Woonplaats advies gevraagd
zaterdag 2 februari 2013 om 18:12
Dag allemaal,
Mijn vriend en ik willen samen een huis kopen, maar weten nog niet goed waar. Ik zou daar graag jullie advies voor inwinnen.
Beide zijn we afkomstig uit een (andere) stad met zo'n 70.000 inwoners. Dat betekent dat je wel de voorzieningen van een stad hebt (groot centrum met er om heen kleinere centra, een paar uitgaansgelegenheden, etc), maar tegelijkertijd niet het gevoel hebt dat de stad zó groot is dat je er in verdwaalt. Dit bevalt ons erg goed. Hoewel het inwonersaantal voor ons niet belangrijk is, zoeken we wel dat karakter in een stad of wijk. Ook niet té dorps dus.
Qua ligging zoeken we in een ruime cirkel rondom Rotterdam.
Het budget is 200.000 / 250.000 euro, waarvoor we een huis met tuin en vier slaapkamers hopen te krijgen.
We willen op die plek een gezin gaan stichten, dus kindvriendelijk en geen overlast is erg gewenst.
Op ons lijstje staat nu:
Gouda (komt een van ons vandaan)
Rotterdam Nesselande
Spijkenisse (komt een van ons vandaan)
Hebben jullie nog suggesties waar we eens een kijkje moeten nemen?
En mogelijk behalve plaatsnamen ook specifieke wijken?
(Excuus als hier al een ander topic voor is. Dan heb ik daar over heen gekeken)
Mijn vriend en ik willen samen een huis kopen, maar weten nog niet goed waar. Ik zou daar graag jullie advies voor inwinnen.
Beide zijn we afkomstig uit een (andere) stad met zo'n 70.000 inwoners. Dat betekent dat je wel de voorzieningen van een stad hebt (groot centrum met er om heen kleinere centra, een paar uitgaansgelegenheden, etc), maar tegelijkertijd niet het gevoel hebt dat de stad zó groot is dat je er in verdwaalt. Dit bevalt ons erg goed. Hoewel het inwonersaantal voor ons niet belangrijk is, zoeken we wel dat karakter in een stad of wijk. Ook niet té dorps dus.
Qua ligging zoeken we in een ruime cirkel rondom Rotterdam.
Het budget is 200.000 / 250.000 euro, waarvoor we een huis met tuin en vier slaapkamers hopen te krijgen.
We willen op die plek een gezin gaan stichten, dus kindvriendelijk en geen overlast is erg gewenst.
Op ons lijstje staat nu:
Gouda (komt een van ons vandaan)
Rotterdam Nesselande
Spijkenisse (komt een van ons vandaan)
Hebben jullie nog suggesties waar we eens een kijkje moeten nemen?
En mogelijk behalve plaatsnamen ook specifieke wijken?
(Excuus als hier al een ander topic voor is. Dan heb ik daar over heen gekeken)
zaterdag 2 februari 2013 om 19:26
Bedankt voor de tips.
quote:Tickel schreef op 02 februari 2013 @ 19:11:
Waar werken jullie? Lijkt me vervelend als je een ellenlange reistijd hebt of een slechte verbinding met OV
We werken in Rotterdam en Schiedam, dus dat is vanuit alle genoemde plaatsen eigenlijk wel te doen. Een reistijd tot ongeveer 45 min. vinden we acceptabel.
@rtie: waarom niet? Mijn vriend woont daar nu..
quote:Tickel schreef op 02 februari 2013 @ 19:11:
Waar werken jullie? Lijkt me vervelend als je een ellenlange reistijd hebt of een slechte verbinding met OV
We werken in Rotterdam en Schiedam, dus dat is vanuit alle genoemde plaatsen eigenlijk wel te doen. Een reistijd tot ongeveer 45 min. vinden we acceptabel.
@rtie: waarom niet? Mijn vriend woont daar nu..
zaterdag 2 februari 2013 om 19:29
quote:ladytruckster schreef op 02 februari 2013 @ 18:29:
250.000 euro en dan een huis met tuin en 4 slaapkamers?
Keep on dreaming zou ik zeggen.
Daar kan je hier in de regio (040) nog geen appartement voor krijgen
Wij wonen in Harderwijk. Hebben daar een hoekhuis gekocht voor 195.000 met een grote tuin, 4 slaapkamers, waarvan 1 heel groot door 2 dakkapellen. Kan dus prima
Het ligt er dus aan waar en hoe je zoekt naar een huis
250.000 euro en dan een huis met tuin en 4 slaapkamers?
Keep on dreaming zou ik zeggen.
Daar kan je hier in de regio (040) nog geen appartement voor krijgen
Wij wonen in Harderwijk. Hebben daar een hoekhuis gekocht voor 195.000 met een grote tuin, 4 slaapkamers, waarvan 1 heel groot door 2 dakkapellen. Kan dus prima
Het ligt er dus aan waar en hoe je zoekt naar een huis
zaterdag 2 februari 2013 om 19:38
Veel huis voor een mooie prijs. De wijk ken ik niet.
http://www.funda.nl/koop/ ... t-sidelinge-92/kenmerken/
http://www.funda.nl/koop/ ... t-sidelinge-92/kenmerken/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 2 februari 2013 om 20:56
zaterdag 2 februari 2013 om 23:25
Als ik op Funda zoek in een straal van 15 kilometer rond Rotterdam naar huizen met een tuin en (minimaal) 4 kamers tot 200.000 euro, krijg ik ruim 3000 woningen te zien. Als je het budget uitbreidt tot 250.000 zijn het er meer dan 6000. Keus genoeg, zou ik zeggen.
Ga eens naar een plaats of wijk die je op het oog hebt. Als die je niet bevalt, kun je die meteen van het lijstje schrappen. Als het je wel bevalt, kun je je zoektocht daar gericht voortzetten.
Zo hebben wij het 5 jaar geleden gedaan. Het was al lastig genoeg om een wijk te vinden die aan onze wensen voldeed, en ons allebei ook nog eens gevoelsmatig aansprak. Uiteindelijk zijn we daar op deze manier wel in geslaagd.
Oordeel niet te snel over plaatsen als Berkel, Pijnacker, Nootdorp of Delfgauw. Door uitbreidingen is het ons-kent-ons gehalte hier een stuk minder geworden, terwijl het, in mijn ogen, ideale plaatsen zijn om een kind te laten opgroeien.
Succes en veel plezier met je zoektocht.
Ga eens naar een plaats of wijk die je op het oog hebt. Als die je niet bevalt, kun je die meteen van het lijstje schrappen. Als het je wel bevalt, kun je je zoektocht daar gericht voortzetten.
Zo hebben wij het 5 jaar geleden gedaan. Het was al lastig genoeg om een wijk te vinden die aan onze wensen voldeed, en ons allebei ook nog eens gevoelsmatig aansprak. Uiteindelijk zijn we daar op deze manier wel in geslaagd.
Oordeel niet te snel over plaatsen als Berkel, Pijnacker, Nootdorp of Delfgauw. Door uitbreidingen is het ons-kent-ons gehalte hier een stuk minder geworden, terwijl het, in mijn ogen, ideale plaatsen zijn om een kind te laten opgroeien.
Succes en veel plezier met je zoektocht.
Ik moet helemaal niks!
zondag 3 februari 2013 om 08:36
zondag 3 februari 2013 om 08:44
Volgens mij voldoet Dordrecht precies aan je wensen.
Voor dat geld krijg je zeker een vierkamerwoning met tuin en je houdt nog over denk ik. Vanuit zo ongeveer overal in Dordrecht fiets je met een kwartiertje naar het centrum, Schiedam is 10 minuten met de trein en Rotterdam 15.
Qua kindvriendelijkheid zou je kunnen kijken in de wijken Stadspolders en Dubbeldam maar ook Sterrenburg is kindvriendelijk. Succes!
Voor dat geld krijg je zeker een vierkamerwoning met tuin en je houdt nog over denk ik. Vanuit zo ongeveer overal in Dordrecht fiets je met een kwartiertje naar het centrum, Schiedam is 10 minuten met de trein en Rotterdam 15.
Qua kindvriendelijkheid zou je kunnen kijken in de wijken Stadspolders en Dubbeldam maar ook Sterrenburg is kindvriendelijk. Succes!
donderdag 7 februari 2013 om 13:29
hallo, moeilijk he om een plek te kiezen. Zelf wonen wij met ons gezin in Nesselande . En ik ben zelf opgegroeid in de zuidplas in waddinxveen. In berkel werk ik. Als je geen kinderen hebt kijk je ook anders tegen het kiezen van een woonplaats aan. In nesselande hebben we het goed alleen voor kinderen zijn er ook nadelen. Veel verkeer " file om de wijk uit te komen ", middelbare scholen wat verder sportclubs verder weg. En het strand trekt in de zomer raddraaiers die met de metro uit de stad komen. Lansingerland voelt voor mij te druk aan. Alles wordt volgebouwd. Je zit met de hoge snelheidslijn met geluidsoverlast en vliegtuigen van rotterdam airport.Op dit moment zou de zuidplas voor ons weer aantrekkelijk zijn zeker voor een gezin, het lijkt saai maar je hebt echt alles in de buurt. En wat betreft het ons kent ons- hier in nesselande kent ook iedereen elkaar- je komt iedereen overal weer tegen. Je ziet hier trouwens ook mensen uit waddinxveen, ik woon nu tegenover mijn buurmeisje van toen ha ha