Woonplaats advies gevraagd
zaterdag 2 februari 2013 om 18:12
Dag allemaal,
Mijn vriend en ik willen samen een huis kopen, maar weten nog niet goed waar. Ik zou daar graag jullie advies voor inwinnen.
Beide zijn we afkomstig uit een (andere) stad met zo'n 70.000 inwoners. Dat betekent dat je wel de voorzieningen van een stad hebt (groot centrum met er om heen kleinere centra, een paar uitgaansgelegenheden, etc), maar tegelijkertijd niet het gevoel hebt dat de stad zó groot is dat je er in verdwaalt. Dit bevalt ons erg goed. Hoewel het inwonersaantal voor ons niet belangrijk is, zoeken we wel dat karakter in een stad of wijk. Ook niet té dorps dus.
Qua ligging zoeken we in een ruime cirkel rondom Rotterdam.
Het budget is 200.000 / 250.000 euro, waarvoor we een huis met tuin en vier slaapkamers hopen te krijgen.
We willen op die plek een gezin gaan stichten, dus kindvriendelijk en geen overlast is erg gewenst.
Op ons lijstje staat nu:
Gouda (komt een van ons vandaan)
Rotterdam Nesselande
Spijkenisse (komt een van ons vandaan)
Hebben jullie nog suggesties waar we eens een kijkje moeten nemen?
En mogelijk behalve plaatsnamen ook specifieke wijken?
(Excuus als hier al een ander topic voor is. Dan heb ik daar over heen gekeken)
Mijn vriend en ik willen samen een huis kopen, maar weten nog niet goed waar. Ik zou daar graag jullie advies voor inwinnen.
Beide zijn we afkomstig uit een (andere) stad met zo'n 70.000 inwoners. Dat betekent dat je wel de voorzieningen van een stad hebt (groot centrum met er om heen kleinere centra, een paar uitgaansgelegenheden, etc), maar tegelijkertijd niet het gevoel hebt dat de stad zó groot is dat je er in verdwaalt. Dit bevalt ons erg goed. Hoewel het inwonersaantal voor ons niet belangrijk is, zoeken we wel dat karakter in een stad of wijk. Ook niet té dorps dus.
Qua ligging zoeken we in een ruime cirkel rondom Rotterdam.
Het budget is 200.000 / 250.000 euro, waarvoor we een huis met tuin en vier slaapkamers hopen te krijgen.
We willen op die plek een gezin gaan stichten, dus kindvriendelijk en geen overlast is erg gewenst.
Op ons lijstje staat nu:
Gouda (komt een van ons vandaan)
Rotterdam Nesselande
Spijkenisse (komt een van ons vandaan)
Hebben jullie nog suggesties waar we eens een kijkje moeten nemen?
En mogelijk behalve plaatsnamen ook specifieke wijken?
(Excuus als hier al een ander topic voor is. Dan heb ik daar over heen gekeken)
zaterdag 2 februari 2013 om 18:22
De huizenprijzen liggen laag, so take your pick.
Alblasserdam
Albrandswaard
Alphen aan den Rijn
Barendrecht
Bergambacht
Bernisse
Binnenmaas
Bodegraven-Reeuwijk
Boskoop
Brielle
Capelle aan den IJssel
Cromstrijen
Delft
Dordrecht
Giessenlanden
Goeree-Overflakkee
Gorinchem
Gouda
's-Gravenhage
Hardinxveld-Giessendam
Hellevoetsluis
Hendrik-Ido-Ambacht
Hillegom
Kaag en Braassem
Katwijk
Korendijk
Krimpen aan den IJssel
Lansingerland
Leerdam
Leiden
Leiderdorp
Leidschendam-Voorburg
Lisse
Maassluis
Midden-Delfland
Molenwaard
Nederlek
Nieuwkoop
Noordwijk
Noordwijkerhout
Oegstgeest
Oud-Beijerland
Ouderkerk
Papendrecht
Pijnacker-Nootdorp
Ridderkerk
Rijnwoude
Rijswijk
Rotterdam
Schiedam
Schoonhoven
Sliedrecht
Spijkenisse
Strijen
Teylingen
Vlaardingen
Vlist
Voorschoten
Waddinxveen
Wassenaar
Westland
Westvoorne
Zederik
Zoetermeer
Zoeterwoude
Zuidplas
Zwijndrecht
Alblasserdam
Albrandswaard
Alphen aan den Rijn
Barendrecht
Bergambacht
Bernisse
Binnenmaas
Bodegraven-Reeuwijk
Boskoop
Brielle
Capelle aan den IJssel
Cromstrijen
Delft
Dordrecht
Giessenlanden
Goeree-Overflakkee
Gorinchem
Gouda
's-Gravenhage
Hardinxveld-Giessendam
Hellevoetsluis
Hendrik-Ido-Ambacht
Hillegom
Kaag en Braassem
Katwijk
Korendijk
Krimpen aan den IJssel
Lansingerland
Leerdam
Leiden
Leiderdorp
Leidschendam-Voorburg
Lisse
Maassluis
Midden-Delfland
Molenwaard
Nederlek
Nieuwkoop
Noordwijk
Noordwijkerhout
Oegstgeest
Oud-Beijerland
Ouderkerk
Papendrecht
Pijnacker-Nootdorp
Ridderkerk
Rijnwoude
Rijswijk
Rotterdam
Schiedam
Schoonhoven
Sliedrecht
Spijkenisse
Strijen
Teylingen
Vlaardingen
Vlist
Voorschoten
Waddinxveen
Wassenaar
Westland
Westvoorne
Zederik
Zoetermeer
Zoeterwoude
Zuidplas
Zwijndrecht
zaterdag 2 februari 2013 om 18:28
quote:FullHouse schreef op 02 februari 2013 @ 18:15:
Gouda en geen overlast?
Ligt geheel aan de wijk waarin je woont. Ik heb hier echttotaalgeen overlast, terwijl je twee wijken verder liever niet alleen zou lopen s avonds. Vandaar ook dat ik eigenlijk ook het liefst specifieke wijken zou horen
@cateautje: die lijst vertelt me niet heel goed waar te zoeken. Bijv. Rotterdam: de ene wijk voldoet, terwijl de andere juist het tegenovergestelde is van wat ik zoek. Daarom heb ik jullie ervaringen of tips nodig.
Gouda en geen overlast?
Ligt geheel aan de wijk waarin je woont. Ik heb hier echttotaalgeen overlast, terwijl je twee wijken verder liever niet alleen zou lopen s avonds. Vandaar ook dat ik eigenlijk ook het liefst specifieke wijken zou horen
@cateautje: die lijst vertelt me niet heel goed waar te zoeken. Bijv. Rotterdam: de ene wijk voldoet, terwijl de andere juist het tegenovergestelde is van wat ik zoek. Daarom heb ik jullie ervaringen of tips nodig.
zaterdag 2 februari 2013 om 18:31
quote:ladytruckster schreef op 02 februari 2013 @ 18:29:
250.000 euro en dan een huis met tuin en 4 slaapkamers?
Keep on dreaming zou ik zeggen.
Daar kan je hier in de regio (040) nog geen appartement voor krijgenIn Gouda en Spijkenisse kan dat wel, zelfs in de betere wijken. Maar omdat we liever een plaats er tussenin vinden, zoek ik of er toch nog meer plaatsen voldoen.
250.000 euro en dan een huis met tuin en 4 slaapkamers?
Keep on dreaming zou ik zeggen.
Daar kan je hier in de regio (040) nog geen appartement voor krijgenIn Gouda en Spijkenisse kan dat wel, zelfs in de betere wijken. Maar omdat we liever een plaats er tussenin vinden, zoek ik of er toch nog meer plaatsen voldoen.
zaterdag 2 februari 2013 om 18:50
quote:liubi schreef op 02 februari 2013 @ 18:40:
Vanuit Berkel zit je zo in de stad. Anders bijv. Hillegersberg in Rotterdam. Is ook leuk. Maar met jouw budget kun je daar net een schuurtje kopen. Of anders Nieuw Terbregge of Schiebroek, 110-Morgen.
Hmm, die wijken in Rotterdam ga ik eens bekijken.
En in Berkel, heb je daar misschien ook de naam van een wijk?
Viva amber en xandora: voor jullie eigenlijk dezelfde vraag: in welk gedeelte van Delft of Vlaardingen zou ik het best kunnen kijken voor een kindvriendelijke wijk zonder overlast?
Bedankt voor het mee denken tot nu toe.
Vanuit Berkel zit je zo in de stad. Anders bijv. Hillegersberg in Rotterdam. Is ook leuk. Maar met jouw budget kun je daar net een schuurtje kopen. Of anders Nieuw Terbregge of Schiebroek, 110-Morgen.
Hmm, die wijken in Rotterdam ga ik eens bekijken.
En in Berkel, heb je daar misschien ook de naam van een wijk?
Viva amber en xandora: voor jullie eigenlijk dezelfde vraag: in welk gedeelte van Delft of Vlaardingen zou ik het best kunnen kijken voor een kindvriendelijke wijk zonder overlast?
Bedankt voor het mee denken tot nu toe.
zaterdag 2 februari 2013 om 19:06
Ik heb zelf in de omgeving rond het Wilhelminaplantsoen gewoond. Vond dat zelf een erg leuke wijk, is ook zeker kindvriendelijk.
Dus zeg maar o-w tussen de Provinciale weg en de Phoenixstraat in en n-z tussen de Ruys de Beerenbroeckstraat en de Buitenwatersloot in. Geen idee of dat een wijk met een naam is, haha. heb er niet zo lang gewoond.
De Buitenwatersloot is echt geweldig, trouwens. Als ik weer in Delft zou gaan wonen zou het mijn ideaal zijn om daar iets te krijgen, haha.
Dus zeg maar o-w tussen de Provinciale weg en de Phoenixstraat in en n-z tussen de Ruys de Beerenbroeckstraat en de Buitenwatersloot in. Geen idee of dat een wijk met een naam is, haha. heb er niet zo lang gewoond.
De Buitenwatersloot is echt geweldig, trouwens. Als ik weer in Delft zou gaan wonen zou het mijn ideaal zijn om daar iets te krijgen, haha.