Geld & Recht alle pijlers

Greenchoice overstappen?

31-01-2013 18:53 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar jaar terug overgestapt van Nuon naar Greenchoice.

Ik vraag mij af of het handig (en vooral voordelig ) zou zijn om maar weer eens over te stappen. Ik heb eerlijk gezegd de neiging om het lekker zo te houden, maar als iets anders me erg veel zou schelen ga ik daar toch even overna denken.

Wat zijn jullie ervaringen/ wat denken jullie?
Voer je gegevens in op een vergelijkingssite en je weet direct of het voordeliger is om over te stappen.
Nu staat energiedirect iets boven Greenchoice, Greenchoice is nu 64 cent per kuub gas uit m'n hoofd, ED 62. Het vastrecht is goedkoper bij GreenChoice, aan jou de taak om de omslag te berekenen. (Of je verbruik hierneer te plempen, doe ik het voor je)
Ligt er ook aan hoe lang het contract nog loopt.
Ligt eraan welke vergelijkingssite Mopsie.
En of overstapboetes vergoed worden. Als je naar Green Choice gaat niet.
Wat mopsie zegt. En daarna even googelen op 'ervaringen met ...keuze...' Dat voorkomt een hoop ellende.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Het zal je niet veel schelen, dan weet je dat vast.
Er zijn meerdere inderdaad. Ik zou gewoon een stuk of drie invullen en kijken waar je ook nog een mooie overstapkorting kunt krijgen. De bekendste zijn die van de consumentenbond, gaslicht en prizewise.
dat was mijn 2e vraag, wat zijn betrouwbare vergelijkingssites?

Patricia: geen idee wat mijn verbruik is

we wonen met zn tweetjes, (en 3 katten maar voor zo ver ik weet gebruiken die niks, al weet ik natuurlijk niet wat ze uitspoken als ik er niet ben in een nog niet zo oud (14 jaar) rijtjeshuis, dubbelbeglazing dus goed geisoleerd...

thanks trouwens voor jullie reacties!
quote:patricia1987 schreef op 31 januari 2013 @ 18:57:

Nu staat energiedirect iets boven Greenchoice, Greenchoice is nu 64 cent per kuub gas uit m'n hoofd, ED 62. Het vastrecht is goedkoper bij GreenChoice, aan jou de taak om de omslag te berekenen. (Of je verbruik hierneer te plempen, doe ik het voor je)Op die vergelijkingssites kun je meestal zelf je verbruik wel invullen. Lijkt me niet zo moeilijk om dat zelf te doen.
ik zit al bij Greenchoice trouwens...

iets van Energie direct is dat wat? Daar waren

toch veel klachten over met overstappen en zo?

waar zitten jullie?
Op je laatste jaarafrekening kun je je verbruik terugvinden. Deze zou je misschien ook kunnen terugvinden als je inlogt op hun site met je klantgegevens.
Het overstappen van leverancier gaat over het algemeen zonder problemen. Hou er rekening mee dat als je op internet gaat rondkijken je per definitie meer negatieve dan positieve verhalen zult horen. Mensen klagen immers liever dan dat ze positieve dingen melden
quote:phoebe82 schreef op 31 januari 2013 @ 19:02:

ik zit al bij Greenchoice trouwens...

iets van Energie direct is dat wat? Daar waren

toch veel klachten over met overstappen en zo?

waar zitten jullie?Zelf ben ik van Nuon naar Energie Direct overgestapt en dat is zonder problemen gegaan. Verder heeft mopsie gelijk. Mensen zijn veel sneller geneigd om negatieve ervaringen op internet te delen.
Ik werk voor een vergelijkingssite, na een bezoek aan de site bel ik mensen op voor een persoonlijk advies (indien gewenst) Jammer dat je je verbruik niet weet, ik ga hier ook geen uitspraken doen op basis van gemiddeld gebruik. De ervaring leert mij dat een overstap van Greenchoice naar Energie Direct of Anode ( de nr. 1 en 2 op de tarievenlijsten) geen zoden aan de dijk zet, door het verschil in vastrecht met ED, en de vergelijkbare prizen bij Anode.
Wij zijn ook van Nuon naar EnergieDirect overgestapt zonder problemen. En als de jaarafrekening en welkomstbonus binnen is ga ik weer op de vergelijkingssites kijken. Vaak is het de welkomstbonus die t em doet.
Patricia, maar als je een welkomstbonus krijgt kan het toch wel degelijk lonen?
vaak loont het zich wel omdat je een bonus krijgt als je wisselt.

dit was bij mij laatst 350 euro voor gas en electriciteit.
hebbes!

2942 kWh/jaar

Gas:1029 m3/jaar

geen idee of dit veel, weinig of gemiddeld is en wat dan voordeliger is. hopelijk snappen jullie het ??
ik ben ook recent overgestapt van greenchoice naar energie direct,. Ik kreeg een overstapbonus van energiedirect (uit mijn hoofs 350 euro) en daarmee was ik bij hun veel goedkoper uit dan bij greenchoice.

Bovendien hoef je bij greenchoice geen ''boete'' te betalen, ook al heb je een 1 of 3 jarig contract.

volgens mij ben ik toen via prizewize overgestapt.

Mijn advies: kijk vooral naar de overstapbonussen.

Log in bij greenchoice (mijn dossier) dan kan je meteen zien hoeveel je verbuik is. Succes.
@Moondancer, dan heb je meestal hogere gastarieven bij een contract van meer dan een jaar. Het kan aanlokkelijk zijn soms ook niet, net als met cadeaus. Ik moest hard lachen om de Ipad actie van de Oxxio bijvoorbeeld.
Volgens de consumentenbond zou je inclusief overstapkorting bij Energiedirect het goedkoopst uit zijn obv jouw verbruik.
dank u!

niemand slechte ervaringen met Energie direct?

ik zie op consumentenbond.nl dat die wel een stuk minder 'groen'

is dan greenchoice
Is inderdaad minder groen. Dat is de prijs die je betaalt voor goedkopere energie. Hou er trouwens rekening mee dat de overstapkorting van 325 euro van Energiedirect na 1 jaar verrekend wordt met je eerste jaarafrekening. Dan zou je voor Budgetenergie moeten kiezen, wil je helemaal groen blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven