Het Grote ruiltopic.
woensdag 7 december 2011 om 16:34
In dit ruiltopic is het mogelijk (zelfgemaakte) spullen, die je zelf niet meer nodig hebt of gebruikt, te ruilen met andere forummers.
Dit in het kader van de recessie of puur omdat je de ander iets gunt!
Wat is het idee? Als je iets in je huis hebt, kleding, boeken, decoratiemateriaal e.d. kun je dit hier op het forum zetten en er
een ander (die het misschien niet zo breed heeft) heel blij mee maken.
Enkele spelregels:
- Je mag geen geldelijke vergoeding vragen voor de zaken die je aanbiedt
- Het is alleen toegestaan (een bijdrage in) de verzendkosten te vragen.
- Geef aan wat je er (eventueel) graag voor terug zou willen hebben.
P.s. Dit topic zal worden verplaatst naar het prikbord, zodra het prikbord ook ter zijner tijd mobiel bereikbaar wordt.
Dit in het kader van de recessie of puur omdat je de ander iets gunt!
Wat is het idee? Als je iets in je huis hebt, kleding, boeken, decoratiemateriaal e.d. kun je dit hier op het forum zetten en er
een ander (die het misschien niet zo breed heeft) heel blij mee maken.
Enkele spelregels:
- Je mag geen geldelijke vergoeding vragen voor de zaken die je aanbiedt
- Het is alleen toegestaan (een bijdrage in) de verzendkosten te vragen.
- Geef aan wat je er (eventueel) graag voor terug zou willen hebben.
P.s. Dit topic zal worden verplaatst naar het prikbord, zodra het prikbord ook ter zijner tijd mobiel bereikbaar wordt.
zondag 27 januari 2013 om 19:38
@fabienne
Ik heb evt nog hoeslakentjes voor een ledikantje nodig, namelijk voor ons campingbedje voor oppas oma, gewone bedje heeft aerosleep. Zoonlief gaat volgende week over op zijn ledikant, want zijn wieg is nu echt te klein
mijn mail is nickname @ xs4all . nl
@linton
Mamak77 was idd op zoek naar 92
Weet zeker dat je haar daar super blij mee kan maken.
Evt heb ik interesse in maatje 86 en evt het speelgoed als niemand ander wil (duurt nog even eer zoonlief erin zit, dus als er iemand is die het eerder kan gebruiken gaat die voor
)
Ik heb evt nog hoeslakentjes voor een ledikantje nodig, namelijk voor ons campingbedje voor oppas oma, gewone bedje heeft aerosleep. Zoonlief gaat volgende week over op zijn ledikant, want zijn wieg is nu echt te klein
mijn mail is nickname @ xs4all . nl
@linton
Mamak77 was idd op zoek naar 92
Weet zeker dat je haar daar super blij mee kan maken.
Evt heb ik interesse in maatje 86 en evt het speelgoed als niemand ander wil (duurt nog even eer zoonlief erin zit, dus als er iemand is die het eerder kan gebruiken gaat die voor
zondag 27 januari 2013 om 19:48
Goedenavond allemaal !
Ik heb in de aanbieding:
2x dekbedovertrek voor een juniorbed van Hema 120x150
1 met een dino (groen met vrolijke streepjes erop) en 1 met auto's (groen met groene en blauwe auto's).
1x Pokemon met een grote Picachu erop, blauw met geel (140x200)
1x dekbedovertrek van Winxx voor meiden (140x200)
Alles is zonder gaten/scheuren maar kan een beetje verwassen zijn.
Ik heb in de aanbieding:
2x dekbedovertrek voor een juniorbed van Hema 120x150
1 met een dino (groen met vrolijke streepjes erop) en 1 met auto's (groen met groene en blauwe auto's).
1x Pokemon met een grote Picachu erop, blauw met geel (140x200)
1x dekbedovertrek van Winxx voor meiden (140x200)
Alles is zonder gaten/scheuren maar kan een beetje verwassen zijn.
zondag 27 januari 2013 om 20:06
quote:linton schreef op 27 januari 2013 @ 19:17:
Ik lees al een poosje mee met dit topic en het is hartverwarmend!
Heeft iemand interesse in speelgoed? Ik ga van de week eens mijn huis uitmesten. Vooral jongens spul, auto'tjes en enz.
Het liefst dan ophalen, regio 035.
En als ik de kast van jongste op ruim heb ik waarschijnlijk nog wel wat kleren maat 86/92/98 over.
Wie o wie kan ik er blij mee maken?
Mij maak je heel blij met maatje 92-98 Linton.
Ik woon ook nog niet eens zo gek ver van je vandaan!
Manlief werkt in 035...
Wil je me aub mailen op ?
Alvast bedankt!
Ik lees al een poosje mee met dit topic en het is hartverwarmend!
Heeft iemand interesse in speelgoed? Ik ga van de week eens mijn huis uitmesten. Vooral jongens spul, auto'tjes en enz.
Het liefst dan ophalen, regio 035.
En als ik de kast van jongste op ruim heb ik waarschijnlijk nog wel wat kleren maat 86/92/98 over.
Wie o wie kan ik er blij mee maken?
Mij maak je heel blij met maatje 92-98 Linton.
Ik woon ook nog niet eens zo gek ver van je vandaan!
Manlief werkt in 035...
Wil je me aub mailen op ?
Alvast bedankt!
maandag 28 januari 2013 om 09:32
maandag 28 januari 2013 om 11:17
Even een update over de kleren, want ik zag nog geinteresseerde via de mail. Maar alles gaat vandaag in een pakketje naar Marels, behalve t bruine jurkje, dat is maat 40-L. Denk dat dat ook nog wel in een envelop zou passen, dus niet zo veel verzendkosten. Mail me even bij interesse!
postvakblabla at gmail dot com
Ennuh, iemand nog wat wee-opwekkers in de weggeef?
postvakblabla at gmail dot com
Ennuh, iemand nog wat wee-opwekkers in de weggeef?
maandag 28 januari 2013 om 11:32
Ik ben een groot fan van de serie friends. En als Rachel over tijd is proberen ze van alles om weeen op te wekken.
Kruidenthee, peppers eten ( pittig eten), wandelen maar het beste helpt: seks!
Fijn dat je marels er blij mee kunt maken!
Ik zit as we speak een lijstje te maken met spullen en foto's te maken.
Kruidenthee, peppers eten ( pittig eten), wandelen maar het beste helpt: seks!
Fijn dat je marels er blij mee kunt maken!
Ik zit as we speak een lijstje te maken met spullen en foto's te maken.
maandag 28 januari 2013 om 12:29
Linton, ook ik hou me aanbevolen voor de kleding 92/98 idd!
mailadres is mamak77 at lijf punt nl
Lely, ik ga je mailen. Super!
Hanglamp, ben wel geinteresseerd in je jurkje, ik ga je mailen.
Wee opwekkers heb ik niet voor je, maar er zijn al een aantal goeie tip voorbij gekomen geloof ik. Kan me voorstellen dat je het zat wordt nu!
Italie, ik duik zo even de zolder op voor die trui...
mailadres is mamak77 at lijf punt nl
Lely, ik ga je mailen. Super!
Hanglamp, ben wel geinteresseerd in je jurkje, ik ga je mailen.
Wee opwekkers heb ik niet voor je, maar er zijn al een aantal goeie tip voorbij gekomen geloof ik. Kan me voorstellen dat je het zat wordt nu!
Italie, ik duik zo even de zolder op voor die trui...
maandag 28 januari 2013 om 12:58
ik ga veel schoenen en kleding ook weg doen. Wil het niet te koop zetten op marktplaats ben al een keer opgelicht en mijn geld niet gekregen, dan probeer ik er liever iemand blij mee te maken die het gewoon graag wilt en eerlijk is! Ik moet alleen even kijken hoe ik foto's kan plaatsen, vanuit mijn map op de computer.
maandag 28 januari 2013 om 13:47
Hierbij deel 1:
- 2x dweil voor een klapdweil. Nieuw, ze passen niet op die van mij.
- plafonnière met een nep messing kleurig randje.
- 2x the voice kids muntje van de kruidvat
- 2x boekje van c1000
- keepershandschoenen maat 7.
- cd rek met afrikaans poppetje erop
- windvanger shirt voor fietsen heren maat S. Krap bij de armen.
- Messing kaarten standaard set, moet wel gepoetst worden.
- badhanddoek met tijger
- Chinese kalender van de plaatselijke chinees.
- spiegeltje "bloedbad"
Dvd's:
- happy go Lucky ( in kartonnen hoesje)
- Costa ( gekocht in videotheek, is oude huurfilm)
- Miniserie van de bbc: Diary of Anne Frank
Boeken:
-Het complete baby boek- Karin Schutt
- Zij is slank want zij eet- Michel Montignac
- Onmacht- Charles den Tex
- Call girl- Tracy Qoan ( oud biebboek)
- Muis - Gorden reece ( oud biebboek)
jeugd:
- droomvriendinnen omnibus ( duidelijke gebruikerssporen, heel veel gelezen vroeger)
- s.o.s. dierenklinkiek, het ondeugende aapje.
- tina topper: alles komt goed- Cathy Hopkins
- Tina topper: wat een zooitje: Cherry Whytock.
Krijg de foto's niet gedraaid.
Mailen kan naar: italiemeisjeviva @ Hotmail.nl
- 2x dweil voor een klapdweil. Nieuw, ze passen niet op die van mij.
- plafonnière met een nep messing kleurig randje.
- 2x the voice kids muntje van de kruidvat
- 2x boekje van c1000
- keepershandschoenen maat 7.
- cd rek met afrikaans poppetje erop
- windvanger shirt voor fietsen heren maat S. Krap bij de armen.
- Messing kaarten standaard set, moet wel gepoetst worden.
- badhanddoek met tijger
- Chinese kalender van de plaatselijke chinees.
- spiegeltje "bloedbad"
Dvd's:
- happy go Lucky ( in kartonnen hoesje)
- Costa ( gekocht in videotheek, is oude huurfilm)
- Miniserie van de bbc: Diary of Anne Frank
Boeken:
-Het complete baby boek- Karin Schutt
- Zij is slank want zij eet- Michel Montignac
- Onmacht- Charles den Tex
- Call girl- Tracy Qoan ( oud biebboek)
- Muis - Gorden reece ( oud biebboek)
jeugd:
- droomvriendinnen omnibus ( duidelijke gebruikerssporen, heel veel gelezen vroeger)
- s.o.s. dierenklinkiek, het ondeugende aapje.
- tina topper: alles komt goed- Cathy Hopkins
- Tina topper: wat een zooitje: Cherry Whytock.
Krijg de foto's niet gedraaid.
Mailen kan naar: italiemeisjeviva @ Hotmail.nl
maandag 28 januari 2013 om 14:08
Graag zou ik off topic een vraag willen stellen aan de mensen die ook met een voedselbank te maken hebben. Ik heb hier dozen met babyspullen klaarstaan om af te geven aan de regionale voedselbank (badje, voedingskussen, veel klein spul en ook kleding (vandaar dat ik de babykleding hier niet kan aanbieden; ik heb het al aan hen beloofd, sorry)). Maar nu twijfel ik, komen deze spullen wel aan bij mensen die het echt nodig hebben? Ik heb begrepen dat kleding 1x per maand wordt verkocht tegen kleine prijsjes, maar de spullen worden die ook daar verkocht? Of is die maandelijkse verkoop enkel voor kleding? Dan geef ik het liever hier weg. Weet iemand dit?
maandag 28 januari 2013 om 14:25
quote:Pompiedoe schreef op 28 januari 2013 @ 14:08:
Graag zou ik off topic een vraag willen stellen aan de mensen die ook met een voedselbank te maken hebben. Ik heb hier dozen met babyspullen klaarstaan om af te geven aan de regionale voedselbank (badje, voedingskussen, veel klein spul en ook kleding (vandaar dat ik de babykleding hier niet kan aanbieden; ik heb het al aan hen beloofd, sorry)). Maar nu twijfel ik, komen deze spullen wel aan bij mensen die het echt nodig hebben? Ik heb begrepen dat kleding 1x per maand wordt verkocht tegen kleine prijsjes, maar de spullen worden die ook daar verkocht? Of is die maandelijkse verkoop enkel voor kleding? Dan geef ik het liever hier weg. Weet iemand dit?
Ik heb nog nooit gezien dat ze hier iets verkochten.
Laats deelden ze wel mutsen en sjaals uit voor kinderen, maar die waren van een bedrijf met reclame erop.
De kleding die ik mag ophalen een keer in 2 maand kan ik gratis mee nemen.
Hoe bedoel je dat verkopen? Verkopen aan de mensen die bij de voedselbank lopen of verkopen aan andere mensen en dat het geld wordt gebruikt voor de voedselbank?
Want verkopen aan mensen die daar komen vind ik eigenlijk wel beetje cru, die mensen hebben al zo weinig geld.
Met kerst en sint werd er wel speelgoed uitgedeeld.
Misschien verschilt het per voedselbank?
Misschien kun je anders daar een advertentie ophangen met gratis op te halen?
Laats deelden ze wel mutsen en sjaals uit voor kinderen, maar die waren van een bedrijf met reclame erop.
Hoe bedoel je dat verkopen? Verkopen aan de mensen die bij de voedselbank lopen of verkopen aan andere mensen en dat het geld wordt gebruikt voor de voedselbank?
Want verkopen aan mensen die daar komen vind ik eigenlijk wel beetje cru, die mensen hebben al zo weinig geld.
maandag 28 januari 2013 om 16:12
Ik weet van een ander project dat dat wel gebeurd, worden van babyspul pakketten gemaakt, verkocht voor 1 of 2 euro per stuk (mag alleen gekocht worden door gezinnen die het nodig hebben) en de opbrengst gaat in een pot en daar gebeurd ook iets van voor minder bedeelde gezinnen. (Ff kwijt wat)
Maar van voedselbanken dacht ik ook dat er pakketten van gemaakt worden en gegeven.
Anders bel je ze toch even?
Maar van voedselbanken dacht ik ook dat er pakketten van gemaakt worden en gegeven.
Anders bel je ze toch even?
maandag 28 januari 2013 om 18:27
quote:Italie_Meisje schreef op 28 januari 2013 @ 14:25:
[...]
Had ze al gebeld, maar ze zijn erg moeilijk bereikbaar en achteraf schoot mij deze vragen binnen. Wat ze vertelde was dat ze verkopen volgens het 'Rode Kruis-systeem'?? Voor een paar dubbeltjes tot een paar euro worden dingen verkocht. Met de 'opbrengst' worden idd andere initiatieven gesponsord.
En ik denk dat de 'verkoop' ervan voor moet zorgen dat niet telkens 1 persoon alles meeneemt/krijgt en dat meer mensen kans maken om spullen te kopen. Maar nogmaals dat denk ik, weet niet of dat zo is.
[...]
Had ze al gebeld, maar ze zijn erg moeilijk bereikbaar en achteraf schoot mij deze vragen binnen. Wat ze vertelde was dat ze verkopen volgens het 'Rode Kruis-systeem'?? Voor een paar dubbeltjes tot een paar euro worden dingen verkocht. Met de 'opbrengst' worden idd andere initiatieven gesponsord.
En ik denk dat de 'verkoop' ervan voor moet zorgen dat niet telkens 1 persoon alles meeneemt/krijgt en dat meer mensen kans maken om spullen te kopen. Maar nogmaals dat denk ik, weet niet of dat zo is.
maandag 28 januari 2013 om 18:29
Kan dat?? Een advertentie ophangen? Het is hier ook geen officiële voedselbank, een stichting heeft de edele taak op zich genomen en ze doen een beetje geheimzinnig. Heb ook met grote uitzondering het adres gekregen. Aan de ene kant kan ik mij dat ook voorstellen, niemand heeft behoefte dat er zomaar mensen voorbij komen en zielig gevonden te worden.