Gezondheid alle pijlers

Werken of uitzieken

30-01-2013 21:25 41 berichten
Een vraag voor de wijze vrouwen van het viva forum... (Ik lees natuurlijk al maaaanden trouw mee etc..)

Ik ben inmiddels een klein weekje grieperig (volgens mij wel de echte griep en geen verkoudheid). De koorts is inmiddels gezakt, hoofdpijn is prima te controleren met paracetamol, mijn maag is nog een beetje gevoelig maar echt misselijk ben ik niet meer. Ik hoest en nies alleen nog geweldig en heb een beetje verhoging. Daarnaast ben ik sinds gisteravond ook benauwd: ik merk dat ik uit mn ritme ben qua ademhalen, soms een grote "adem in", soms een beetje hijgerig.

Kortom: ik word beter, maar ben nog niet de oude.

Nu twijfel ik of ik morgen naar mijn werk moet.. Dus: wat zouden jullie doen?

Ach en een polletje kan vast geen kwaad....

Werken?!

Totaal aantal stemmen: 47

Uitzieken. (53%)
Gewoon gaan werken. (19%)
Alleen werken als er iets superbelangrijks op werk is. (23%)
Alleen uitzieken als er niks op werk te doen is morgen. (4%)
Je wordt beter, je bent nog niet beter. Ga niet iedereen aansteken op je werk, doe iedereen een plezier en blijf thuis.
Alle reacties Link kopieren
Als je te snel weer aan het werk gaat duurt het alleen maar langer!

Nog lekker ff in bed tot je helemaal beter bent!
Gewoon lekker uitzieken. Ikzelf heb een bloedhekel aan collega's die snotterend en hoestend achter hun bureau zitten met een hoofd die op ontploffen staat. Ik zeg nog een dagje thuisblijven en het donderdag of vrijdag even aankijken.
Je voelt je beter of niet.

Kan je zelf heel makkelijk antwoord op geven.

Beterschap!
DTEEZ!
Voordat je ziek word ben je het besmettelijkst, dus waarschijnlijk heb je dat dan toch al gedaan.

Ik zou gewoon gaan werken als je denkt dat het lukt.

Ik Heb zelf een hekel aan collega's die zich ziek melden terwijl ze eigenlijk wel kunnen werken, Maarja dat ben ik..
Nee, nee, niet gaan! Je steekt anderen aan en daar worden je baas, je collega's, je medereizigers etc echt niet vrolijk van. Ik vind het zelf eigenlijk zelf een beetje asociaal om als een wandelend virus rond te gaan lopen.
quote:bailey40 schreef op 30 januari 2013 @ 21:35:

Ik Heb zelf een hekel aan collega's die zich ziek melden terwijl ze eigenlijk wel kunnen werken, Maarja dat ben ik..Tja, ik heb een hekel aan collega's die mij aansteken, iets wat dit jaar al 2 x gebeurd is. Nu stuurt mijn baas iedereen naar huis die nog actief niest, snottert of anderszins lichaamsvloeistoffen verspreid, het is hier anders net een domino-effect.
quote:bailey40 schreef op 30 januari 2013 @ 21:35:

Voordat je ziek word ben je het besmettelijkst, dus waarschijnlijk heb je dat dan toch al gedaan.

Ja dat dacht ik ook, collega's aansteken doe ik liever niet. Maar dacht dat die kans nu vrij klein was. Weet je trouwens zeker dat je in het begin alleen besmettelijk bent? Of is dat een fabeltje?

Pff en djoels.. of ik me beter voel? wel beter dan gisteren, en zeker dan eergisteren. Als ik ga werken ga ik wrs geen hele leuke dag hebben morgen, tenminste, als ik me zo voel als nu. Maar met een paracetamolletje en een keelpastille kom ik er prima doorheen. Ik heb gewoon een kantoorbaan dus fysiek is het niet, ook niet representatief, en kom niet met klanten oid in aanraking.

He, ik baal van dit soort dagen, schuldgevoel als ik thuis op de bank zit, maar werk wordt ook zo'n ding.

Jullie zijn wel redelijk eensgezind trouwens, dat zegt vast ook iets
Tsja... Zelf ga ik in zo'n situatie (waar ik nu ook inzit, maar bij mij wordt t elke dag nog iets slechter) gewoon aan 't werk. Tegen anderen zeg ik: blijf lekker thuis en zorg goed voor jezelf. Dusss
gewoon weer gaan werken,, ja je komt kapot thuis na ziekte. maar wel voldaan en geen schuldgevoel.
quote:graspolletje schreef op 30 januari 2013 @ 21:49:

gewoon weer gaan werken,, ja je komt kapot thuis na ziekte. maar wel voldaan en geen schuldgevoel.En daar gaat de eensgezindheid
Uitzieken!

Niks is belangrijker dan gewoon lekker uitzieken en eventueel nog een extra dagje thuis blijven zodat je echt zeker weet dat je weer helemaal beter bent.

Als je niet uitziekt blijf je kwakkelen en daar heeft je werkgever nog minder aan.
Ik ga ook vaak te vroeg werken. Vorige week nog, ik werd wel weer naar huis gestuurd en achteraf gezien was dat ook wel beter. Blijf nog maar thuis zou ik zeggen.
Ik zou zelf gewoon uitzieken. Als ik dat niet zou doen dan zou ik het zo veer te pakken krijgen.
Werken natuurlijk.

Als je kunt werken, en dat kun je, moet je dat ook doen.

Besmettelijk ben je meestal zonder dat je het doorhebt, vóórdat je zelf ziek wordt. Als dat een argument is om thuis te blijven zou iedereen altijd thuis moeten blijven.
quote:baan68 schreef op 30 januari 2013 @ 21:48:

Tsja... Zelf ga ik in zo'n situatie (waar ik nu ook inzit, maar bij mij wordt t elke dag nog iets slechter) gewoon aan 't werk. Tegen anderen zeg ik: blijf lekker thuis en zorg goed voor jezelf. Dusss

Ja dit!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Tja, ik ga dus wel gewoon. Een dag niet gewerkt is een dag omzet gemist. En dat scheelt me een hele hoop geld. En inderdaad, je bent alleen besmettelijk op het moment dat je zelf nog niet eens weet dat je ziek bent. Daarna niet helemaal niet meer. Ik ben ook ziek geweest, maar dat rek ik dan tot het weekend. En dus was ik dit weekend ziek en bedleggerig met een doos tissues naast het bed, strepsils, aspirines en kopjes thee en maandag was ik nog steeds niet helemaal lekker, maar prima genoeg om weer aan het werk te gaan. Ik nieste toen nog maar 60 keer op een dag.

je kunt dus nu geen mensen meer 'aansteken'. Het is een favoriet excuus, maar het kan gewoon niet. Als mensen alsnog ziek worden zijn ze of aangestoken door jou voordat je ziek werd, of aangestoken door een ander.
als je nog niet helemaal bent opgeknapt, zou ik niet gaan werken. De kans dat je het terugkrijgt is dan groot.

En of je nog besmettelijk bent. ......het schijnt dat je 5 a 6 dagen nadat je ziek bent geworden nog anderen kunt besmetten.
o correctie, je bent zelfs 7 dagen besmettelijk na het uitbreken van de griep
Bij deze griep zeg ik uit zieken. Bij ons ook medewerker te vroeg begonnen. Nu zijn zijn kamergenoten ook ziek. Toeval misschien maar nu zegt onze "baas" ook ziek goed uit alvorens je terugkomt.
Ga eventueel 2 halve dagen werken en na het weekend weer fulltime?
quote:bloemetje77 schreef op 30 januari 2013 @ 21:38:

[...]

Tja, ik heb een hekel aan collega's die mij aansteken, iets wat dit jaar al 2 x gebeurd is. Nu stuurt mijn baas iedereen naar huis die nog actief niest, snottert of anderszins lichaamsvloeistoffen verspreid, het is hier anders net een domino-effect.

Goh...als mijn baas dat zou doen zou ik de hele winter thuis zitten. Ben in de winter namelijk echt chronisch verkouden, nu ook weer heel erg heftig qua neusverstoppingen enzo. Maar goed...ben dus wel gaan werken vandaag en ga morgen ook. Ik voel me namelijk verder niet ziek.

TO: daar zou ik vanuit gaan. Voel je je nog ziek, of denk je dat je de dag prima door kunt komen met wat aspirine. Als je denkt dat dit net zou lukken, zou ik nog een dagje thuisblijven, anders gaan werken. Jij voelt het beste of het wel of niet gaat lukken.
Ik ben wel gaan werken. Het levert mijzelf en een hoop anderen een heleboel gedoe op als ik niet ga, dus ik meld me alleen ziek als ik echt onmogelijk kan gaan werken.
quote:camomille schreef op woensdag 30 januari 2013 22:05 Tja, ik ga dus wel gewoon. Een dag niet gewerkt is een dag omzet gemist. En dat scheelt me een hele hoop geld. En inderdaad, je bent alleen besmettelijk op het moment dat je zelf nog niet eens weet dat je ziek bent. Daarna niet helemaal niet meer. Ik ben ook ziek geweest, maar dat rek ik dan tot het weekend. En dus was ik dit weekend ziek en bedleggerig met een doos tissues naast het bed, strepsils, aspirines en kopjes thee en maandag was ik nog steeds niet helemaal lekker, maar prima genoeg om weer aan het werk te gaan. Ik nieste toen nog maar 60 keer op een dag.

je kunt dus nu geen mensen meer 'aansteken'. Het is een favoriet excuus, maar het kan gewoon niet. Als mensen alsnog ziek worden zijn ze of aangestoken door jou voordat je ziek werd, of aangestoken door een ander.

Eens. Helemaal eens. Je hoeft echt niet volledig uitgeziekt te zijn om weer te gaan werken, dat is achterhaald. Activeren dus, en je rust in eigen tijd pakken. Als je 8 uur per dag werkt, misschien (bijvoorbeeld) 2 uur reistijd hebt, blijft er nog steeds 14 uur over om uit te zieken.

Maar ja, zo sta ik er in. Valt me dan ook altijd op dat zelfstandigen zich zelden ziekmelden itt mensen in loondienst.

Mocht het echt niet gaan, dan probeer je het toch een halve dag? Of misschien kan je wel vanuit huis werken, scheelt ook. Het vraagt ook een beetje creativiteit soms.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven