Kosten US Non-Immigrant Visa

04-02-2013 10:07 37 berichten
Beetje onnozele vraag misschien, maar ik kan het nergens vinden en het schiet me eigenlijk nu pas te binnen: ik heb een afspraak op het Amerikaans consulaat om een non-immigrant visa aan te vragen voor Amerika, en ik heb hopelijk alle papieren daarvoor. Ook heb ik een SEVIS fee betaald. Maar ik kan nergens vinden wat ik op het consulaat zelf nog moet betalen voor het visum, en hoe. Of was die SEVIS fee al het hele eieren eten? Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Staat het niet toevallig vermeld op www.embassy.nl? Die gebruik ik altijd voor mn werk..
Je laat vrijwel altijd je paspoort achter op een consulaat of ambassade wanneer je een visum nodig hebt. Da's vrij normaal eigenlijk. Ik kreeg mijn paspoort aangetekend terug van de Amerikaanse ambassade 2 dagen later.
quote:Stoeltie schreef op 04 februari 2013 @ 11:01:

Staat het niet toevallig vermeld op www.embassy.nl? Die gebruik ik altijd voor mn werk..

Ik kan niks vinden, ik neem aan dat dat komt omdat er geen extra betaling is voor Nederlanders.

Ik vraag voor de zekerheid wel even of ik aansprakelijk ben als er iets mee gebeurt Tia, dat kan geen kwaad.

Amand, winken is voor 16-jarige hockeymeisjes.
Murdoch, de SEVIS fee is iets anders dan de kosten voor het visum zelf. Op de site van de us embassy in A´dam staat het duidelijk: http://amsterdam.usconsulate.gov/pay_visa_fees.html Het is het handigst als je deze visa fee van te voren betaalt en een printje maakt van de transactie.

Trouwens, kijk even goed na of je wel echt een SEVIS fee hoeft te betalen, dit geldt namelijk niet voor alle J visa´s (en voor een J-1 visum hoeft het zelfs vaak niet)
anoniem_171862 wijzigde dit bericht op 04-02-2013 11:19
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ooooh, ik dacht dat dat hetzelfde was. Maar ik kan het daar ook pinnen zie ik. Bedankt ninox, dat is letterlijk op het nippertje want moet nu gaan.
Graag gedaan Murdoch! Ben zelf ook J-1 geweest in de VS, dus ik weet hoe verwarrend en stressvol het visa gedoe kan zijn Komt goed!
Hoe ging het Murdoch??
Het ging goed, lang wachten maar het daadwerkelijke 'interview' duurde nog geen 3 minuten.

Je had gelijk Ninox, moest nog 128 euro pinnen.

Moest van tevoren wel even mijn mobiel afgeven bij een kroeg, omdat de norse bewaker zei dat het anders 50 minuten langer zou duren. Verder waren de medewerkers veel vriendelijker dan verwacht.

Moet je tegen ambtenaars in Amerika echt 'No! Sir!' ' Yes! Sir!' zeggen? Dat hoorde ik iemand doen.
Maha! Hier lachen ze je bij het DMV keihard uit als je dat doet!
Gelukkig
Fijn dat het goed is gegaan Murdoch. Het interview is meestal maar heel kort, maar dat is wel het moment waarop ze lastige vragen kunnen stellen als ze willen. En die telefoon, lastig, maar je doet er weinig aan.

"Yes Sir/No Sir" roepen heb ik nog nooit gehoord! Het wordt wel gebruikt gewoon als in "meneer, ik heb een vraag", maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Gewoon vriendelijk zijn, dan zijn zij het ook
Toen ik ging, zei het stel voor me geen telefoon te hebben. Bleken ze er eenmaal in dat tentje dus wel een te hebben... Dat werd niet goed ontvangen. Ze mochten weer achterin de rij gaan staan. Toen was ik als eerste aan de beurt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven