Zeeuwse bloem

27-01-2013 16:22 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
De topic titel zegt het al: zeeuwse bloem. Dat is wat ik zoek, en ik zou het zo graag gewoon bij supermarkt halen. Ik woon niet in Zeeland, niet bij een molenaar en ben denk ik aangewezen op online bestellen. Heb een site gevonden waarbij ik 1kg voor ¤ 1,75 krijg. Iemand hier die weet of dit een normale (liefst schappelijke) prijs is? Of een tip waar ik het wel gewoon kan kopen? (de bakker heeft het hier in elk geval niet).
Joh, het gaat er toch om dat jij het er dat voor over hebt?
Iets met Zeeuwsche zuinigheid?
Het gaat om nog geen 2 euro he?
http://www.dehoopklarenbe ... sList&sWord=zeeuwse+bloem

1,40 per kilo.

Ze hebben ook nog verkooppunten op de site staan. Misschien bij jou in de buurt?
Ach zeeuwse zuinigheid, ik heb gewoon geen idee wat 'men' rekent. Ik bak graag en veel vandaar de vraag.

Dank voor de link Aliniminie, ga ik bekijken!
Dat is wel een redelijke prijs voor Zeeuwse bloem. Al zul je er nog wel veel verzendkosten over moeten betalen en dan wordt het wel duur. Meestal verkopen ze het wel bij een molen. Kom je daar nooit eens in de buurt? Google eens op verkooppunten bijv.
En waar heb je het voor nodig? Gewone bloem werkt ook namelijk, maar dat wist je waarschijnlijk wel.
Het is lastig te krijgen, 1,75 voor een kilo is online heel schappelijk. Online betaal je ook zo iets (of meer) bij de molenaar of bakwinkel
quote:jesje schreef op 27 januari 2013 @ 16:48:

Het is lastig te krijgen, 1,75 voor een kilo is online heel schappelijk. Online betaal je ook zo iets (of meer) bij de molenaar of bakwinkelEn de verzendkosten? 7¤ zoiets...
Autocorrectiecode: er had offline moeten staan, of te wel in de winkel. Verzendkosten zijn idd hoog maar als je moet rijden kost dit je met de auto of ov ook best wat geld.
De link van Alinimini rekent geen bezorgkosten, dus die ga ik proberen.

Ik wil het gebruiken voor koek en taart, er zit echt verschil tussen patentbloem, gewone bloem en zeeuwse bloem. Die laatste wil ik nu dus uit gaan proberen.
http://www.dekooktips.com ... graan-rijst/meel-uitm.htm
it's a big club and you ain't in it
He jammer, toch bezorgkosten. Tot 9 kilo ¤ 6,75. Was ook te mooi om waar te zijn
Dotje: ik merk het verschil vooral in koekjes en deeg. Veel luchtiger en brosser.
toch raar dat op de bestelpagina van de Hoop, de verzendkosten op nul blijven staan. Enfin, ik ga het proberen bij een verkooppunt. Ik denk dat ik maar van te voren bel of ze het op voorraad hebben... Ik wil namelijk de Friese Dumkes van Cees Holtkamp gaan maken!

Het is een oud topic, maar met al het Heel Holland Bakt gebeuren misschien toch wel actueel.

Ik heb vandaag 2x dezelfde koekjes gebakken. 1x met gewone patentbloem en 1x met de speciale Zeeuwse bloem. Collega's van mij hebben geproefd, zonder te weten wat nu wat is en zij merkten geen verschil in smaak of brosheid oid.

In uiterlijk verschillen ze wel iets: de Z-koekjes zijn wat platter en meer uitgelopen tijdens het bakken dan de P-koekjes. Ze zien er daardoor minder mooi uit, vond men.

Misschien dat het voor andere baksels wel uitmaakt, maar ik ga niet moeilijk meer doen met lastig verkrijgbare Zeeuwse bloem.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Leuk, dat heb ik ook een keer geprobeerd. Zelfde resultaat: vrijwel geen verschil.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Vorig seizoen Heel holland bakt verkocht AH ineens zeeuwse bloem. misschien nu het nieuwe seizoen weer begint weer?
Ik woon in Zeeland en koop het ook altijd, maar dat is gewoon omdat ik graag streekproducten koop

Verschil merk ik niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven