Gezondheid alle pijlers

Eerste hulp bij Nieskriebel?

02-02-2013 10:52 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik ben verkouden, maar helaas ook erg druk. Nu kan ik prima ziek werken, alleen heb ik een constante nies/snotterkriebel bovenin mijn neus, waardoor ik geen minuut iets kan doen zonder dat ik moet snuiten of mijn neus moet ophalen. Waterige oogjes erbij, noem maar op.

Heeft iemand tips om die kriebel te verjagen? Een volle snotkop vind ik niet zo erg en keelpijn ofzo ook niet. Daarmee kan ik tenminste langer dan een minuut iets doen (oja, ik had het gisteravond ook al en in slaap vallen met zo'n neus is ook echt niet te doen).

Ik heb gisteravond neusspray gebruikt alleen als ik nu mijn neus snuit komt er soms wat bloed mee dus het lijkt me niet slim om dat weer te doen..?
Vaseline in je neus smeren.

Werkte ook redelijk toen ik zwanger was icm hooikoorts.
quote:lelytjevandalen schreef op 02 februari 2013 @ 11:27:

Vaseline in je neus smeren.

Werkte ook redelijk toen ik zwanger was icm hooikoorts.Serieus? Helemaal tot bovenin? Dikke laag?
Dun laagje. Gewoon beetje tot hoever je kan
Neusspray of druppels is troep (vind ik). Ik heb ooit de tip van een doktersassistente gekregen om tijdens het douchen een beetje water in de handpalm te doen en dan op te snuiven. Wie weet schoont dat de boel een beetje van binnen.
Goeie tips, dankjulliewel! Ga ik proberen.
Veel beterschap!
Bij aandrang tot niezen met je tong over je gehemelte kietelen zeg maar.

Klinkt idioot,maar het helpt echt!

Beste tip ooit als je niezend achter het stuur zit van je vrachtwagen.
Gewoon neusspray blijven gebruiken.
Die tip van ladytruckster werkt wel ja. Je hersenen denken dan dat de kriebel uit het gehemelte komt en niet uit je neus en dan hoef je niet meer te niezen. Maar of het ook bij een flinke verkoudheid nog werkt weet ik niet.
Ik zit met hetzelfde. Zwaar vermoeiend zeg, van die niesbuien!

Die tip van Ladytruckster ga ik eens uitproberen!
Zoutoplossing gebruiken als neusspray. Die kan géén kwaad en kun je vaak gebruiken.
Nieskriebel. Haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven