Gezondheid alle pijlers

2 1/2 geleden narcose, nu ineens erge pijn aan luchtpijpring

31-01-2013 21:18 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jeetje....voel me een beetje gek, laat ik daar even mee beginnen.

Ik ben 2 1/2 week geleden geopereerd en ben gedurende 2 uur beademd.

Dit was mijn 4e operatie binnen een jaar.

Toen ik wakker werd had ik nergens last van, geen keelpijn oid.

Nog nooit gehad eigenlijk.

Bij thuiskomst de volgende dag begon eigenlijk mijn neus ineens te lopen, niet normaal....niezen, snuiten, snotteren.

Ik dacht een verkoudheid of allergie (heb ik vaker last van)

Medicatie genomen en het ebte weg, maar het komt telkens een paar dagen terug. Ook vandaag weer....

Nu, sinds een dik uur, heb ik ineens pijn echt pijn rondom mijn strottenhoofd. Dit heb ik vaag wel eerder gevoeld de afgelopen weken, maar nu is het echt erg.

Als cijfer (o= geen pijn, 10= heel erg) geef ik echt een dikke 8!

Bij ademen geen pijn, enkel bij slikken.

Als ik aan mijn strottenhoofd kom voel ik dat de kraakbeenringen en stottenhoofd heel erg pijn doen bij aanraking aan de linker kant.

Er stonden rondom mijn bed in de operatiekamer 2 stagiaires....die zouden toch niet allemaal even "geoefend" hebben op mij he.

Het voelt zo raar...geen pijn aan slijmvliezen oid puur alleen pijn aan de kraakbeenringen & strottenhoofd ....

Wie herkent dit?
Zou sowieso even informeren of dit een bijwerking kan zijn. Verder heerst er om mij heen veel griep in combinatie met keelpijn.
Ik dacht ook aan gewone keelpijn, maar achter in de keel heb ik geen pijn oid, enkel alleen daar
Even bellen naar het ziekenhuis, voor de zekerheid. En als je je echt zorgen maakt even eisen dat het nagekeken wordt. Ten minste dat zou ik doen na een operatie en dan vage klachten.
Als je een vermoeden hebt dat het door de beademingsslang komt: kan, maar acuut kan niet meer. Daarvoor is het alweer 2,5 week geleden en heb je al weer veel gegeten en gedronken.

Het kan wel geirriteerd zijn geraakt, dus ik zou morgen bij de huisarts langsgaan en aangeven wat er loos is. Succes!
Morgen even de huisarts bellen. Tenzij je echt ongerust/paniekerig bent, dan nu de HAP bellen.
:-) Moet wel even lachen om je vraag of die stagiaires op je geoefend hebben.
Het lijkt me niet logisch dat je lijf na 2,5wk opeens opnieuw gaat reageren.

Zou het ook keelpijn van de griep kunnen zijn?

Anders morgen even overleggen.
Het kan ook zijn dat je strottenhoofd ontstoken is (laryngitis), heb ik een paar keer gehad bij een verkoudheid. Doet heel erg zeer maar ik kreeg toen alleen hoestdrank om te verzachten en carbasalaatcalcium zakjes om op te lossen, tegen de pijn. Hielp goed. Het kan misschien komen omdat je strottenhoofd nu wat gevoeliger is door het vele beademen, dat je wat vatbaarder hiervoor bent?

Ik zeg dus NIET dat het dit is, maar het klinkt mij bekend in de oren. Ik zou morgen even je huisarts bellen hiermee, gewoon even overleggen.
Ik ben mijn eigen bananenschil
bij twijfel bellen, maar de kans is groot dat het gewoon een virus is, half nederland heeft keelpijn geloof ik
Inderdaad huisarts bellen en niet het ziekenhuis. Als de huisarts het nodig acht, stuurt hij je wel door.
Wat zei de huisarts?
Zometeen heb ik een afspraak bij de huisarts, ben benieuwd.

Tuurlijk niet het ziekenhuis bellen voor dit soort gein. Als er idd iets gevonden wordt kunnen we altijd nog informeren naar wat die stagiaires hebben gedaan

Keelpijn op zich ken ik wel, dit voelt echt heel anders!

Met slikken is het net alsof het ergens langs moet, zit in de weg lijkt het wel....gek.

Afwachten....jullie horen nog
Bij de huisarts geweest....ze kan niet zo diep kijken en dus geen zak opgeschoten. Was ik al bang voor.

De pijnmedicatie die ik nu gebruik wist het vanaf vanochtend redelijk te onderdrukken (pijnscore 4), dus hou me maar ff rustig.

Mocht het niet lukken dan terug en verwijzing kno arts.

HA geeft aan dat een evt. verschoven kraakbeenring niet mogelijk is, en zo voelt het wel. Dus ik vertrouw erop.

Verder nog gehad over die stagiaires...zij vertelde dat de stagiaire het op de ok mag proberen en als het niet lukt de echte anesthesist het overneemt. Allemaal een keertje proberen op 1 persoon is niet normaal, dus ook daar ga ik maar vanuit.

Jeetje...hoop wel dat 't weg trekt hoor.

Ik moest het zien als een kneuzing.....

Oke....en weer door!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven