2 1/2 geleden narcose, nu ineens erge pijn aan luchtpijpring
donderdag 31 januari 2013 om 21:18
Jeetje....voel me een beetje gek, laat ik daar even mee beginnen.
Ik ben 2 1/2 week geleden geopereerd en ben gedurende 2 uur beademd.
Dit was mijn 4e operatie binnen een jaar.
Toen ik wakker werd had ik nergens last van, geen keelpijn oid.
Nog nooit gehad eigenlijk.
Bij thuiskomst de volgende dag begon eigenlijk mijn neus ineens te lopen, niet normaal....niezen, snuiten, snotteren.
Ik dacht een verkoudheid of allergie (heb ik vaker last van)
Medicatie genomen en het ebte weg, maar het komt telkens een paar dagen terug. Ook vandaag weer....
Nu, sinds een dik uur, heb ik ineens pijn echt pijn rondom mijn strottenhoofd. Dit heb ik vaag wel eerder gevoeld de afgelopen weken, maar nu is het echt erg.
Als cijfer (o= geen pijn, 10= heel erg) geef ik echt een dikke 8!
Bij ademen geen pijn, enkel bij slikken.
Als ik aan mijn strottenhoofd kom voel ik dat de kraakbeenringen en stottenhoofd heel erg pijn doen bij aanraking aan de linker kant.
Er stonden rondom mijn bed in de operatiekamer 2 stagiaires....die zouden toch niet allemaal even "geoefend" hebben op mij he.
Het voelt zo raar...geen pijn aan slijmvliezen oid puur alleen pijn aan de kraakbeenringen & strottenhoofd ....
Wie herkent dit?
Ik ben 2 1/2 week geleden geopereerd en ben gedurende 2 uur beademd.
Dit was mijn 4e operatie binnen een jaar.
Toen ik wakker werd had ik nergens last van, geen keelpijn oid.
Nog nooit gehad eigenlijk.
Bij thuiskomst de volgende dag begon eigenlijk mijn neus ineens te lopen, niet normaal....niezen, snuiten, snotteren.
Ik dacht een verkoudheid of allergie (heb ik vaker last van)
Medicatie genomen en het ebte weg, maar het komt telkens een paar dagen terug. Ook vandaag weer....
Nu, sinds een dik uur, heb ik ineens pijn echt pijn rondom mijn strottenhoofd. Dit heb ik vaag wel eerder gevoeld de afgelopen weken, maar nu is het echt erg.
Als cijfer (o= geen pijn, 10= heel erg) geef ik echt een dikke 8!
Bij ademen geen pijn, enkel bij slikken.
Als ik aan mijn strottenhoofd kom voel ik dat de kraakbeenringen en stottenhoofd heel erg pijn doen bij aanraking aan de linker kant.
Er stonden rondom mijn bed in de operatiekamer 2 stagiaires....die zouden toch niet allemaal even "geoefend" hebben op mij he.
Het voelt zo raar...geen pijn aan slijmvliezen oid puur alleen pijn aan de kraakbeenringen & strottenhoofd ....
Wie herkent dit?
donderdag 31 januari 2013 om 21:38
donderdag 31 januari 2013 om 23:09
Het kan ook zijn dat je strottenhoofd ontstoken is (laryngitis), heb ik een paar keer gehad bij een verkoudheid. Doet heel erg zeer maar ik kreeg toen alleen hoestdrank om te verzachten en carbasalaatcalcium zakjes om op te lossen, tegen de pijn. Hielp goed. Het kan misschien komen omdat je strottenhoofd nu wat gevoeliger is door het vele beademen, dat je wat vatbaarder hiervoor bent?
Ik zeg dus NIET dat het dit is, maar het klinkt mij bekend in de oren. Ik zou morgen even je huisarts bellen hiermee, gewoon even overleggen.
Ik zeg dus NIET dat het dit is, maar het klinkt mij bekend in de oren. Ik zou morgen even je huisarts bellen hiermee, gewoon even overleggen.
Ik ben mijn eigen bananenschil
vrijdag 1 februari 2013 om 13:50
Zometeen heb ik een afspraak bij de huisarts, ben benieuwd.
Tuurlijk niet het ziekenhuis bellen voor dit soort gein. Als er idd iets gevonden wordt kunnen we altijd nog informeren naar wat die stagiaires hebben gedaan
Keelpijn op zich ken ik wel, dit voelt echt heel anders!
Met slikken is het net alsof het ergens langs moet, zit in de weg lijkt het wel....gek.
Afwachten....jullie horen nog
Tuurlijk niet het ziekenhuis bellen voor dit soort gein. Als er idd iets gevonden wordt kunnen we altijd nog informeren naar wat die stagiaires hebben gedaan
Keelpijn op zich ken ik wel, dit voelt echt heel anders!
Met slikken is het net alsof het ergens langs moet, zit in de weg lijkt het wel....gek.
Afwachten....jullie horen nog
vrijdag 1 februari 2013 om 17:20
Bij de huisarts geweest....ze kan niet zo diep kijken en dus geen zak opgeschoten. Was ik al bang voor.
De pijnmedicatie die ik nu gebruik wist het vanaf vanochtend redelijk te onderdrukken (pijnscore 4), dus hou me maar ff rustig.
Mocht het niet lukken dan terug en verwijzing kno arts.
HA geeft aan dat een evt. verschoven kraakbeenring niet mogelijk is, en zo voelt het wel. Dus ik vertrouw erop.
Verder nog gehad over die stagiaires...zij vertelde dat de stagiaire het op de ok mag proberen en als het niet lukt de echte anesthesist het overneemt. Allemaal een keertje proberen op 1 persoon is niet normaal, dus ook daar ga ik maar vanuit.
Jeetje...hoop wel dat 't weg trekt hoor.
Ik moest het zien als een kneuzing.....
Oke....en weer door!
De pijnmedicatie die ik nu gebruik wist het vanaf vanochtend redelijk te onderdrukken (pijnscore 4), dus hou me maar ff rustig.
Mocht het niet lukken dan terug en verwijzing kno arts.
HA geeft aan dat een evt. verschoven kraakbeenring niet mogelijk is, en zo voelt het wel. Dus ik vertrouw erop.
Verder nog gehad over die stagiaires...zij vertelde dat de stagiaire het op de ok mag proberen en als het niet lukt de echte anesthesist het overneemt. Allemaal een keertje proberen op 1 persoon is niet normaal, dus ook daar ga ik maar vanuit.
Jeetje...hoop wel dat 't weg trekt hoor.
Ik moest het zien als een kneuzing.....
Oke....en weer door!