Meer angst rond menstruatie.. tips!?

05-02-2013 19:35 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een tijd last van een angststoornis en dan voornamelijk alleen maar de angst om flauw te vallen. Hiervoor zit ik wel onder behandeling van een psycholoog. Maar wat ik merk is dat ik rond mijn menstruatie, meestal een week voor mijn menstruatie, echt veel meer last heb van angst en paniek en daarbij me ook wat down voelen, verder heb ik nergens last. Maar vorige week ging het erg goed, voelde ik me zo goed, dit heb ik ook rond mijn menstruatie, maar dan 2 weken ervoor, en 1 week ervoor komt de angst weer op zetten. Dan lijkt het net alsof ik meer in mijn lichaam voel en daar wordt ik bang van, ben dan bang om flauw te vallen, en pieker ik veel meer, maar zodra ik ongesteld wordt, voel ik me vaak beter en denk ik jeej mijn lichaam werkt goed..

Vindt dit best frustrerend dat ik sowieso elke maand hier een week last van heb, daardoor ben ik soms ook bang om dingen te gaan doen en ben ik extra gevoelig voor dingen en mijn angst. Voel me dan wat anders en een beetje raar in mijn lichaam. En daardoor wordt ik extra bang en bang om flauw te vallen. Ik slik geen pil, ben daar half jaar geleden mee gestopt en wil daar ook niet meer aan beginnen.. Veder probeer ik gezond te eten en te bewegen. En volgende week ga ik weer naar mijn psycholoog en ga het daar zeker over hebben, want de rest gaat goed, alleen een week voor mijn menstruatie is het, het ergst.. ben dan gewoon bang en durf bijna niks... en ben dan ook een beetje emotioneel..wil gewoon alleen wat geruststelling hebben. Want voor mijn angststoornis had ik daar totaal geen last van en slikte ik de pil met gemak, maar het lijkt alsof ik hetnu zelf erger maak.

Herkent iemand dit? Iemand nog tips hoe ik hier mee om kan gaan tijdens mijn menstruatie
quote:famke87 schreef op 05 februari 2013 @ 19:35:

Maar wat ik merk is dat ik rond mijn menstruatie, meestal een week voor mijn menstruatie, echt veel meer last heb van angst en paniek en daarbij me ook wat down voelen, verder heb ik nergens last.

Als je altijd een duidelijke verergering ondervindt van jouw klachten rond die tijd in jouw cyclus zijn je klachten misschien hormonaal? Heel veel vrouwen hebben last van PMS in meer of mindere mate.

http://www.kraamtranen.nl/premenstruele-spanning.html
Daar zat ik dus ook al aan te denken aan PMS, heb wel emfamol pmp geslikt., maar dat hielp niks!
Ik heb het ook. De rest van de maand nergens last van maar dan ineens wel. Nu ga ik een spiraaltje proberen (ben ook onregelmatig) Volgens mij heeft trouwens 90% van de mensen last van pms.

Het schijnt dat magnesium slikken ook werkt.
Ik gebruik valeriaan in die week dat kleine beetje ondersteuning helpt mij de dagen doorkomen, en als het heel heftig is bezoek ik een kinesoloog.

Heb je al eens aan EMDR gedacht voor je angt? Het heeft mijn angsten met zeker 80% verminderd, nu is het goed leefbaar voor mij...

Succes

Es
Ik slik een angst remmer en één dag per maand , een paar dagen voor menstruatie, gaat ie er dwars doorheen en voel ik me een hele dag zware zenuwachtig. vreselijk gevoel.
Hai Famke,

ook voor mij is dit heel herkenbaar!

Sinds ik de prikpil krijg, zijn deze klachten echt veel en veel minder. Ik word door de prikpil dus ook niet ongesteld. Maar heb ook geen PSM-klachten meer, echt heel erg fijn!

Misschieniets om eens te overwegen of het voor jou ook kan helpen? Ik weet hoe rot het is, veel succes meid!
De beste tip is relativeren. Keer op keer tegen jezelf zeggen dit komt door mijn pms, ik val niet flauw. Deed ik de vorige keer ook niet. Het is lastig maar probeer je gedachten echt te verzetten.
En ik schrijf het simpel maar ook ik heb een angststoornis gehad, gehad door relativeren geen last meer van. Voel ik mij slecht? Dan denk ik zo voelde ik mij een jaar geleden ook en ik leef nog steeds. Ik heb de controle over mijn gedachten terug en daarmee gelijk over mijn lichaam.
Ik ben begonnen met teunisbloemolie ivm hormonale stemmingswisselingen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik slik pil door
Dat relativeren lukt niet altijd.... Op internet had ik gelezen dat je er ook flauw van kan vallen.. maar voel me nu wel raar doordat ik er steeds aan denk, maar ik heb het niet elke maand zo erg! Misschien komt het ook wel dat ik het zelf erger maakt door mijn gedachten. Heb het gevoel dat ik nu helemaal niks meer durf... En heb morgen ook nog een afspraak waar ik tegen op zie als ik mij zo voel.. of misschien is het wel.een terugvalletje of een dipje,

Voel me vandaag wel iets beter, maar durf nu niet echt meer iets te gaan doen of te ondernemen, mijn gedachten slaan soms echt op hol
ben de hele dag al een beetje aan het relativeren, maar ik voel me opzich wel prima, maar kun je flauwvallen door PMS?
Vraag jezelf liever is het al eens gebeurd dat ik flauwval door PMS?

Is het antwoord nee: bedenk je dan dat dit ook niet zomaar gebeurd, dat je dan niet constant het gevoel tot zou hebben maar dat het dan gewoon zou gebeuren.
het is nog nooit gebeurd, maar zo lang heb ik ook nog geen PMS! ongeveer 4 maandjes! maar zal idd wel niet snel gebeuren, maak er er gewoon druk om, dus niet meer doen:)
Pms klachten kunnen duiden op magnesiumtekort. Ik had er ook last van, steeds ergere depressie verschijnselen en paniek voor de menstruatie. Sinds ik magnesium slik nergens meer last van, klachten verdwenen als sneeuw voor de zon. Er is genoeg info over te vinden mocht je geïnteresseerd zijn.
Ik denk gewoon dat het een dipje was, want vandaag voelde ik me echt super en vrolijk en weer zin om dingen te gaan doen. Magnesium slikte ik al een tijdje en sinds vandaag ben ik ook begonnen om multivitaminen te slikken.

Ik weet niet zeker of ik PMS heb, omdat ik me vandaag goed voelde en ik moet nog ongesteld worden volgende week>!
Goed zo Famke en blijven relativeren!!
Gister voelde ik me erg goed vandaag voel ik.me we erg bang! Maar idd ga blijven relativeren;) het is soms moeilijk om dat te doen
En daar was ik weer, zo moet ik even mijn verhaal kwijt.

Ik weet dat ik volgende week weer ongesteld moet worden, maar nu ik dat weet, probeer ik mij er ook niet te druk om maken, voel me dan vaak wat anders, beetje meer last van negatieve gedachten, had gisteren hoofdpijn, niet erg extreem, maar probeer toch te relativeren, voel me vandaag iets beter. Vorige maand begon het ook op een maandag, en toen voelde ik me die maandags ook slecht, en nu is het dinsdag voel ik me iets meer beter.. Ik heb angst om flauw te vallen, maar probeer te relativeren, maar ook niet meer om er bang voor te zijn, ik google niet meer op symptomen, maar lees soms wel wat over angst.. Zeg steeds tegen mezelf, als het gebeurd, dan is het niet erg, en je bent elke maand ongesteld, en het is nooit nooit gebeurd, dus het zal wel niet zomaar gebeuren.

Maar vind toch dat ik de goede kant op ga met mijn angsten te overwinnen, en gewoon dingen doen ongeacht ik me voel en dus niet afwachten en twijfelen om weg te gaan.

Ik merk wel rond mijn menstruatie meer negatieve gedachten hebben en daar kan ik soms over in zitten, en daardoor heb ik het gevoel dat het soms erger wordt, maar probeer er niet veel aandacht aan te schenken..
Wat goed famke, op die manier ben ik er ook overheen gekomen. Je bent goed bezig, leuk om te lezen!
Ik had dat vanochtend ook, een beetje slapeloosheid of beetje moe wakker en dacht gelijk het ergste, maar toen ik ging relativeren, voelde ik me al een stuk beter, alleen ik moet het wel vaker herhalen, en ook weet ik dat ik elke maand wel wat van dit soort dagen heb, dat ik me zo voel, maar dat hoeft geen probleem te zijn door middel van relativerne
Maakt niet uit inderdaad. Het zal niet gelijk wegtrekken je gevoel alleen de angsten bij dat gevoel zullen aanzienlijk verminderen door het relativeren.
Ik vind het wel vreemd, dit had ik de vorige maand ook, en dat was ook op een maandag en een dinsdag dat ik mij zo voelde en angstig, en meer negatief dacht en die woensdag daarna voelde ik me weer hartstikke goed, maar dit had ik deze week ook, maandag en dinsdag was een hel, maar gisteren voelde ik me nog een beetje raar, maar dat kwam waarschijnlijk ook omdat ik ergens zenuwachtig voor was, en waarachijnlijk heb ik dat afgelopen dagen ook gemerkt.. Maar toen ik er gisteren naar mijn afspraak ben geweest, was ik blij dat het afgelopen was en dacht ik , is dit waar ik allemaal zenuwachtig voor ben geweest? Vanochtend werd ik wakker en ik voelde me zo goed, veel energie, en fit al wat, en dan denk ik dat waren gewoon de spanningen , want maandag en dinsdag werd ik wakker met een beetje hoofdpijn, misschien omdat ik toch niet helemaal ontspannen sliep, en vannacht sliep ik erg goed, en voeld ik me erg goed..

Dus ik vraag mij af of het wel PMS is.. omdat ik er niet constant last van heb..
Als het geen pms is dan is het geen pms. Het is niet belangrijk, belangrijk is dat jij met die gevoelens om kan gaan. Ik heb zelf last van pms en de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Dat kan, wat ik wel heb ondervonden is dat het altijd dezelfd tijd begint. Dit kan ik meten aan de pil. Bij mij komt iedere maand "onrust" terug de ene dag meer dan de andere.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven