Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
@ manon

Maar dat is geen mbo4 werk toch, of wel? Als ik er vanuit ga dat t geen niveau 4 werk is en dat je 20 bent.. Dan is t nog netjes denk ik.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Leeftijd : 32 jaar

Functie: logistiek manager

Salaris: 4200 bruto per mnd voor 40 uur p week

Opleiding:HBO

reiskostenvergoeding: 150 euro per mnd

24 vakantiedagen en 13 ATV

Moet nog gesprek hebben voor verhoging voor 2013. Ik zet in op meer maar verwacht ten minste 200 erbij te krijgen.
Leeftijd: 23

Functie:huiskamermedewerker

Opleiding: niv 3&4

Salaris: 2200 bruto (incl ort)

Uren: 32

Geen reiskosten, wel 8% vakantiegeld en 5% eindejaarsuitkering

Vakantie dagen: 20
quote:livetti schreef op 15 januari 2013 @ 09:01:

Leeftijd: 23

Functie:huiskamermedewerker

Opleiding: niv 3&4

Salaris: 2200 bruto (incl ort)

Uren: 32

Geen reiskosten, wel 8% vakantiegeld en 5% eindejaarsuitkering

Vakantie dagen: 20Wat bedoel je met huiskamermedewerker? En wat hou je er netto aan over als ik vragen mag?
Dat is veel livetti!
Ja ik vraag me ook af wat die functie inhoud. Is dat met gehandicapten of ouderen?
Je werkt in de huiskamer in bijv. Eem bejaardentehuis.

Niveau 2 is het, vandaar.
2200 bruto voor niveau 2 voor 32 uur? Dan wil ik dat ook wel doen.

Ik heb 2042 bruto bij 36 uur en ik heb niv4. Maar dit mag je ook doen met niv. 3. Heb cao kinderopvang, maar werk niet op een gewoon kinderdagverblijf.
Daarom mijn opmerking ook ;)
Ik werk met dementerende ouderen (met complexe gedragsproblematiek) mijn werkzaamheden zijn vrij breed. Draai op vaste momenten mee in de zorg, ben evv'er, ondersteun de bewoners om invulling aan hun dag te geven, regel afspraken voor de bewoners, organiseer activiteiten, en praktische taken zoals bewoners ondersteunen met het eten, drinken, lichte schoonmaakwerkzaamheden. Ik val onder de cao vvt en zit in schaal 35. Ik heb nu 4 jaar ervaring in deze functie.

Dat mijn salaris wat hoog uitvalt heeft voor een deel te maken met de ort. De toeslag voor de weekenden (zadag 40% vanaf 12:00 en op zondag de hele dag 60%) 32 uur klinkt weinig maar de doelgroep is mentaal dus vrij pittig, en lichamelijk is het ook aanpoten. Ik durf wel te zeggen dat mijn baan zwaar is. Maar ook heel erg leuk! Ik houd er rond de 1500¤ netto aan over omdat ort toeslag extra wordt belast geloof ik? Maar ik heb zeker niets te klagen!
Woepsie ik heb geen niv 2 maar niv 4 Ik werk in een huis wat uit een "denktank" is ontstaan. De mensen wonen "zelfstandig" en betalen dus ook gewoon huur. Ze wonen dus thuis (nieuwbouw met appartementen) maar hebben wel een verpleeghuisindicatie. Ze hebben vpt (volledig pakket thuiszorg). Ze hebben allemaal een eigen appartement en beneden zijn er gezamelijke ruimtes. Verder werken wij zoveel mogelijk vraaggericht, wij proberen ons zoveel mogelijk aan te passen aan het leven wat de bewoner gewend is/wenst.
leeftijd: 22

Functie: verpleegkundige(niv.4) verstandelijk gehandicaptenzorg

uren: 24

Salaris: verschilt tussen de 1200-1500 incl. ORT,netto
Ik vat m! :-) er stond ergens niv 2, of dat als reactie op n ander!

Maar dan nog is je salaris niet echt slecht toch.
Leeftijd: 29

Functie: vertaler

Opleiding: WO (Taal en Cultuur)

Ervaring: 6 jaar

Salaris: 3800 bruto obv 40 uur

Vakantiedagen: 35

Extra´s: bonus (ongeveer een dertiende maand)

Ben dik tevreden!
Leeftijd: 24

Functie: Office Manager

Opleiding: WO

Ervaring: In deze functie geen. In branche 1 jaar.

Salaris: 3100 bruto obv 36 uur

Extra´s: 6.75% eindejaarsuitkering

Ben deze week aangenomen voor een nieuwe functie onder deze voorwaarden. Vind het salaris gezien mijn leeftijd en de branche (gezondheidszorg) erg netjes.
Leeftijd: 31 jaar

Functie: senior administratief medewerker

Ervaring: 10 jaar

Salaris: 2700 fultime, 1350 obv 20 uur

Extra: korting a €20 per maand op de dienst geleverd door het bedrijf,8% toeslag, bij goed resultaat winstuitkering en verzuimbonus bij geen dagen ziek.
Ik ben toch ook erg benieuwd wat men van mijn salaris vind. Ik vind het zelf nogal weinig?!

Bruto: 1960

Netto 1450 ex reiskosten

Functie: Marketing medewerker HBO niveau

Ervaring: 1 jaar

Uren: 40
Ik vind het een heel acceptabel startsalaris voor een HBO-er.
Leeftijd: (bijna) 25 jaar

Functie: chemicus (HBO, commercieel laboratorium)

Ervaring: 3,5 jaar

Salaris: 2470 (bruto)

Extra: Reiskostenvergoeding, 13e maand, vakantiegeld
quote:chantal876 schreef op 29 januari 2013 @ 15:02:

Ik ben toch ook erg benieuwd wat men van mijn salaris vind. Ik vind het zelf nogal weinig?!

Bruto: 1960

Netto 1450 ex reiskosten

Functie: Marketing medewerker HBO niveau

Ervaring: 1 jaar

Uren: 40Jeetje, ik vind dit echt erg weinig hoor. Voor 40 uur én HBO niveau!
quote:Philein schreef op 30 januari 2013 @ 09:21:

[...]

Jeetje, ik vind dit echt erg weinig hoor. Voor 40 uur én HBO niveau!Ja, vind ik eigenlijk ook. Bij mijn contract verlening heb ik het kort aangekaart. Maar mijn leidinggevende gaf aan dat dit best een goed salaris is. Ik merk alleen dat ik er steeds ontevredener over word. Vind het toch erg weinig voor een fulltime functie op HBO niveau. Zeker omdat er collega's zijn op MBO niveau met slechts 1 of 2 jaar meer ervaring als ik die al op 2400 bruto zitten. Was daarom ook erg benieuwd wat anderen ervan vinden. Binnen mijn functie heb ik ook verantwoordelijkheden, dus het begint toch wel 'vervelend' te worden.
Als je er na een vergelijking met collega's uit op kunt maken dat je misschien onderbetaald wordt, dan zou ik zeker het gesprek aangaan.
Eens, het is vrij weinig. Voor jouw leeftijd, ervaring en opleiding zou ik rond de 2200-2300 meer gepast vinden.
Leidinggevende op een marketing communicatieafdeling bij een multinational

34 jaar, WO opgeleid

8 jaar werkervaring

4700 bruto obv 36 uur

mobiliteitsvergoeding (ipv leaseauto)

13e maand en winstuitkering

Ik ben hier uiteraard heel tevreden mee
Ja, toch goed om te horen dat ik niet geheel ongelijk had. Misschien is het toch eens tijd om een gesprek aan te gaan. Een bedrag tond de 2200 en 2300 vind ik ook veel beter passen binnen mijn functie, verantwoordelijkheid en werkzaamheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven