Klachen na verkoudheid
donderdag 1 januari 2026 om 09:20
Ik ben verkouden geweest, het gaat nu wel beter. Weinig klachten meer. Het begon met een droge ruwe keel af en toe een kriebel. Ik schraapte veel en daardoor ook keelpijn.
Ik kon niet goed slapen en werd een paar keer per nacht wakker door het hoesten en lamlendigheid.
De kriebel werd wel erger waardoor ik een kriebelhoest kreeg, dag na kerst voelde ik mij nog slechter en lamlendig. Maar de kriebelhoest werd wel erger en gaat steeds op en neer, soms een dag dat het meevalt.
Ik voel mij nu wel een stuk beter weinig klachten meer alleen die vervelende kriebelhoest die zomaar uit het niets komt en dan ook vaak moet kokhalzen. En dan ook nog een andere hoest waarbij ik soms echt moet kuchen en moet hoesten.
Het verschilt echt per dag. Ene keer is het erger dan een andere keer.
Maar nu heb ik ook een soort brokgevoel in keel sinds 2 dagen. Net alsof er iets in de keel zit. Voel het soms samenknijpen bij slikken en eten en drinken.
Soms komt er slijm los maar niet veel.
Ik gebruik wel eens af en toe honing en keelpastilles en soms tijmsiroop maar dat heeft niet altijd effect. Codeïne mag ik niet gebruiken.
Maar is dit een normale restverschijnsel na een verkoudheid? Prikkelhoest en een globusgevoel in keel? Hoelang kunnen de effecten aanhouden?
Ik kon niet goed slapen en werd een paar keer per nacht wakker door het hoesten en lamlendigheid.
De kriebel werd wel erger waardoor ik een kriebelhoest kreeg, dag na kerst voelde ik mij nog slechter en lamlendig. Maar de kriebelhoest werd wel erger en gaat steeds op en neer, soms een dag dat het meevalt.
Ik voel mij nu wel een stuk beter weinig klachten meer alleen die vervelende kriebelhoest die zomaar uit het niets komt en dan ook vaak moet kokhalzen. En dan ook nog een andere hoest waarbij ik soms echt moet kuchen en moet hoesten.
Het verschilt echt per dag. Ene keer is het erger dan een andere keer.
Maar nu heb ik ook een soort brokgevoel in keel sinds 2 dagen. Net alsof er iets in de keel zit. Voel het soms samenknijpen bij slikken en eten en drinken.
Soms komt er slijm los maar niet veel.
Ik gebruik wel eens af en toe honing en keelpastilles en soms tijmsiroop maar dat heeft niet altijd effect. Codeïne mag ik niet gebruiken.
Maar is dit een normale restverschijnsel na een verkoudheid? Prikkelhoest en een globusgevoel in keel? Hoelang kunnen de effecten aanhouden?
donderdag 1 januari 2026 om 09:49
donderdag 1 januari 2026 om 09:52
Eerst had ik keelpijn en hoofdpijn weinig energie, moe en niet lekker voelen. Ja nu voel ik mij best goed alleen nog last van een kriebelhoest en een brokgevoel in keel. Nu zo een week ongeveer.
Huisarts zei kan post virale reactie zijn.
donderdag 1 januari 2026 om 10:07
Ja dat weet ik. Ben wel vaker verhouden geweest alleen dit soort restklachten niet echt gehad.
donderdag 1 januari 2026 om 10:45
Joh, wat een overanalyse van elk detail, als je je daar zo op focust merk je ook alles op.
Ja, het is een vervelend rot-virus dat rondgaat op het moment, met een lange nasleep. Je bent zelfs al bij de huisarts geweest.
Rustig aan, uitzieken, misschien een kalmerende thee proberen? Of juist een ijsje?
Ja, het is een vervelend rot-virus dat rondgaat op het moment, met een lange nasleep. Je bent zelfs al bij de huisarts geweest.
Rustig aan, uitzieken, misschien een kalmerende thee proberen? Of juist een ijsje?
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
donderdag 1 januari 2026 om 12:16
Heb ik ook gehad, nu na 8 weken is het ineens over. Komt goed maar duurt even. Het is irritant maar niet onoverkomelijk. Af en toe heb ik bisolvon genomen en dat leek wel iets te helpen.Taccowoman schreef: ↑01-01-2026 09:52Eerst had ik keelpijn en hoofdpijn weinig energie, moe en niet lekker voelen. Ja nu voel ik mij best goed alleen nog last van een kriebelhoest en een brokgevoel in keel. Nu zo een week ongeveer.
Huisarts zei kan post virale reactie zijn.
donderdag 1 januari 2026 om 12:26
Misschien maak ik mij te druk.
Ik heb alleen een beetje een verhoging.
Enigste waar ik idd nog last van heb is die kriebelhoest. En ja soms is dat zo erg dat ik er in blijf hangen en moet kokhalzen.
Dit nog nooit mee gemaakt na een verkoudheid alleen vind het irritant ook omdat het vaak onverwachts komt
donderdag 1 januari 2026 om 12:28
Dat weet ik niet. Luchtvochtigheid is in woonkamer 48% of dat er mee te maken heeft weet ik niet.toulouse_74 schreef: ↑01-01-2026 12:24Zouden je klachten te maken kunnen hebben met de luchtvochtigheidsproblemen?
Alleen krijg ik binnenkort wel nieuwe glazen in woonkamer hr++ en co2 sensor. Misschien dat dat een verschil maakt
donderdag 1 januari 2026 om 12:31
Noscapect tabletten.Taccowoman schreef: ↑01-01-2026 12:26Misschien maak ik mij te druk.
Ik heb alleen een beetje een verhoging.
Enigste waar ik idd nog last van heb is die kriebelhoest. En ja soms is dat zo erg dat ik er in blijf hangen en moet kokhalzen.
Dit nog nooit mee gemaakt na een verkoudheid alleen vind het irritant ook omdat het vaak onverwachts komt
donderdag 1 januari 2026 om 12:44
Nee dat gaat geen verschil maken wat luchtvochtigheid betreft. 48% is aan de lage kant maar niet problematisch.Taccowoman schreef: ↑01-01-2026 12:28Dat weet ik niet. Luchtvochtigheid is in woonkamer 48% of dat er mee te maken heeft weet ik niet.
Alleen krijg ik binnenkort wel nieuwe glazen in woonkamer hr++ en co2 sensor. Misschien dat dat een verschil maakt
Klinkt alsof je een of andere ontsteking hebt in je keel. Erg vervelend maar niet veel méér aan te doen dan symptomen bestrijden meet keelpastilles, veel drinken, rusten,...
donderdag 1 januari 2026 om 12:46
Ik denk idd ook dat het door mijn luchtweginfectie komt en het nog gevoelig is. Soort irritatie. Ben al wel bezig met veel drinken en keelpastilles. Maar voor de rest voel ik mij goed en genoeg energie.Attraverso schreef: ↑01-01-2026 12:44Nee dat gaat geen verschil maken wat luchtvochtigheid betreft. 48% is aan de lage kant maar niet problematisch.
Klinkt alsof je een of andere ontsteking hebt in je keel. Erg vervelend maar niet veel méér aan te doen dan symptomen bestrijden meet keelpastilles, veel drinken, rusten,...
donderdag 1 januari 2026 om 13:37
Een ontsteking??Attraverso schreef: ↑01-01-2026 12:44Nee dat gaat geen verschil maken wat luchtvochtigheid betreft. 48% is aan de lage kant maar niet problematisch.
donderdag 1 januari 2026 om 14:12
Ik ben Vlaamse.
donderdag 1 januari 2026 om 15:12
Dit! Lekker aan de hoestpastilles en thee met honing, vooral stoppen met schrapen en kuchen en even informeren of je misschien wel noscapine mag nemen. De reden dat je geen codeïne mag, kan ook een reden zijn dat noscapine geen optie is, dus niet zomaar aan beginnen.BrutaImmaculata schreef: ↑01-01-2026 11:12Globusgevoel wordt alleen maar erger als je er steeds op let en continu aan het schrapen en slikken bent.
donderdag 1 januari 2026 om 15:19
Dat schrapen doe ik niet meer. Maar dat kuchen gebeurt vaak onbewust. Keelpastille en thee met honing neem ik al. Is denk ook een kwestie van tijd. Het gaat echt met vlagen. En gebeurt zo prikkelhoest uit het niets.Irma_3110 schreef: ↑01-01-2026 15:12Dit! Lekker aan de hoestpastilles en thee met honing, vooral stoppen met schrapen en kuchen en even informeren of je misschien wel noscapine mag nemen. De reden dat je geen codeïne mag, kan ook een reden zijn dat noscapine geen optie is, dus niet zomaar aan beginnen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in