klean prep:(
maandag 28 januari 2013 om 08:20
Vanmiddag heb ik een darmonderzoek en daarvoor moet ik 4 liter klean prep drinken om de darmen te spoelen.
Gisteravond 2 liter gehad en daarnet 1 liter. De laatste liter moet officieel voor 9 uur vandaag. Maar ik kan echt niet meer...
Ben zo misselijk en moet t zelfs gemengd met limonade nu zowat uitspugen.
Iemand nog tips?
Gisteravond 2 liter gehad en daarnet 1 liter. De laatste liter moet officieel voor 9 uur vandaag. Maar ik kan echt niet meer...
Ben zo misselijk en moet t zelfs gemengd met limonade nu zowat uitspugen.
Iemand nog tips?
maandag 28 januari 2013 om 09:32
maandag 28 januari 2013 om 16:00
Beetje late reactie misschien maar ik moest dit een paar maanden geleden doen. Wat een ellende. Ik had Moviprep met citroensmaak. De eerste paar bekers gingen nog.... En dan moest ik 's avonds 1 liter drinken + 1 liter vocht ernaast en 's morgens vroeg weer. Ik ben op een gegeven moment met rietje gaan drinken zonder adem te halen. Dat ging eigenlijk wel heel goed. Onderzoek vond ik ook meevallen. Je kan meekijken op een scherm, je wordt goed verdoofd voor de pijn. Roesje heb ik niet gehad en was ook niet nodig. Er is een grote (2,5 cm) poliep weggehaald en daarom moet ik over 6 jaar weer.
maandag 28 januari 2013 om 20:01
Is de arts nadien niet bij je langs geweest om te vertellen hoe het eruit zag?
Indien er hapjes zijn genomen moet dat uiteraard eerst onderzocht worden.
Was die 4 ltr niet voldoende om je darmen schoon te krijgen?
Dat moet toch genoeg zijn?
Miss de dag van te voren al vloeibaar gaan, mocht je weer een scopie krijgen..
Indien er hapjes zijn genomen moet dat uiteraard eerst onderzocht worden.
Was die 4 ltr niet voldoende om je darmen schoon te krijgen?
Dat moet toch genoeg zijn?
Miss de dag van te voren al vloeibaar gaan, mocht je weer een scopie krijgen..
dinsdag 29 januari 2013 om 07:42
Ha jillz
krijg 7 februari bij de internist zelf meer te horen.
De arts vd scopie vertelde me dat ze niet het gehele deel hebben kunnen bekijken inderdaad ivm dat ik niet leeg was van 4 liter:(
En dat met 24 uur niet eten.. verbaasde me ook. Maar t kan dus blijkbaar..
Hoop dat t niet nog een x hoeft:( xxx
krijg 7 februari bij de internist zelf meer te horen.
De arts vd scopie vertelde me dat ze niet het gehele deel hebben kunnen bekijken inderdaad ivm dat ik niet leeg was van 4 liter:(
En dat met 24 uur niet eten.. verbaasde me ook. Maar t kan dus blijkbaar..
Hoop dat t niet nog een x hoeft:( xxx
dinsdag 29 januari 2013 om 11:37
dinsdag 29 januari 2013 om 17:51

vrijdag 13 september 2013 om 09:30
vandaag ben ik aan de beurt , dus gister aan de klean prep. De eerste 2 slokken kotste ik er direct weer uit. Toen geprobeerd met limonadesiroop, dat ging al beter. De laatste liter vanochtend om 06.00 uur. Dat ging echt niet. Ik heb toen bij de oplossing KP appelsap gedaan en na elke 2 slokjes mij mond gespoeld en een klein slokje appelsap in mijn mond gedaan even laten intrekken in mijn tong en dan kon ik weer makkelijk 2 slokken nemen van die gore zooi.
Zo heb ik toch de laatste liter redelijk eenvoudig weg weten te werken.
Vooral die wrange appelsap maakt dat je eventjes niets proeft.
Succes voor iederen
Zo heb ik toch de laatste liter redelijk eenvoudig weg weten te werken.
Vooral die wrange appelsap maakt dat je eventjes niets proeft.
Succes voor iederen

zaterdag 14 september 2013 om 16:06
klean prep is idd goor!! vanille/zout smaak, hoe verzinnen ze het
Ik heb het aangemaakt met water, en dan heel koud zetten. Vervolgens dronk ik het vanuit een dun longdrinkglas met een rietje en dan tezamen met een napoleon zwart/wit kogel Doordat die kogel in mijn mond overheerste ging het opdrinken een stuk makkelijker. Ik heb zelf uitgerekend met mijn lengte en gewicht, dat ik de helft minder kon innemen dan de arts zei, dit stond ook in de bijsluiter, dat het per gewicht ging, dus rekenmachine erbij en afmeten, maar goed dan nog had ik flink wat van het gore spul moeten zuipen!
Ik heb het aangemaakt met water, en dan heel koud zetten. Vervolgens dronk ik het vanuit een dun longdrinkglas met een rietje en dan tezamen met een napoleon zwart/wit kogel Doordat die kogel in mijn mond overheerste ging het opdrinken een stuk makkelijker. Ik heb zelf uitgerekend met mijn lengte en gewicht, dat ik de helft minder kon innemen dan de arts zei, dit stond ook in de bijsluiter, dat het per gewicht ging, dus rekenmachine erbij en afmeten, maar goed dan nog had ik flink wat van het gore spul moeten zuipen!