlijk nu al aan het kijken als jullie huidige auto nog tot November door kan?

Lijkt me dat je nog wel even de tijd hebt om rustig door te zoeken naar goede auto die jullie beide ok vinden. En lijkt me ook dat die er best zijn zonder vlekken in de bekleding..
Vlekken in de bekleding kun je laten reinigen.

De auto is zo'n 6 jaar oud, er is mee gereden. Dus ja er kunnen vlekken in de bekleding zitten. Het is een gebruiksvoorwerp.

Ik vind het veel belangrijker dat de auto technisch goed in orde is en dat de motor voldoende vermogen levert. Een interieur laat ik wel reinigen.
Prachtig, prachtig, prachtig!

Laat hem eerst eens goed door een betrouwbaar vakman testen / nakijken.

Dat ie er leuk uitziet moet je niet op de eerste plaats laten komen.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben de auto samen gekozen. maar ik moet zeggen dat het bij ons geen discussie opleverde. ik vind onze auto niet mooi, ook qua interieur niet. maargoed... daar heb ik hem ook niet voor. hij heeft me nooit in de steek gelaten en is veilig. de rest interesseert me niet.

zou dus altijd de auto laten testen bij een betrouwbare garage, en verder kijken of hij aan al je wensen voldoet ivm veiligheid en ruimte. kleur e.d. zijn niet belangrijk.
We zijn nu al aan het kijken omdat de huidige toch steeds weer wat nieuwe probleempjes krijgt,hoeft nog niet direct dat scheelt.

Ik ben het er mee eens dat veiligheid en betrouwbaarheid belangrijkst is. Maar oog wil ook wat vind ik.

Nu zijn het geen enorme vlekken maar bekleding is bij dat merk en type lichtgrijs en je ziet bij de meeste wel wat van die kringen zeg maar.

Weet niet of je die er alsnog uit kunt krijgen

Zat ook al te denken om er van die silicone noppen hoezen op te doen.
Het zal mij een worst wezen of er een vlek in de bekleding zit. Als hij maar van a naar b gaat...... Kijk eerst maar of hij wel prima rijdt en geen problemen heeft.
Zorg dat de auto's goed nagekeken zijn bijv. bij een ANWB keuringsstation. Collega's van mij hebben deze auto's gehad en alleen maar ellende mee gehad. Vele duizenden euro's door de ... . Niet dat dat hoeft te gebeuren met deze auto's maar gezien de leeftijd moet je extra kosten incalculeren.
Zou zeker niet mijn keuze zijn veel waar voor zijn geld een Dacia mcv, anders was ik voor een Aziaat gegaan.

Geen verstand is een aankoopkeuring altijd aanbevolen
Koop je auto in elk geval bij 'n dealer die een half jaar garantie biedt. Techniek is belangrijker dan interieur.
Kijk eens op de website van de ANWB, daar kun je precies selecteren wat je zoekt en dan worden er een aantal modellen getoond. Ik vind het opvallend dat je niets zegt over verbruik; in de kosten scheelt het namelijk aanzienlijk of een auto 1 op 10 of 1 op 20 rijdt. Voor mij was het in ieder geval een belangrijk criterium.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven