Jaren '80
vrijdag 1 februari 2013 om 18:18
Ik groeide op in de jaren '80 (o mijn God, wat klinkt dat oud). Vandaag zag ik een lijst van Veronica's 80's Top 880.
Het lijstje doorlopend komen er allemaal jeugdherinneringen boven. Zo leuk.
Veel muziek van tegenwoordig vind ik maar niks, maar muziek uit de '80's...heerlijk.
Wat wil ik met dit topic. Niet veel. Vroeg me af of de oudere '30ers mijn gevoel herkennen en/of ouderen dan wel jongeren dit ook hebben met de muziek uit hun tijd.
Zo heb ik herinneringen aan The Final Countdown van Europe (schooldisco's), Don't leave me this way van de Communards (eerste keer verliefd), Jeanny van Falco (nachtmerries van die man), Fame van Irene Cara (ik dacht dat ik kon dansen, not), Moonlight Shadow van Mike Oldfield en Maggie Reilly (eerste vakantie die ik me nog kan herinneren).
Wat leuk om dit allemaal weer terug te horen.
Het lijstje doorlopend komen er allemaal jeugdherinneringen boven. Zo leuk.
Veel muziek van tegenwoordig vind ik maar niks, maar muziek uit de '80's...heerlijk.
Wat wil ik met dit topic. Niet veel. Vroeg me af of de oudere '30ers mijn gevoel herkennen en/of ouderen dan wel jongeren dit ook hebben met de muziek uit hun tijd.
Zo heb ik herinneringen aan The Final Countdown van Europe (schooldisco's), Don't leave me this way van de Communards (eerste keer verliefd), Jeanny van Falco (nachtmerries van die man), Fame van Irene Cara (ik dacht dat ik kon dansen, not), Moonlight Shadow van Mike Oldfield en Maggie Reilly (eerste vakantie die ik me nog kan herinneren).
Wat leuk om dit allemaal weer terug te horen.
Waar zit de any-key?
vrijdag 1 februari 2013 om 18:25
quote:redband schreef op 01 februari 2013 @ 18:20:
Toen was ik al met kinderen opvoeden bezig, dus nu voel ik mij super oud.
En de top 880 van radio veronica was toch in januari?
Ja, maar ik zag de lijst nu pas.
Heb jij een vergelijkbaar gevoel dan niet met muziek uit de jaren '60 of '70?
Toen was ik al met kinderen opvoeden bezig, dus nu voel ik mij super oud.
En de top 880 van radio veronica was toch in januari?
Ja, maar ik zag de lijst nu pas.
Heb jij een vergelijkbaar gevoel dan niet met muziek uit de jaren '60 of '70?
Waar zit de any-key?
vrijdag 1 februari 2013 om 18:35
quote:Summerdance schreef op 01 februari 2013 @ 18:20:
Ik ben ZO jaren 80 dat ik morgen gewoon naar het concert van Doe Maar ga
Ahhhh, ikke is jaloers .
Ik was pathologisch Doe Maar-fan, zo eentje met 200 buttons op haar spijkerjasje. Ik schreef ook liefdesbrieven aan Ernst en zelfs heb ik een keer de euvele moed gehad om naar zijn huis te gaan, en daar ben ik hem nog tegengekomen ook! Ik heb ook eens een sjekkie van Ernst gebietst en het peukje jaren bewaard . Toen Doe Maar uit elkaar ging ben ik dagenlang onaanspreekbaar geweest, ik ben er zelfs om thuisgebleven van school en de leraren hadden daar alle begrip voor. Zo'n fan dus.
Meestal ben ik er dan ook wel bij als ze weer eens bij elkaar komen, maar deze keer kwam het er niet van. Veel piezelier Summer! En doe Ernst de groeten .
Ik ben ZO jaren 80 dat ik morgen gewoon naar het concert van Doe Maar ga
Ahhhh, ikke is jaloers .
Ik was pathologisch Doe Maar-fan, zo eentje met 200 buttons op haar spijkerjasje. Ik schreef ook liefdesbrieven aan Ernst en zelfs heb ik een keer de euvele moed gehad om naar zijn huis te gaan, en daar ben ik hem nog tegengekomen ook! Ik heb ook eens een sjekkie van Ernst gebietst en het peukje jaren bewaard . Toen Doe Maar uit elkaar ging ben ik dagenlang onaanspreekbaar geweest, ik ben er zelfs om thuisgebleven van school en de leraren hadden daar alle begrip voor. Zo'n fan dus.
Meestal ben ik er dan ook wel bij als ze weer eens bij elkaar komen, maar deze keer kwam het er niet van. Veel piezelier Summer! En doe Ernst de groeten .
vrijdag 1 februari 2013 om 18:37
Mijn hele tienertijd speelde zich af in the 80's! Ik hou dr van!!
Van Roberto Jacketti en Georgie Davis naar borderline van Madonne en via The Cure naar lekkere discokneiters van Earth, Wind and Fire en natuurlijk al die hele foute lovesongs!
Ik kan nu soms avonden youtube-en samen met vriendinnen op fb!
En natuurlijk Countdown op de tv en Curry & van Inkel op de radio!
Van Roberto Jacketti en Georgie Davis naar borderline van Madonne en via The Cure naar lekkere discokneiters van Earth, Wind and Fire en natuurlijk al die hele foute lovesongs!
Ik kan nu soms avonden youtube-en samen met vriendinnen op fb!
En natuurlijk Countdown op de tv en Curry & van Inkel op de radio!
vrijdag 1 februari 2013 om 18:37
vrijdag 1 februari 2013 om 18:40
quote:Eindeloos schreef op 01 februari 2013 @ 18:37:
Oh Nien wat klinkt dat leuk, jammer dat ik er niks aan heb in het Noorden van ons land.
Hier helemaal gek van jaren 80 muziek, de beste muziek ooit.Ja he? Dat vind ik dus ook! Maar mijn ouders vinden dan weer de muziek uit de jaren '60 de beste, en mijn dochter vindt de meeste jaren '80 muziek ouwelullenmuziek, dus blijven we allemaal waar we horen .
Oh Nien wat klinkt dat leuk, jammer dat ik er niks aan heb in het Noorden van ons land.
Hier helemaal gek van jaren 80 muziek, de beste muziek ooit.Ja he? Dat vind ik dus ook! Maar mijn ouders vinden dan weer de muziek uit de jaren '60 de beste, en mijn dochter vindt de meeste jaren '80 muziek ouwelullenmuziek, dus blijven we allemaal waar we horen .
vrijdag 1 februari 2013 om 18:43
vrijdag 1 februari 2013 om 18:47
quote:Houston77007 schreef op 01 februari 2013 @ 18:35:
@Del_speciaal; wat zijn jouw nummers met herinneringen?
Mijn eerste singeltje was van Musical Youth - Pass the Dutchie
Daarna Kajagoogoo met Too Shy..
Dan hadden we Billy Joel nog met Uptown girl..hahahha
Och pfff...ik vond en vind zoveel leuk;
King - Love and pride
Mel & Kim, Rick Asshole, Prince!!!!
Teveel om op te noemen.
Ben van '73, dus de jaren 80 helemaal meegemaakt.
Edit; en WHAM! natuurlijk
@Del_speciaal; wat zijn jouw nummers met herinneringen?
King - Love and pride
Teveel om op te noemen.
Edit; en WHAM! natuurlijk
vrijdag 1 februari 2013 om 18:49
I looooooooooove the eighties.
Ben nu ziek en heb dus eindelijk tijd om mijn DVD box van Miami Vice (alle vijf de seizoenen) te kijken.
Gewéldig...de muziek, de kleding, het sfeertje.
Wat muziek betreft was ik erg van de disco en top 40. Heel vroeger Toppop, later Countdown met Adam Curry en Simone Walraven.
Vorig jaar heb ik op MP een paar ingebonden jaargangen van Hitkrant, Popfoto en Anita voor een leuk prijsje op de kop weten te tikken...
Kwáád dat ik was toen ik op mijn tiende niet met mijn oudere nichtje en diens vriendinnen naar een concert van Doe Maar mocht.
De gele sportswalkman, Janet Jackson, Dolly Dots playbacken op school, kanten handschoentjes a la Madonna, fluorescerende beenwarmers, Thriller van Michael Jackson etc...etc...
Maar ook de diversiteit van muziek. In een top 40 stonden disco, kraftwerk, new wave, reaggae en hardrock gewoon bij elkaar bij wijze van spreken.
Kan er geen genoeg van krijgen soms....
Ben nu ziek en heb dus eindelijk tijd om mijn DVD box van Miami Vice (alle vijf de seizoenen) te kijken.
Gewéldig...de muziek, de kleding, het sfeertje.
Wat muziek betreft was ik erg van de disco en top 40. Heel vroeger Toppop, later Countdown met Adam Curry en Simone Walraven.
Vorig jaar heb ik op MP een paar ingebonden jaargangen van Hitkrant, Popfoto en Anita voor een leuk prijsje op de kop weten te tikken...
Kwáád dat ik was toen ik op mijn tiende niet met mijn oudere nichtje en diens vriendinnen naar een concert van Doe Maar mocht.
De gele sportswalkman, Janet Jackson, Dolly Dots playbacken op school, kanten handschoentjes a la Madonna, fluorescerende beenwarmers, Thriller van Michael Jackson etc...etc...
Maar ook de diversiteit van muziek. In een top 40 stonden disco, kraftwerk, new wave, reaggae en hardrock gewoon bij elkaar bij wijze van spreken.
Kan er geen genoeg van krijgen soms....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
vrijdag 1 februari 2013 om 18:51
quote:del_speciaal schreef op 01 februari 2013 @ 18:47:
[...]
King - Love and pride
Teveel om op te noemen.
zit je nou Rick Ashley zwart te maken????
Heb hier vaak de tv op VH1 classics staan...louter klassiekers uit je speakers.
[...]
King - Love and pride
Teveel om op te noemen.
zit je nou Rick Ashley zwart te maken????
Heb hier vaak de tv op VH1 classics staan...louter klassiekers uit je speakers.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
vrijdag 1 februari 2013 om 18:51
quote:Eindeloos schreef op 01 februari 2013 @ 18:37:
Hier helemaal gek van jaren 80 muziek, de beste muziek ooit.Morgen in Kaap Hoorn bij Hoornse Plas (Groningen) een 80's Dance Classics Party.Dacht dat Huize Maas ze ook wel regelmatig organiseerde..
Hier helemaal gek van jaren 80 muziek, de beste muziek ooit.Morgen in Kaap Hoorn bij Hoornse Plas (Groningen) een 80's Dance Classics Party.Dacht dat Huize Maas ze ook wel regelmatig organiseerde..
Hey Lord,don't ask me questions
vrijdag 1 februari 2013 om 18:52