Gezondheid alle pijlers

Griep en ongesteld?

02-02-2013 15:38 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik lees heel af en toe wel eens mee op dit forum maar zat nu met een vraag waar ik toch wel even een account voor aan wilde maken.

Ik heb een beetje vage klacht en ik hoop op wat advies. Het zit namelijk zo:

Ik ben 19, en slik de pil niet. Ik ben al ongeveer 5 jaar ongesteld. Af en toe had ik wat last van pijn tijdens mijn menstruatie maar de andere maand kon er helemaal niets aan de hand zijn. Nu heb ik de laatste paar jaren eigenlijk wel last van vermoeidheid in de week voor ik ongesteld moet worden. Dat was vervelend, maar mee te leven.

Nu heb ik sinds begin dit jaar dat ik griep krijg de dag voor ik ongesteld moet worden. Begin Januari had ik dit en nu sinds gister weer. De symptomen zijn wel anders, de eerste keer was ik vooral heel verkouden en keelpijn. Nu heb ik ook wel keelpijn maar ben niet zo verkouden, wel hoofdpijn/spierpijn/duizelig als ik opsta/continu warm en dan weer koud en wat verhoging (37 graden, maar normaal zit ik rond de 35 hooguit 36).

Is dit gewoon vervelend toeval (want ik geloof dat je weerstand naar beneden gaat voordat je ongesteld moet worden?) of is het verstandig om maandag even langs de huisarts te gaan? Ik had even rondgekeken op google maar daar vind ik alleen maar verhalen over hoe de menstruatie word uitgesteld door griep en dit is helemaal niet het geval.

Ik hoop dat iemand hier kan helpen!
Dat is niet de griep hoor, dan ben je namelijk echt heel erg ziek.

Je hebt dus 2 keer wat verkoudheidsverschijnselen gehad vlak voor je menstruatie? Dat lijkt me geen reden om naar de huisarts te gaan, met alle virussen die in de winter rondgaan. Denk dat het toeval is.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb het ook,griep verschijnselen een paar dagen voor ik ongesteld wordt.

Voel me alsof ik koorts heb,en ben gewoon niet lekker.

Weeg ook 2 tot 3 kilo meer dan.

Maar ik ben 47,en al 35 jaar ongesteld,dus weet niet beter.

Denk dat het gewoon gierende hormonen zijn.
Laat je ijzergehalte eens meten bij de huisarts. Klinkt een beetje als bloedarmoede, en dat is in de meeste gevallen makkelijk en snel op te lossen.
quote:Maleficent schreef op 02 februari 2013 @ 15:41:

Dat is niet de griep hoor, dan ben je namelijk echt heel erg ziek.

Je hebt dus 2 keer wat verkoudheidsverschijnselen gehad vlak voor je menstruatie? Dat lijkt me geen reden om naar de huisarts te gaan, met alle virussen die in de winter rondgaan. Denk dat het toeval is.Nou ja, vorige keer heb ik wel 1,5 week thuis in bed gelegen terwijl ik normaal wel weer met 2/3 dagen beter ben als ik iets heb. En nu ben ik niet echt verkouden maar voelt m'n hele lichaam gewoon rot. Het kan best dat het virussen zijn hoor, zag zelf ook niet echt een reden om naar de huisarts te gaan maar op google vind je dan weer allemaal enge dingen dus wilde ik het even navragen.
Geen tips, maar wie weet kan de huisarts beter googelen
quote:rileyrue schreef op 02 februari 2013 @ 15:45:

[...]

Nou ja, vorige keer heb ik wel 1,5 week thuis in bed gelegen terwijl ik normaal wel weer met 2/3 dagen beter ben als ik iets heb.

Als je dat nou even duidelijk in je OP zet, dan is dat wat duidelijker.

Je wil niet weten hoe vaak ik deze winter al wat gehad heb, het is bij de wilde spinnen af. Buikgriep, krentenbaard, de griep... er gaat gewoon heel veel rond op het moment. Denk dat het toeval is dat je nu net steeds wat oppikt vlak voor je ongesteld wordt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Het jaar is pas net begonnen, je hebt dit pas 2x gehad dus, neem ik aan. Gewoon toeval dus.
Naar de huisarts gaan voor 2x verkoudheid/griep vind ik trouwens wel heel overdreven.
quote:aaquamarine schreef op 02 februari 2013 @ 15:54:

Het jaar is pas net begonnen, je hebt dit pas 2x gehad dus, neem ik aan. Gewoon toeval dus.

Ja klopt.

Maar ik ben namelijk iemand die zichzelf gelijk bang zit te maken wanneer ik iets negatiefs lees.

Dit weekend ga ik dus lekker uitzieken en hopelijk gaat het volgende maand gewoon weer zonder problemen.
Mijn weerstand is altijd een stuk lager als ik ongesteld ben, ik kan er dus altijd donder op zeggen dat als ik ongesteld moet worden en er gaat weer een of ander virus rond ik het dan krijg. Ook een simpele verkoudheid of andere klachten die als ik niet ongesteld ben niet echt doorbreken grijpen dan hun kans. Schijnt heel normaal te zijn volgens mijn huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven