Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Zoo ik laat weer wat van me horen.

Les 6 rennen met evy zit er op en woensdag start ik alweer met

week 3

Ik ben blij dat de sneeuw weg is. Het ging goed na bijna 2 weken rust op naar woensdag
@ Elmo: Wat balen van je blessure!

@ Baukje: bedankt voor je reactie. Ik had al besloten om niet te lopen . Wel goed om te weten in welke situatie je wel 2x zou kunnen lopen voor een wedstrijd.

@ Max: wat een handige link! Ik heb hem opgeslagen!

@ Bibiane: je mag er gerust een keer naar kijken: wie weet ben jij vet veel slimmer dan ik ben

Ik heb een kort rondje gelopen van 4km. Totaal januari: 40km
@Max, ja daar ben ik weer. Ik heb wel vaak je verslagen gelezen hoor wat een passie heb jij voor het hardlopen!

Dit was mijn 4e wedstrijd en het smaakt naar meer. Ja op 10 maart wil ik de CPC gaan lopen en in februari nog een 10 km.

Gisteren heb ik mijn eerste Asics hardloopschoenen gekocht. Ben er blij mee.

Knap hoor dat jij in het donker gaat lopen ik loop in de sneeuw, regen, kou maar niet in het donker.

@Fabienne, leuk dat je in maart je eerste 10 km. gaat lopen, weet je al wat je gaat doen? Ik zou de dag daarvoor niet een duurloop van 4 km. lopen maar lekker rusten.

Helaas heb ik vandaag niet gelopen, ik heb het erg druk op mijn werk, morgen ga ik op ziekenbezoek donderdag wil ik mijn hardloopschoenen uitproberen.

Jan. 57,05 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
@ elmo: hoe gaat het met dde blessure?

@ dita: goed gedaan!

@ mother: leuk, je hebt de smaak dus helemaal te pakken :-) weke asics schoenen heb je nu? hoop dat je er veel kilometers op gaat maken! Met een goede hoofdlamp is het prima, ik doe het eigenlijk nooit, maar dit was zo'n speciaal moment met dat pak knisperende sneeuw! Het was ook heel licht, heel bijzonder. Had het niet willen missen eigenlijk :-)
@Max, ja ik heb de smaak helemaal te pakken.

Ik heb de Asics, GT 2160 gekocht, zie nieuwe avatar.

Ja ik herken dat gevoel wel heerlijk he? Ik heb 2 keer in de sneeuw door het bos gelopen, ik was diep onder de indruk van de schoonheid van de natuur. Heerlijk dat knisperende sneeuw onder mijn voeten.
quote:bibianne schreef op 28 januari 2013 @ 20:21:

Elmo, wat vreselijk balen zeg, weet je wat het precies is en of je er wat aan kan doen ??

Klinkt als een hielspoor als ik de klachten opzoek. Vrijdag kan ik terecht bij de fysio dus ik ben benieuwd. Als dat het is mag ik maanden niet hardlopen dus ik baal enorm! Ik heb nu al gewoon zo´n zin in de flow die je krijgt met hardlopen, lekker je hoofd helemaal leeg..
Zo les 7 ook al weer gehad hij gaat goed :-)

Beetje zelf ophemeling hoor hahaha.

Wat ik erg leuk vond is dat mijn zoontje (bijna 10) mee wou lopen.

Dus hup daar gingen we.

De afstand was natuurlijk minder ver door het lagere tempo, maar het was erg gezellig en dat vind ik veel belangrijker.

Hij heeft het op de laatste 3 minuten helemaal vol gehouden.

Helemaal trots het mooiste vond ik de opmerking aan het eind.

Volgens mij verwerk ik zo veel meer.

Dacht eerst hij heeft het over de caloriëen maar die gedachte floepte meteen weg.

Mijn hersens zijn veel rustiger mijn gedachten zijn weg.

Wow dat heb ik dus ook met hardlopen. Mijn hoofd is leeg.

Wilde het even delen.

Groetjes en een fijne avond

dita
@ dita: gaaf dita! En wat fijn dat het allemaal zo lekker 'loopt'! Ben blij voor je

@ elmo: gatsie wat balen zeg hoop dat het meevalt

Vandaag kort zwerfrondje gedaan. Was leuk en prachtig mooi weer. Blauwe lucht, zonnetje maar wel keiharde wind natuurlijk :-)

Vrijdag dan de lange ronde. Rondje staat klaar, muziek even laden. ben benieuwd. Jammer dat woeffie niet mee kan
@Dita, he wat leuk om met je zoon te gaan lopen.

@Elmo balen zeg, succes morgen ik hoop voor je dat het meevalt.

@Max, succes morgen met je lange ronde, zonder woeffie, ben ik nou zo raar dat ik het liefst alleen wil lopen en zonder muziek?

Zo, net terug 4 rondjes HAAGSE BOS, 8.130 m, 00:53:48. 9.07 km/u! Stond wel een stevige wind, even douchen en daarna weer werken.

Jan: 65,18.
Ik ben ook net terug van een rondje van 5km. Het waait hier echt megahard (Lelystad), maar het zonnetje maakt een hoop goed

Totaal januari: 45km

@ Mother2009: Wat leuk dat je tijdens je werk loopt, of lees ik dat verkeerd?

@ Max: Je hond kan niet mee ivm de lengte van je route? Mijn hond is al gestopt halverwege Evy Start to Run, ze hield het niet vol.

@ Dita, heerlijk toch! Ik merk ook dat het bij mij heel ontspannend werkt en dat ik mijn hoofd ook echt leeg ren.

@ Elmo: Ik hoop echt echt echt voor je dat het wat anders is, iets dat gemakkelijker te behandelen is en dat sneller geneest.
@Fabienne, ohh leuk 5 km. hoelang heb je er over gedaan?

Nee dat lees je niet verkeerd, ik ga idd. tijdens mijn werk hardlopen.

Dit komt omdat het nu zo vroeg donker is anders ga ik wat eerder naar huis en ga dan nog even hardlopen. Man kookt altijd.
@ Elmo: succes bij de fysio morgen!

Ik had voor vandaag een clymaxloop op het programma staan van 1 uur. Eerst 30 minuten in zone 2, dan 20 minuten in zone 3 en de laatste 10 in zone 4. Maar dat viel niet mee met deze wind en ik ben ook verkouden. Dus echt genoten heb ik niet van mijn loop, ik ging ook langzamer dan ik gepland had. Maar toch weer blij dat ik toch heb gelopen. Ik heb vandaag 9,46 km gelopen.

jan 2013 56,7 km)
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
@ elmo: hoop dat je vandaag geholpen kan worden met de blessure

@ sun: volgende keer gaat het vast weer beter!

@ fabienne: nee hoor, de afstand is geen probleem gelukkig voor waf, maar ik ga nu alleen over de weg en daar is niks aan, beetje meehobbelen over asfalt met steentjes. En dan moet ik ook teveel op haar letten. Komende week weer zwerfrondje over Holy Island en dan geniet ze (en rent alles wel 3 keer denk ik). Wat heb jij voor soort hond?

@ mother: nee hoor, dat is natuurlijk ook fijn :-) Ik loop normaal niet met muziek maar >30 km wel, ik denk dat ik een luisterboek ga proberen vandaag

Het is redelijk weer, ik ga nog een keer de hond uitlaten, en daarna op weg. Ben benieuwd of het weer een beetje mee wil werken vandaag :-)
Dankjewel iedereen :-)

Het is idd een hielspoor maar ik ben er nog op tijd bij. Het deed ook niet enorm pijn toen ze erop drukte. Ik moet nu 3x per dag koelen en rust houden. Als ik geen pijn meer heb tijdens lopen en staan ga ik wrs een loopgroepje opzoeken om techniek te leren.

Tot die tijd lees ik hier jaloers mee over jullie prestaties! Ik wou dat ik ook even mijn hoofd leeg kon rennen, maar gelukkig heb ik nog yoga!
@ Elmo: Wel goed dat je er op tijd bij bent. Ik hoop at je met het koelen en rust houden het hardlopen weer snel kan oppakken.

@ Max: wat een mooie foto's op je site!
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik heb net een duurloop van 60 minuten gedaan met 4 blokken in tempo 3-4. Het ging lekker. Ik heb 10,05 km gelopen.

Nog wel verkouden, maar al een stuk beter dan eergisteren.

Ik heb me ook ingeschreven voor de 10 km bij de Rotterdamse marathon. Ik wil dan binnen een uur lopen.

feb 10,05 km, 2013 66,75 km
sun.lover wijzigde dit bericht op 02-02-2013 11:45
Reden: aanvulling
% gewijzigd
@ sun: goeie run dus! Dat gaat je toch zeker lukken binnen een uur dat loopt je nu toch al tijdens trainingen? Ik deed mijn allereerste run in Rotterdam in 2011. Was heel spannend :-) Kon toen ineens het startnummer overnemen van iemand. Vorig jaar liep ik ook de 10 km. Dit jaar past het niet in het schema dus loop ik er niet.

@ elmo: hoop dat je er snel van af bent!
Hallo allemaal!

Ik ben Duha, 27 en liever lui dan moe als het om sporten gaat hihi. Ik heb nooit begrepen wat mensen zien in hardlopen, maar vanmorgen kreeg ik er ineens zin in. Heel gek!

Dus ik heb de eerste les van Evy gedownload en ben vanmiddag gaan lopen. Ik dacht dat de eerste les voor beginners was, maar het viel vies tegen. Na een minuut of 13 begonnen mijn kuiten echt zeer te doen en heb ik de rest van de tijd uitgewandeld.

Maar goed... I survived.. en het was niet heel erg verschrikkelijk vervelend om te doen. En na afloop was ik ook best trots op mezelf. Dus wie weet.. houd ik het wel vol Meeschrijven hier zal me in elk geval helpen!

Kan iemand me misschien vertellen hoe "hard" je in het begin moet hardlopen? Ik begon vrij fanatiek, maar op het eind was het niet veel meer dan joggen. Wat is het juiste tempo?

Allemaal veel loopplezier en tot schrijfs!
@ duha: welkom. Ik deed weken over les 1. Ik kon er niets van en haalde die laatste 3 minuten nooit. Doe vooral héél rustig aan. Er werd toen tegen mij gezegd 'al ben je een bonkende kamerolifant'..... Hahaha nou het is nooit veel beter geworden maar ik loop nog steeds. Ze zeggen wel eens 'zo hard dat je nog gemakkelijk kunt praten zonder buiten adem te raken'. Dat is voor iedereen dus verschillend, en ook afhankelijk van talent, lichaamsbouw etc. Ik zou helemaal niet op snelheid letten, ook niet op afstand etc. Heel rustig joggen en de les volgen. Pas naar de volgende les als je deze goed en gemakkelijk kunt afronden. Je kunt het!
Gewoon een beetje hobbelen, beetje sneller dan wandelen is dus al goed in het begin? Haha ik vond het in ieder geval grappig genoeg om het nog eens te doen. Morgen een verplichte rustdag en dan maandag weer lopen.

Hoe lang loop jij al Max09? En is de opbouw op een gegeven moment wel makkelijker te volgen?
@ duha Hoop dat je het loopvirus ook te pakken krijgt. Ik ben in 2009 begonnen als oudje van 43. Begin december had ik evy afgerond.

@ bibianne succes morgen, het is morgen toch?
Thanks Max. Ja, de spulletjes die mee moeten liggen al klaar. Heb er zin in.

Even een rare vraag, maar hebben jullie nooit last dat je plassen moet, mijn grootste zorg voor morgen is dat ik onderweg moet. Ik loop daarom ook altijd in het bos en moet altijd, is ook wel een gewoonte denk ik, maar toch,,,,,
Ik kan je geen advies geven, Bibiane. Ik loop kortere afstanden. Wel drink ik weinig voor een wedstrijd, want op een (half) volle blaas kan ik niet lopen. Ik wens jute voor morgen veel succes en veel plezier.

Vanmiddag een eerste februarirondje gelopen van bijna 5 km.

februari: 5km, totaal 2013: 50km
Veel succes en plezier Bibiane!
@Sun, leuk dat je je heb ingeschreven voor de 10 km. rotterdamse marathon ik wil de CPC binnen 1 uur gaan lopen.

@Duha, welkom. Ik heb de opbouw van 0-5 km. bij een werkloopgroep gelopen.

@Max, wat was jou tijd bij je eerste 10 km?

Zo vanochtend uitgeslapen tot 10:00 uur. Na 2 koffie en banaan lekker gaan hardlopen: 10.591 m, 01:08:05, snelheid 9,33 km/u! Stond wel erg veel wind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven