Gezondheid alle pijlers

Hoe lang met gekneusde/verstuikte enkel?

30-01-2013 14:08 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva dames,

Ik zit nu bijna een week thuis met een pijnlijke enkel. Ben gevallen van de fiets met de sneeuw.. In eerste instantie niet heel veel pijn maar kon voet niet meer bewegen, dus wel naar ziekenhuis geweest. Foto's gemaakt, niet gebroken en direct weer naar huis gestuurd zonder diagnose of behandeling.

Dus nu zit ik al een aantal dagen met mijn been omhoog op de bank, ik hinkel wat door het huis of 'rijd' op de bureaustoel door de kamer . Inmiddels begint mijn andere been ook pijnlijk te worden (overbelast?) ik heb geen krukken want ik hoopte dat het gauw weer over zou zijn... Mijn voet begint wel wat beter te worden (kan er weer ietsiepietsie op staan maar absoluut niet op leunen) en ik verveel me kapot... Het huishouden is een bende maar opruimen/schoonmaken lukt gewoon bijna niet vanuit een bureaustoel, en mijn vriend is overdag gewoon aan het werk en 's avonds vaak weg.

Hoe lang duurt zoiets? Moet ik krukken ophalen? Ik zou dit weekend winkelen en heb nog een feest maar dat winkelen heb ik afgezegd en het feest onder voorbehoud (als ik niet kan lopen ga ik niet) Vriendin van mij is fysio-in-opleiding die adviseerde te koelen tegen de pijn en verder geen verband 'want dan went de voet aan steun'

Kortom: hoe lang houd ik hier nog last van? En hebben jullie nog tips voor tv series, spelletjes enzovoort want ik verveel me kapot.. Alvast bedankt, groetjes Lois
Beweeg je je voet/enkel wel? Als je complete rust houdt, duurt het juist langer Beweeg hem wel, probeer er langzaam wat op te staan.

In mijn geval (sporten) had ik vaak last van mijn enkel, maar dat was met een week weer voorbij. Dus voorzichtig aan, maar ook weer niet te voorzichtig.
Ja ik probeer er steeds wel op te staan maar ik kan mijn gewicht er nog niet op zetten want dat is te pijnlijk. En verder wiebel ik elk uur even met mijn tenen en voet..
Hbe je wel het idee dat het al beter is dan hiervoor? Bijna een week vind ik persoonlijk al best lang namelijk. Hoe oud ben je?
Ik heb weken last gehouden na dat ik mijn been en enkel had gekneusd door van de trap te vliegen.

Het heeft zeker een week of 5 geduurd voordat het echt weer wat beter ging.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik ben 24 december gevallen met de fiets, ik liep op de natte tegels bij het stadhuis dus ik fietste niet, en kwam erg ongelukkig terecht. Opstaan ging niet dus naar het ziekenhuis. Er bleek niks gebroken maar ik had wel kneuzingen en een dikke enkel en knie. Koelen moet je snel doen anders heeft het geen zin meer zeiden zij in het ziekenhuis tegen mij. Goed, niks gebroken maar wel alles dik en pijnlijk. Na een week ging het wel weer. Moest van het ziekenhuis nog terug komen voor een scan maar dat vond de huisarts weer niet nodig. Nu is de enkel en de wreef nog wat dik en soms doet het pijn. 's Nachts met name als ik mij omdraai. Maar ik denk dat veel tijd nodig heeft en bewegen toch wel goed doet. Sterkte.
quote:Louba schreef op 30 januari 2013 @ 14:14:

Hbe je wel het idee dat het al beter is dan hiervoor? Bijna een week vind ik persoonlijk al best lang namelijk. Hoe oud ben je?Bij een zware kneuzing? Juist dan kun je er heel lang last van hebben.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:lo-is-de-naam schreef op 30 januari 2013 @ 14:08:

Foto's gemaakt, niet gebroken en direct weer naar huis gestuurd zonder diagnose of behandeling.

De diagnose is gekneusde enkel en de behandeling is rust lijkt me?

Ik zou je voet wel regelmatig bewegen maar er nog geen gewicht op zetten. Het feit dat dat pijn doet bewijst dat je enkel daar duidelijk nog niet aan toe is. Ons lichaam waarschuwt ons door middel van pijn heel duidelijk als we te ver gaan. Krukken is denk ik wel handig, ik heb wel drie weken last gehad ooit. Misschien kun je een paar lenen van iemand?
Ik heb altijd meer last gehad van kneuzingen of gescheurde enkelbanden dan mijn gebroken ledematen. 3 weken flink last vind ik niet vreemd. Geduld... het gaat echt vanzelf weer beter.
Ik ben 24 jaar. In het begin ging het snel weer wat beter maar nu merk ik weinig verschil meer met gister bijvoorbeeld.
Dat werd mij ook verteld; een breuk is minder belastend en minder pijnlijk dan een kneuzing. Geen idee of dat zo is want ik heb nog nooit een breuk gehad.
quote:lo-is-de-naam schreef op 30 januari 2013 @ 14:20:

Ik ben 24 jaar. In het begin ging het snel weer wat beter maar nu merk ik weinig verschil meer met gister bijvoorbeeld.Van verveling wordt een mens ongeduldig he?
Kneuzingen zijn rot en duren lahahang. Ben helaas koningin van de kneuzingen, gelukkig gaat het de laatste jaren beter.
kneuzingen duren lang, erg lang. mag zeker wel een week of 6 uit trekken. Helaas geen goed nieuws.

Krukken worden wel handig... maar ik zie je ook met kruk niet de stofzuiger hanteren of de ramen lappen...

Misschien een idee om hem savonds wel even in te pakken? dan verdraai je hem niet en voel je miss minder pijn. sochtends weer vrolijk uitpakken.

Wat ik me van mijn kneuzingen herinnerde zat er wel vaak wat omheen.... of was dat omdat ik kind was en door verbandjes rustiger zou doen?
Krukken halen. En je kunt inderdaad beter iets breken... Sterkte!
Ik zal kijken of ik van iemand krukken kan lenen, zonder is toch wel onhandig.. En verder heel veel geduld hebben denk ik... :(
ik heb ook nog 4 weken last gehad van mijn enkel en het was niet eens zooo zwaar gekneusd. Toen ik een keer van mijn fiets voel op mijn knie heb ik er denk ik wel 2 jaar last van gehad. Je kunt maar beter dingen gebroken hebben inderdaad...
quote:lo-is-de-naam schreef op 30 januari 2013 @ 14:08:

Foto's gemaakt, niet gebroken en direct weer naar huis gestuurd zonder diagnose of behandeling.

Het stellen van de verdere diagnose of behandelen is de taak van de rontgenafdeling ook niet..

Heb je wel weer de huisarts gebelt, of verdere behandeling nodig is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven