rare natte wondjes die spontaan groter worden
zaterdag 2 februari 2013 om 19:55
Ik maak me wat zorgen. Sinds een paar weken heb ik steeds allerlei wondjes. Ik heb ze vooral in mijn hals/gezicht. De wondjes ontstaan niet spontaan (denk ik) maar ze worden wel spontaan 10x groter en gaan zeer doen. Rood en vochtig met korstjes die er snel afgaan.
Ik dacht eerst nog dat het niets was maar maandag toch maar even de dokter bellen, zit me niet lekker. Sneed me gister in mijn vinger en ook dit is een raar wondje geworden, alsof mijn huid niet normaal reageert op wondjes.
Komt het iemand bekend voor?
Ik dacht eerst nog dat het niets was maar maandag toch maar even de dokter bellen, zit me niet lekker. Sneed me gister in mijn vinger en ook dit is een raar wondje geworden, alsof mijn huid niet normaal reageert op wondjes.
Komt het iemand bekend voor?

zaterdag 2 februari 2013 om 20:00

zaterdag 2 februari 2013 om 20:07
Wat betreft je vinger... beschadigde huid is extra vatbaar voor de impetigo bacterie. Probeer van je gezicht af te blijven om te voorkomen dat de bacterie op je handen komt. Ook even geen mensen kussen en knuffelen. En je moet je besmette vinger afdekken met een grote pleister. Voor je het weet heb je anders andere mensen besmet, of jezelf op nog meer plaatsen. En wees gerust, als je vanaf maandag begint te smeren met fucidin, dan ben je vanaf woensdag al niet meer besmettelijk, nu even nog wel, hartstikke besmettelijk zelfs.
zaterdag 2 februari 2013 om 20:07
http://www.apotheek.nl/Me ... ard.aspx?mId=10701&rId=68

zaterdag 2 februari 2013 om 20:37
Daar ben je nog niet klaar mee. Zeker te weten krentenbaard. Ben drie maanden bezig geweest om t hier uit huis te krijgen. t Kwam steeds weer terug, bij iedereen van man tot kinderen tot mezelf. En ik wil je niet bang maken maar t zat bij mij echt óveral als je begrijpt wat ik bedoel. Probeer t af te dekken met pleisters en verschoon meteen alle handdoeken. En als je een handdoek hebt gebruikt, meteen in de was. Fucidine creme helpt idd. Vraag daar ook om bij de HA want eerst kreeg ik iets anders wat niet werkte. Je hoeft geen HAP te bellen. t Is niet erg genoeg om voor langs te komen zeiden ze bij mij. Heel veel succes... Ik ben zó blij dat t hier eindelijk weg is...
zaterdag 2 februari 2013 om 20:40
zaterdag 2 februari 2013 om 20:52
Lijkt mij ook krentenbaard. Pas op met je ogen! Mijn zoon had 't op zijn oog.
Mijn dochter kwam er ook niet vanaf. Uiteindelijk met deppen met Molkosan en hormoonzalf kwam het goed. En als we nu een klein plekje zien dan is het aanstippen met tea trea oil of sterilon. Dat kun je in ieder geval alvast doen als je dat in huis hebt.
Mijn dochter kwam er ook niet vanaf. Uiteindelijk met deppen met Molkosan en hormoonzalf kwam het goed. En als we nu een klein plekje zien dan is het aanstippen met tea trea oil of sterilon. Dat kun je in ieder geval alvast doen als je dat in huis hebt.