Gezondheid alle pijlers

rare natte wondjes die spontaan groter worden

02-02-2013 19:55 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me wat zorgen. Sinds een paar weken heb ik steeds allerlei wondjes. Ik heb ze vooral in mijn hals/gezicht. De wondjes ontstaan niet spontaan (denk ik) maar ze worden wel spontaan 10x groter en gaan zeer doen. Rood en vochtig met korstjes die er snel afgaan.

Ik dacht eerst nog dat het niets was maar maandag toch maar even de dokter bellen, zit me niet lekker. Sneed me gister in mijn vinger en ook dit is een raar wondje geworden, alsof mijn huid niet normaal reageert op wondjes.

Komt het iemand bekend voor?
Da's gek. Ik heb dat sinds gisteren op m'n neus. Aan beide kanten. Ik lees dus mee!
Nee, maar het klinkt wel alsof je inderdaad maar beter langs de huisarts kan. Sterkte.
Goed dat je even de dokter om advies vraagt, dat ten eerste.

Jouw beschrijving doet me denken aan krentenbaard, dit hebben mijn kinderen ook gehad. Maar het kan van alles zijn inderdaad.
Klinkt als geïnfecteerd met een bacterie. Inderdaad mee naar de huisarts of als het te snel gaat naar de weekenddienst.
ik zou even de HAP bellen, gewoon even aan de assistente voorleggen.
Ja inderdaad, ik wilde ook net schrijven dat ik de omschrijving op krentenbaard ( impetigo) vind lijken. Kan je trouwens op ieder plekje van je lichaam krijgen, niet specifiek in je gezicht. Is trouwens super besmettelijk, voor jezelf, maar ook voor anderen!
Ik moest ook meteen aan krentenbaard denken. Even langs de dokter. Als je het al weken hebt, is maandag vroeg genoeg om naar de dokter te gaan.
Krentebaard infectie misschien?
Krentebaard komt ook het eerste in mij op. Naar de huisarts dus maandag.
Krentenbaard, kan bijna niet missen. Was je handen extra vaak en hou de plekken zo droog mogelijk.

Mijn zoon heeft het vaak gehad, kreeg meestal fucidin-zalf, werkt als een trein.
Plekjes ontstaan niet spontaan zeg je? Dan lijkt krentenbaard me weer niet waarschijnlijk.
Ook ik denk krentenbaard.Kijk dan ook uit met handdoeken. Op die manier kan je jezelf steeds opnieuw besmetten.
Wat betreft je vinger... beschadigde huid is extra vatbaar voor de impetigo bacterie. Probeer van je gezicht af te blijven om te voorkomen dat de bacterie op je handen komt. Ook even geen mensen kussen en knuffelen. En je moet je besmette vinger afdekken met een grote pleister. Voor je het weet heb je anders andere mensen besmet, of jezelf op nog meer plaatsen. En wees gerust, als je vanaf maandag begint te smeren met fucidin, dan ben je vanaf woensdag al niet meer besmettelijk, nu even nog wel, hartstikke besmettelijk zelfs.
http://www.apotheek.nl/Me ... ard.aspx?mId=10701&rId=68
Ik dacht ook gelijk krentenbaard. De hap bellen, het is gruwelijk besmettelijk!
Daar ben je nog niet klaar mee. Zeker te weten krentenbaard. Ben drie maanden bezig geweest om t hier uit huis te krijgen. t Kwam steeds weer terug, bij iedereen van man tot kinderen tot mezelf. En ik wil je niet bang maken maar t zat bij mij echt óveral als je begrijpt wat ik bedoel. Probeer t af te dekken met pleisters en verschoon meteen alle handdoeken. En als je een handdoek hebt gebruikt, meteen in de was. Fucidine creme helpt idd. Vraag daar ook om bij de HA want eerst kreeg ik iets anders wat niet werkte. Je hoeft geen HAP te bellen. t Is niet erg genoeg om voor langs te komen zeiden ze bij mij. Heel veel succes... Ik ben zó blij dat t hier eindelijk weg is...
t Kwam bij mij trouwens ook steeds terug door de wegwerpscheermesjes die ik gebruik. Die gooi ik niet na 1 keer weg, maar gebruik ze meestal een keer of 3. Dat was bij mij dus de besmettingshaard. En als je bedenkt wat je met een scheermesje allemaal scheert, weet je ook waar de plekjes zaten...
Lijkt mij ook krentenbaard. Pas op met je ogen! Mijn zoon had 't op zijn oog.

Mijn dochter kwam er ook niet vanaf. Uiteindelijk met deppen met Molkosan en hormoonzalf kwam het goed. En als we nu een klein plekje zien dan is het aanstippen met tea trea oil of sterilon. Dat kun je in ieder geval alvast doen als je dat in huis hebt.
Als het krentenbaard is, níet aan je kont krabben. Man dat was ongemakkelijk zitten.
Jullie hebben helemaal gelijk! Fijn zo'n forum zeg.. Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven