Greenchoice overstappen?
donderdag 31 januari 2013 om 18:53
Ik ben een paar jaar terug overgestapt van Nuon naar Greenchoice.
Ik vraag mij af of het handig (en vooral voordelig ) zou zijn om maar weer eens over te stappen. Ik heb eerlijk gezegd de neiging om het lekker zo te houden, maar als iets anders me erg veel zou schelen ga ik daar toch even overna denken.
Wat zijn jullie ervaringen/ wat denken jullie?
Ik vraag mij af of het handig (en vooral voordelig ) zou zijn om maar weer eens over te stappen. Ik heb eerlijk gezegd de neiging om het lekker zo te houden, maar als iets anders me erg veel zou schelen ga ik daar toch even overna denken.
Wat zijn jullie ervaringen/ wat denken jullie?
donderdag 31 januari 2013 om 19:00
dat was mijn 2e vraag, wat zijn betrouwbare vergelijkingssites?
Patricia: geen idee wat mijn verbruik is
we wonen met zn tweetjes, (en 3 katten maar voor zo ver ik weet gebruiken die niks, al weet ik natuurlijk niet wat ze uitspoken als ik er niet ben in een nog niet zo oud (14 jaar) rijtjeshuis, dubbelbeglazing dus goed geisoleerd...
thanks trouwens voor jullie reacties!
Patricia: geen idee wat mijn verbruik is
we wonen met zn tweetjes, (en 3 katten maar voor zo ver ik weet gebruiken die niks, al weet ik natuurlijk niet wat ze uitspoken als ik er niet ben in een nog niet zo oud (14 jaar) rijtjeshuis, dubbelbeglazing dus goed geisoleerd...
thanks trouwens voor jullie reacties!
donderdag 31 januari 2013 om 19:01
quote:patricia1987 schreef op 31 januari 2013 @ 18:57:
Nu staat energiedirect iets boven Greenchoice, Greenchoice is nu 64 cent per kuub gas uit m'n hoofd, ED 62. Het vastrecht is goedkoper bij GreenChoice, aan jou de taak om de omslag te berekenen. (Of je verbruik hierneer te plempen, doe ik het voor je)Op die vergelijkingssites kun je meestal zelf je verbruik wel invullen. Lijkt me niet zo moeilijk om dat zelf te doen.
Nu staat energiedirect iets boven Greenchoice, Greenchoice is nu 64 cent per kuub gas uit m'n hoofd, ED 62. Het vastrecht is goedkoper bij GreenChoice, aan jou de taak om de omslag te berekenen. (Of je verbruik hierneer te plempen, doe ik het voor je)Op die vergelijkingssites kun je meestal zelf je verbruik wel invullen. Lijkt me niet zo moeilijk om dat zelf te doen.
donderdag 31 januari 2013 om 19:05
donderdag 31 januari 2013 om 19:11
quote:phoebe82 schreef op 31 januari 2013 @ 19:02:
ik zit al bij Greenchoice trouwens...
iets van Energie direct is dat wat? Daar waren
toch veel klachten over met overstappen en zo?
waar zitten jullie?Zelf ben ik van Nuon naar Energie Direct overgestapt en dat is zonder problemen gegaan. Verder heeft mopsie gelijk. Mensen zijn veel sneller geneigd om negatieve ervaringen op internet te delen.
ik zit al bij Greenchoice trouwens...
iets van Energie direct is dat wat? Daar waren
toch veel klachten over met overstappen en zo?
waar zitten jullie?Zelf ben ik van Nuon naar Energie Direct overgestapt en dat is zonder problemen gegaan. Verder heeft mopsie gelijk. Mensen zijn veel sneller geneigd om negatieve ervaringen op internet te delen.
donderdag 31 januari 2013 om 19:17
Ik werk voor een vergelijkingssite, na een bezoek aan de site bel ik mensen op voor een persoonlijk advies (indien gewenst) Jammer dat je je verbruik niet weet, ik ga hier ook geen uitspraken doen op basis van gemiddeld gebruik. De ervaring leert mij dat een overstap van Greenchoice naar Energie Direct of Anode ( de nr. 1 en 2 op de tarievenlijsten) geen zoden aan de dijk zet, door het verschil in vastrecht met ED, en de vergelijkbare prizen bij Anode.
donderdag 31 januari 2013 om 19:23
ik ben ook recent overgestapt van greenchoice naar energie direct,. Ik kreeg een overstapbonus van energiedirect (uit mijn hoofs 350 euro) en daarmee was ik bij hun veel goedkoper uit dan bij greenchoice.
Bovendien hoef je bij greenchoice geen ''boete'' te betalen, ook al heb je een 1 of 3 jarig contract.
volgens mij ben ik toen via prizewize overgestapt.
Mijn advies: kijk vooral naar de overstapbonussen.
Log in bij greenchoice (mijn dossier) dan kan je meteen zien hoeveel je verbuik is. Succes.
Bovendien hoef je bij greenchoice geen ''boete'' te betalen, ook al heb je een 1 of 3 jarig contract.
volgens mij ben ik toen via prizewize overgestapt.
Mijn advies: kijk vooral naar de overstapbonussen.
Log in bij greenchoice (mijn dossier) dan kan je meteen zien hoeveel je verbuik is. Succes.
donderdag 31 januari 2013 om 19:35