Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
EV, excuus, ik wist wel dat jij quilte, maar niet dat het met de hand was ....
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
.
.
Dames, na weer even stilte een berichtje van mij.

*zucht* wat is daten toch weer leuk! We hadden gisterenavond afgesproken, maar omdat we het zo gezellig hadden vandaag alweer afgesproken. Zo snel vaak afspreken is helemaal niets voor mij, maar ik geniet van volle teugen.

Verder ben ik nog altijd bezig met heel veel verschillende keramiek projectjes door elkaar. (Een huis, een theepot, een soort kerstmannetje en sterren om met kerst voor het raam te hangen.). En daarnaast natuurlijk af en toe punniken en mandela's kleuren als rustgevende bezigheid gewoon lekker voor de tv. Geen knutseldip dus hier
Ha dames!

Hier een berichtje van mij. (kennen jullie me nog?) Ik leef nog hoor. (damn, al mijn tekst kwijt, dus moet alles opnieuw typen). Mijn smoes is dat ik het erg druk heb. Mijn opleiding is er leuk! Maar 3 dagen werken, 2 avonden en 1 dag school, gezin, huishouden en huiswerk hakt er wel in. In december heb ik gordelroos gekregen. Stress volgens de huisarts. Hij stuurde me door naar een psycholoog, maar zij kon niks voor mij doen. Overbelast zei ze, ga maar minder werken of zoek een andere baan. Gepraat met mijn leidinggevende, maar het eerste wat ze zei is dat ze me wel wilde ontslaan zodat ik de WW in kan. Kan ik op mijn gemak een andere baan zoeken. En bedankt, voel me na 13 jaar voor het bedrijf werken zeer gewardeerd.

Nog geen oplossing gevonden voor mijn stress. Het is wachten tot mijn lijf weer stop zegt.

Ben wel creatief bezig (voor school alleen). Maar ben vaak zo onzeker over mijn kunnen dat het me afremt. Echt nergens voor nodig, want ik had goede punten voor mijn tussenbeoordeling. Nu hebben we nieuwe opdrachten en ik heb altijd een heeeeele lange opstart nodig. Ik vind het soms zo waardeloos wat ik maak. Vooral bij tekenen loop ik daar tegen aan. Niet dat ik het lelijk vind, maar niet 'kunstacademie' waardig.

He bah, kom ik na al die tijd weer eens langs, zit ik een potje te zeuren! Shame on me!

Hoe is het met jullie! Ik zal maar eens wat bij gaan lezen!
Not my circus. Not my monkeys.
Welkom terug, Minas ! :-) ja, ik ken je nog, en zeuren moet mogen hoor!:-) is juist lekker, want dan ben je t kwijt en kun je weer verder. Klinkt trouwens idd als een veel te volle agenda.
Haai Minas, wat leuk je even te horen. Het klinkt wel als een (over) vol bordje dat je hebt... Ben je nu echt je baan kwijt of was het 'slechts' een mogelijke 'oplossing' van je leidinggevende? Die is dan ook niet helemaal bij zeg...

Wel leuk dat je opleiding goed bevalt, maar jammer dat je niet wat meer zelfvertrouwen hebt bij je opdrachten. Dat zou al veel stress schelen... Hopelijk komt dat met de tijd. In ieder geval veel succes met alles en kom af en toe nog eens langswaaien!?!

Kanon, ik heb een hekel aan deze smiley (vraag me niet waarom), maar jouw verhaal is hem meer dan waard:
Hallo Minas! Natuurlijk ken ik je nog. Nou, dat 'erg druk' is geen smoes, maar wel heel erg waar, als ik het zo lees. Gordelroos heb ik ook ooit gehad, idd van stress zeiden ze destijds. Vervelend! Wat voor opleiding doe je, dat ben ik even kwijt? Kunstacademie? Enne.. zeuren mag.

Wacht maar tot ik eens begin..!

Kanon, hartstikke leuke ontwikkelingen, super!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Oh, en Ikbenik: heel veel succes vandaag!
Kanon, wat een leuke man moet dat toch zijn. Heerlijk.

Minas, idd wat ikbenik zegt een veel te volle agenda. Goed naar je lichaam luisteren en ja zeuren mag als het oplucht.

Vandaag een proeflapje maken met de averechte steek, probleem garen op wat op mijn naalden (5 en 8) past. Misschien straks naar de winkel. (heb een leuke tas gezien die je kunt maken met recht en averechte steek. iig veel oefenen.

Eerst maar eens een gastles gaan voorbereiden.
Jaa mijn Zpagettigaren in huis, met bamboenaalden. Ook nog Jumbogaren gekocht voor het proeflapje. Heb bijna alles geprobeerd maar meerderen lukt voor geen meter (zelfs niet 10steken, die er 20 moeten zijn).
Even mijn knutselfrustratie uiten hier... Vandaag was ik mijn huisje aan het bewerken met bodystains(kleuren) en bij het omdraaien heb ik de onderkant van mijn huis in stukken gebroken. Met veel pijn en moeite weer aan elkaar kunnen zetten, maar echt mooi is het niet en de breuklijnen blijven zichtbaar.

Zonde, daar heb ik dan wekenlang elke maandag aan gewerkt..! :(
Dank voor de reacties. Ik ga weer s verder op internet zoeken. En EV ... quilts zien er mooi uit!!1
quote:kanon schreef op 04 februari 2013 @ 22:45:

Even mijn knutselfrustratie uiten hier... Vandaag was ik mijn huisje aan het bewerken met bodystains(kleuren) en bij het omdraaien heb ik de onderkant van mijn huis in stukken gebroken. Met veel pijn en moeite weer aan elkaar kunnen zetten, maar echt mooi is het niet en de breuklijnen blijven zichtbaar.

Zonde, daar heb ik dan wekenlang elke maandag aan gewerkt..! :(

Ow jemig, wat een ramp zeg. Wat ga je nu doen? Heel veel succes iig ermee.

Ben vandaag aan de Zpagetttigaren op houtennaald 12 begonnen, zo na naald een (de ergste) heb ik nu twee naalden gedaan. Vond ik wel weer genoeg, spierpijn. Dus ben ik weer aan een makkelijke Katia sjaal begonnen. Eerst nog afwassen en tussen de buien door de konijnensjit opruimen.
Steph, ongebakken keramiek klei kan je soms 'lijmen' met azijn dus dat heb ik geprobeerd. Het is dan alleen te poreus om oneffenheden weg te werken dus de breuklijnen blijven op sommige plekken zichtbaar. Door middel van bodystains heb ik de breuklijnen wel weer gekleurd (tegen advies van andere cursisten in, maar hé, een beetje eigenwijs moet kunnen) in de hoop het daarmee deels te verdoezelen.

Deze week wordt het werk gebakken dus maandag weet ik of hij nog heel is of dat hij in de oven kapot is gegaan op de breuken. Met verschillende glazuurkleuren in dezelfde teint icm met diepte verschillen in kleur door de bodystains die er op zitten hoop ik dat de breuken niet zo opvallen.

Man, wat baalde ik gisteren toen ik ineens allemaal losse stukjes had! Nu maar duimen dat t 'lijmen' heeft geholpen want dat gaat vaak mis en dan zal ik dus opnieuw moeten beginnen.
Wat vervelend Kanon!

Sjonge, wat is het raar weer. De zon schijnt, dan hagelt het, dan natte sneeuw en dan weer zon. Dadelijk naar coach (met auto gelukkig).

Fijne dag allemaal.

STERKte, Steph!
Crosspost
Hoe is het afgelopen met je huisje, Kanon..? Heeft je herstelactie geholpen? Of weet je dat nog niet? (Zwaait even vluchtig naar alle anderen in de ochtend hectiek )
Kanon, duimen dan maar.

Waarom sneeuwt het weer???? Soms is het mooi maar ook heel vaak niet.

Vandaag niet zoveel knutselen, armpijn, aan de tas. Eerst theeleuten.
Wat balen Kanon, hoe staat het er nu voor met je huisje?

Gelukkig heb je wel geluk in de liefde

Hier ook sneeuw. En dooi. Dus nu drab.

En wederom een ziek kind. Schiet allemaal niet op dus (ik wil lente!!!)
Anybody here? Oehoeh....
Joehoe terug..!
Halloooo! Forum is een beetje traag hier. Heb nog een snelle knutsel gemaakt vandaag, foto volgt morgen ivm licht.
Forum inderdaad traag en storend, wellicht de reden voor de rust hier.

Ben benieuwd Kat, foto's altijd leuk!
Slap hallootje van mij. Niet lekker, hele week al problemen met het forum en druk met school (plan voor studievertraging is vanmiddag goedgekeurd!) Zal als ik weer boven jan ben mijn knutsels van afgelopen week even uploaden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven