Zeeuwse bloem
zondag 27 januari 2013 om 16:22
De topic titel zegt het al: zeeuwse bloem. Dat is wat ik zoek, en ik zou het zo graag gewoon bij supermarkt halen. Ik woon niet in Zeeland, niet bij een molenaar en ben denk ik aangewezen op online bestellen. Heb een site gevonden waarbij ik 1kg voor ¤ 1,75 krijg. Iemand hier die weet of dit een normale (liefst schappelijke) prijs is? Of een tip waar ik het wel gewoon kan kopen? (de bakker heeft het hier in elk geval niet).
zondag 27 januari 2013 om 16:44
http://www.dehoopklarenbe ... sList&sWord=zeeuwse+bloem
1,40 per kilo.
Ze hebben ook nog verkooppunten op de site staan. Misschien bij jou in de buurt?
1,40 per kilo.
Ze hebben ook nog verkooppunten op de site staan. Misschien bij jou in de buurt?
zondag 27 januari 2013 om 17:56
zondag 3 februari 2013 om 19:20
maandag 7 maart 2016 om 11:28
Het is een oud topic, maar met al het Heel Holland Bakt gebeuren misschien toch wel actueel.
Ik heb vandaag 2x dezelfde koekjes gebakken. 1x met gewone patentbloem en 1x met de speciale Zeeuwse bloem. Collega's van mij hebben geproefd, zonder te weten wat nu wat is en zij merkten geen verschil in smaak of brosheid oid.
In uiterlijk verschillen ze wel iets: de Z-koekjes zijn wat platter en meer uitgelopen tijdens het bakken dan de P-koekjes. Ze zien er daardoor minder mooi uit, vond men.
Misschien dat het voor andere baksels wel uitmaakt, maar ik ga niet moeilijk meer doen met lastig verkrijgbare Zeeuwse bloem.
Ik heb vandaag 2x dezelfde koekjes gebakken. 1x met gewone patentbloem en 1x met de speciale Zeeuwse bloem. Collega's van mij hebben geproefd, zonder te weten wat nu wat is en zij merkten geen verschil in smaak of brosheid oid.
In uiterlijk verschillen ze wel iets: de Z-koekjes zijn wat platter en meer uitgelopen tijdens het bakken dan de P-koekjes. Ze zien er daardoor minder mooi uit, vond men.
Misschien dat het voor andere baksels wel uitmaakt, maar ik ga niet moeilijk meer doen met lastig verkrijgbare Zeeuwse bloem.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.