Wij gaan ervoor...............deel 3!!

20-03-2007 22:19 1066 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat dit maar weer een heel vruchtbaar topic mag gaan worden
Hey Maria,

Helemaal naar Limburg...dan kun je er misschien wel nog een leuk dagje van maken!!! Als je nog tips nodig hebt, hoor ik het wel. Lekker terrassen in Maastricht, daar is het altijd een paar graadjes warmer dan bij juliie. Waar zit die NG dan?

Purper
Purper ik reageer even op de group ivm herkenning/privacy!
Snap ik, heb ook gereageerd!
Ik ben vanmorgen weer bij de vk geweest.

Alles nog steeds keurig netjes!

Bloeddruk 110-70 en de hartslag ook mooi.Heb even gevraagd hoe zwaar ze de kleine schatte.Het wordt een flinke 7 ponder en misschien wel een 8 ponder.Daar had ik toch al op gerekend dus het viel me mee.

Verder alles lekker op de fiets doen met dit mooie weer.Heerlijk!Geniet er zo ontzettend van.Het hoeft van mij nooit meer ander weer te worden.Had alleen wel een beetje last van mn bekken na vandaag.Heb best wel wat af gefietst de afgelopen dagen en dat ben ik eigenlijk helemaal niet gewend want ik doe meestal alles met de auto.Maar zo beweeg ik tenminste nog een beetje.Anders zit ik weer op mn kont!Nu hoef ik namelijk ook niet 4x pd heen en terug naar school.

Ik moet dinsdag de 13e weer naar de vk.Vanaf deze week dus elke week!Spannend hoor.De vk vroeg ook nog of ik vaak aan de bevalling dacht dus ik had zoiets van hoezo?Ze bedoelde of ik er tegenop zag of er zenuwachtig voor was.Zo ben ik helemaal niet gelukkig en het scheelt ook dat ik een makkelijke bevalling heb gehad van onze dochter.Het kind zal er toch uit moeten en ik ben niet de eerste en zal ook zeker niet de laatste zijn.

Ik ben er wel veel mee bezig met hoe zal het beginnen?Zal dat hetzelfde zijn als de vorige keer?Hoe lang zal het deze keer duren?Wat voor weeën zal ik deze keer hebben en vooral ook wat wordt het???!!!!!!!

Dat zullen wel vanzelf zien!
Hallo,

Ik heb nog steeds geen internetverbinding thuis, kan mijn provider inmiddels wel schieten!

Gutje, ik zag dat ik je nog niet eens heb gefeliciteerd, dusseh..

GEFELICITEERD!!! Super!

Maria, hoe was het bij de NG? Ik heb trouwens op de group nog een berichtje voor jou gezet.

Op de rest reageer ik later wel uitgebreid, als ik ooit weer online ben thuis.

groetjes,

Tijger
GEFELICITEERD GUTJE!!!!!!!!!

ik kwam zo maar even kijken hier, meestal lees ik alleen op ons forum. was benieuwd naar de uitgerekende datum van moon en purper. zie ik ineens jouw naam staan! meid, ik ben zo blij voor je!

maria; zal ik nog een keer op vakantie gaan? dan kun jij als ik terug kom, ook zo'n goed nieuws brengen.... dat zou mooi zijn he?

wij hebben een lekkere vakantie gehad, heb al wat foto's op onze group gezet.

meisje is vandaag jarig, en we hebben een geweldige dag gehad. ze deed het echt perfect. dansen, juichen, af en toe zelfs al wat stapjes zetten. gewoon perfect!!

wil zo naar m'n bedje toe, dus tot gauw

wilma

ps maria; hoe is het vandaag gegaan???
thanks allemaal nog. hihi

ja maria, hoe ging t? viel het mee? heb je er vertrouwen in dat het wat uithaald?

wil , nog gefeliciteerd met je meisje he!
Hier ook alles DIK in orde.

Woensdag naar de VK geweest en een echo gehad. Gelukkig, gelukkig heeft kleine man zich omgedraaid en ligt dus niet meer in stuit...maarrr hij heeft nog veel plaats en is nog niet ingedaald. Dusss er kan nog vanalles gebeuren. Hartje was heel regelmatig. Gezichtje gezien...oewww...zo lief. hij is nu al het mooiste mannetje van de wereld. Purperman zei toen we buiten waren, dat hij wel even ontroerd was door dat gezichtje...smelt! Mijn bloeddruk was ook goed. Ik voel me ook echt lekker. Begin alleen wat last te krijgen van vlekken door de zon. Ik heb nu witte wallen, da's ook wel eens leuk...NOT. En wat last van dikke voeten. Heb oerdegelijk slippers moeten kopen, anderen zitten niet lekker.

Ook voor mij de vraag hoe ik naar de bevalling keek. Nou ik zie het allemaal wel, ik ben er niet bang voor. Lijkt me wel spannend, maar meer waar het gebeurt en wanneer, dan hoe. Iedereen beleeft dat toch op haar eigen manier.

Kaartje begint te komen. Vandaag bij een goede copyshop geweest; 100 kaartjes voor rond de 25 euro (zonder envelop). Op kwalitief stevig papier en fotokwalitieit afdruk. Dat gaan we dus doen, bespaart veeeeeeeel geld uit. Daar kunnen we dan weer iets anders leuks mee doen. Mijn moeder gaat het kaartje tekenen (had ik dat al verteld???)

Moon: lekker dat het bij jou ook zo goed gaat. Ben zoooo benieuwd wat het gaat worden bij jou! We hebben het wel goed getroffen met dit weertje...echt genieten!

Maria: hoe was het? Goed gevoel erover?

Gutje: hoe gaat het met jou? Kwaaltjes of niet?

Tijger: vervelend zeg die stomme verbinding. Kun je niet bij vrienden of familie terecht? Volgende keer wel ook ff vertellen hoe het met JOU/JULLIE gaat!!!

Wil: wat een heerlijke foto's. Zo te zien is de batterij wel weer opgeladen voor de laatste ronde van het schooljaar. Nog ff doorbijten. Al bekend wat er na de vakantie gaat gebeuren?

Pfff...vast weer veel meiden vergeten. Maar allemaal een dikke knuf voor jullie, met een hele dikke buik ertussen.

Liefs Purper
purper, ja nu gaat het doorwegen he die buik. en met dit weer zal het niet altijd even prettig zijn. ben benieuwd naar je kaartje. scheeld inderdaad heel veel. bij onze zoon hebben we 3d kaartjes gemaakt van een eendje die op zijn behang zat. en dat dan op mooi stevig papier met een vormpje erin. was best leuk toen.

ja kwaaltjes wel. hahah. ik slaap heel slecht. ook slaap ik met een bh aan omdat mijn borsten gewoon opzwellen. zo erg dat het me echt doet denken aan de tijd dat ik onze zoon borstvoeding gaf en hij een voeding overgeslagen had. hihi.

af en toe misselijk, vooral ook tegen de frietpan kan ik niet tegen.hihi. arme kinders.

verder s'middags dat ik ff inzak en even moet gaan hangen.

maar opzich wel lekker , die kwaaltjes helpen je eraan herrinderen dat het je echt zwanger bent.

de kids weten het nu ook, is wel leuk. zoon vindhet minder leuk maar mijn dochter loopt in 1 keer met een pop rond.hahaha schattig hoor, ze is aan het oefenen zegt ze. lol
Meiden ik heb m'n verhaal op de group gezet. Van het weekend kom ik op het forum even bijkletsen!

Purper wanneer moet je weer naar de VK? (tbv de tabel)

Gutje zo te lezen ben je écht zwanger hihihi. Ben je inmiddels al aan het idee gewend?

Weer even F5 voor de nieuwe tabel!
VK: nu wekelijks. Komende woensdag ga ik weer, weet ff de datum niet.
maria. het klinkt heel goed op de groep. fijn dat je er op zich wel een prettig idee bij hebt! is belangrijk he. en baat het niet dan schaat het ook niet. ik hoop t ook zo voor je. qua verdere dingen is het mss wel ff lekker die pauze ertussen voor je. of vind jij juist van niet?

en nee, ik ben dus nog steeds niet aan het idee gewent hihi. komt wss doordat het zo lang duurde en ik mijn eigen weer beschermt heb. zal na de echo wel goedkomen denk ik.
Hai meiden,

wat een weertje hè????!!!!!

Zo lekker dit.Van mij mag het zo blijven tot aan eind november.Ik zit nu heerlijk met de laptop bij ons voor in de schaduw van de boom!

En nog steeds bijna nergens last van!Mn voeten waren wel ietsjes opgezet maar dat komt omdat ik best wel veel had gelopen/gestaan vandaag.Ben vanmorgen bij een boer geweest die lekker biologisch fruit en groente verkoopt van eigen teelt!

Heb 3,5 kilo appels mee genomen en 2 grote dozen aardbeien en een bos rabarber!Heb meteen twee appels opgegeten toen ik thuis kwam en ik ga er zo lekker nog een of twee op eten.

Daarna heb ik mijn vriendin geknipt en haar man en een paar wassen gedaan en buiten gehangen en we zijn nog naar de markt geweest!Eenmaal thuis nog een blik soep op gewarmd en lekker gegeten en toen ben ik gaan zitten!

Ik hoef gelukkig nog niet aan nieuwe schoenen.Alleen die buik gaat me nu steeds meer in de weg zitten omdat het kind steeds groter wordt.Als ik zit moet ik steeds meer rechtop gaan zitten omdat die kleine helemaal tot onder mn borsten zit.

Ik zei vanmorgen nog tegen mn man dat ik zooooooo nieuwsgierig ben wat erin zit!Ik ben stapelgek op cadeautjes en dit is toch wel het mooiste kado dat er is!En die nieuwsgierigheid wat het wordt wordt met de dag groter!Ben wel blij dat ik het niet weet.Dan zou de verrassing eraf zijn!Dan weet je al wat eruit gaat komen.

Ik ga er mee stoppen meiden.Alle buren hebben zich nu bij ons voor verzameld dus ik ben nu een beetje ongezellig voor hun!Ik ga morgen wel even bij lezen op de group.Ben erg benieuwd maar je verhaal Maria!

Groetjes
Hey meiden,

Wat is het rustig hier. Jullie hebben helemaal gelijk hoor...lekker genieten van het weertje!

We hebben vrijdag een "nieuwe" auto gekocht. Ben zooooo blij. We hebben echt een oud barrel; 3 deurs en rammelt aan alle kanten. Snelheidsmeter valt soms weg, losse stoel, vochtig enz. Niet echt handig met een kleintje. Nu krijgen we een station met AIRCO...joehoeeeeeee! Waar alles babystuff met gemak in kan.....jippieeeeeeeeee. Geen gebuk en geprop, wat een feest!

Morgen moet purperman weer gaan werken, einde van de meivakantie. Ga 'm wel missen, vind het altijd zo gezellig vakantie met z'n tweetjes. En dit was dus meteen de laatste vakantie met z'n tweetjes...toch wel een klein snifje hoor!

Hier gaat het nog steeds oké. Vandaag een flink eind gefietst, dat ging prima. Wel net ff een dutje moeten doen. Had vannacht heel slecht geslapen. Weet niet meer hoe ik moet gaan liggen en heb het super heet. Word echt zwetend wakker en heb dan heel erge dorst.

Moon: dat rechtop zitten herken ik! Ook op de fiets, zit ik echt zo recht...ziet er niet uit. Als ik een beetje inzak, volgt er meteen protest.

Bah ik heb al dagen zo'n "bad-hairday" en mijn Fudge shaper is op....boehoeeeee...! De kapper waar ze die verkochten heeft dat spul niet meer nu moet ik op zoek naar iets anders. Misschien ook maar meteen een goedkoper spulletje, want dat kappersspul is zo duur, Moon als je nog een tip hebt: laat maar komen!

Zo ik ga lekker asperges klaar maken...miammieeeee!

Liefs Purper 36 weken precies
Hoi meiden! Wat is het toch een heerlijk weer! En niet even twee dagen maar gewoon al de hele week en de komende dagen blijft het ook nog goed zag ik. Jammer dat we morgen weer moeten werken!

Gutje hoe gaat het met je? Ik vind het ontzettend fijn voor je dat je zwanger bent maar toch vind ik het ook nog wel een beetje gek...eerst stonden we met z'n tweetjes niet-zwanger te zijn bovenin de tabel, en nu sta ik daar alleen en heb jij zo'n prachtige gele streep ! Maar ik gun het je van harte hoor en ik hoop dat ik je snel volg ! Spannend de 23e de eerste echo! Hahaha dus je dochter is al aan het oefenen met een pop? Geweldig! Hoe gaat het eigenlijk met je rijlessen? Ik heb je er al een poosje niet meer over gehoord, of had je het even stil gezet? Stom he, ik weet het echt niet meer!

Purper een nieuwe auto! Jajaja een échte station met airco! Heerlijk, dat wordt genieten! Wij hebben het ook jaren zonder airco gedaan maar sinds we het hebben kan ik me amper nog voorstellen hoe we dat vroeger toch zónder deden hihihi (vooral met déze hitte)! Bijzonder is dat...de laatste vakantie met z'n tweetjes! Dat snifje snap ik best hoor, het is straks toch allemaal heel anders. Ook hartstikke leuk natuurlijk met z'n drietjes, maar heel anders!

Moon hoe gaat het met jouw nachtrust? Ik zag het tijdstip van je bericht op de group (5.00u!) en ik dacht "oh jee!". Ben je dan al klaarwakker om 5.00 uur 's morgens en blijf je dan op of duik je er dan wel weer in? Klinkt lekker trouwens al die biologische groente en fruit! Wij hebben een abonnement bij een biologische teler en krijgen iedere week heerlijke groente en fruit thuisbezorgd. Wat een luxe he? Ik kan me goed voorstellen dat je ontzettend nieuwsgierig bent of er een jongen of meisje in je buik zit! Wel heel bijzonder dat jullie het nog niet weten. Heb je een voorgevoel?

Wil nog van harte met jullie kleine meid! Ook alweer een jaar! Zo te lezen en aan de foto's te zien hebben jullie een heerlijke vakantie gehad! Toevallig dat jouw vriendin en man nu zo ongeveer in het zelfde schuitje zitten als wij. Dus zij hebben de knoop doorgehakt? Valt het ze tegen?

Tijger wat een gedoe zeg met die provider van jullie! Ze kunnen je toch niet zo maar zo lang zonder verbinding laten zitten? Kan je niet overstappen naar een andere provider? Eentje met betere service? Of ligt het daar niet aan? Nou hopelijk ben je gauw weer online !

Josephine hebben jullie inmiddels al concretere vakantieplannen? Als het zulk heerlijk weer blijft als nu dan heb je eigenlijk niet veel meer nodig . Met een emmertje en een schepje een beetje spelen bij het water en een kind is blij! De afgelopen dagen hebben wij ook allerlei dingen hier in de buurt gedaan, naar een meertje met een strandje, naar een waterspeeltuin, lekker fietsen! Eigenlijk hoef je helemaal niet van die bijzondere (en dure) dingen te doen om je dag met een kind leuk te vullen.

Swane/Luna/Nicky hoe gaat het met jullie?

Morgen naar die kliniek! Ik zal op de group wel even laten weten hoe het geweest is. Wel spannend! Ben benieuwd wat voor een gevoel ik heb na afloop van dat gesprek.

En weer even F5 voor de nieuwe tabel!
Hoi meiden,

Ik "vergeet" ons topic soms gewoon. Komt denk ik omdat we meestal erg laag staan. Denk wel veel aan jullie.

Purper en Moon, het begint nu spannend voor jullie te worden. Ik ben zo benieuwd naar jullie kindjes. Fijn dat het allemaal lekker gaat met jullie.

Wel voldoende rust pakken hoor. Als het kan lekker een middagdutje gaan doen!

Maria, ik heb je verhaal op de groep gelezen. Ben blij dat je er een goed gevoel over hebt. Hoe kijk je naar de toekomst? Heb je er een goed gevoel over? Ik vind het rot dat je in je eentje bovenaan de tabel staat, maar ik weet zeker dat het goed gaat komen.

Wil, ik las op hyves het grote nieuws over een stappende dochter. Loopt ze al los? Of langs de tafel?

Luna, hoe gaat het met jou? Is de situatie thuis al wat verbeterd?

Gutje, leuk om te horen dat je de echte kwaaltjes hebt. Dan weet je in ieder geval zeker dat je zwanger bent. Nog een dag of 10 en dan is je echo. Spannend hoor!

Tijger, wat balen van dat internet. Hoop dat het snel opgelost is.

Wij hebben gisteren een huis gekocht. Echt zo leuk. Het is een eengezinswoning. Precies wat we wilden. Helemaal leuk. Als alles goed gaat krijgen we 1 augustus de sleutel. Moet nog wel een boel aan geklust worden, maar als dat klaar is dan is het echt een geweldig huis.

Nog geen vakantie geboekt. Toen dit huis in beeld kwam hebben we daar even mee gewacht. Nu wordt het waarschijnlijk een weekje in Nederland, want vriend moet nog genoeg dagen overhouden om te kunnen klussen. Maar met dit weer is Nederland helemaal geen straf!!

Maria, we komen bij jou in de buurt wonen! Dorpje ernaast. We hadden 2 weken terug nog een huis in L bekeken, maar dat was het niet helemaal, anders waren we echt bijna buren.

Verder weinig nieuws. Ik ben nog steeds lekker thuis. Wel mijn cv op internet staan, maar er is nog geen leuke baan voorbij gekomen. Heb ook nog niet gezocht Misschien over een paar weken, ik zie het wel. Het bevalt me best goed zo, maar ik weet ook dat ik niet altijd thuis zou willen blijven. Even is leuk, maar over een paar weken wil ik wel weer aan de slag!

Geniet allemaal nog even van het lekkere weer.

[
Ben in afwachting van een nieuw modem. Ruim 4 weken geleden gebeld met provider over onze problemen met de verbinding. Anderhalve week(!) later is er een KPN-man (is niet onze provider trouwens) geweest en die heeft geconstateerd dat het modem stuk is. Hij koppelt dan weer terug dat er een nieuw modem opgestuurd moet worden. Helaas vond die terugkoppeling pas een week later plaats. Maar morgen is het twee weken geleden dat het modem besteld is. Snelle service hè. Natuurlijk ga ik uitkijken naar een andere provider, want dit is bagger.

Maar goed, eerst gaan we lekker op vakantie! Zondag vliegen we naar Mallorca!! Als we terugkomen zal dat modem toch wel al binnen zijn?

Ik heb momenteel alleen heel erg last van mijn keel, ws een keelontsteking. Ik ga vanmiddag naar de ha, wil natuurlijk niet zo op vakantie. En hopelijk krijgen de kinderen het niet, duim duim.
Hey Meiden,

Volgens mij ben ik de enige die tijd over heeft...hihi...

Verlof is heeeeeeeerlijk. Ik doe iedere dag een klusje en iets leuks! Zo heb ik deze week nieuwe hoezen voor de tuinkussens gemaakt. Vandaag één kamer goed opgeruimd en gepoetst en mijn kleerkast is ook al aan de beurt geweest.

Vandaag ben ik lui, heb net een uurtje liggen slapen en nu ben ik helemaal een duf konijntje. Ik ga straks maar eens aan de adresstickers beginnen.

Gisteren bij de VK geweest, alles was weer goed. Het begint bijna saai te worden. Kleine man is nog niet ingedaald, daar heeft hij nog anderhalve week de tijd voor.

Tijger en Josephine:een berichtje van jullie!!!

Tijger lekker op vakantie en Josephine een nieuw huis, lekker hoor!

Moon: hoe gaat ie bij jou? Jij bent toch ook bij de VK geweest?

Luna: moest opeens aan je denken, al lang niets meer gehoord. Ik hoop "geen nieuws=goed nieuws"!?!?

Gutje: nog ff en dan mag je voor de echo...jippieee!!! Gaat alles nog goed? Moe?

Widajo: hoe was de verjaardag van je meisje? Hoe gaat het met haar? Flink gegroeid? Loopt ze al?

Maria: ben benieuwd hoe het in de kliniek gegaan is.

Iemand vergeten!?!?

Oeww...het regent...snel de tuinkussens redden!!!

Groetjes,

Purper
Voor de tabel: 19 mei VK
Hai meiden,

het is hier nog steeds droog al zal dat niet lang duren want het wordt al flink donker.

Alles gaat hier nog steeds zoals het moet.Ik zit nu lekker op het bed beneden met de laptop op schoot.Heerlijk zo'n bed in de huiskamer.

Ik ben dinsdag bij de vk geweest en de kleine ligt helemaal vast in mn bekken.Net als bij mn dochter!Die is toendertijd in (in februari) afgelopen nacht geboren om 0:15.Best gek dat deze er nog zit en aan de andere kant denk ik ook nog niet dat deze er al uit wil.Het is wel al heel erg gezakt!Dat merk ik vooral met fietsen.Ik fiets natuurlijk 4x pd heen en terug naar school om mn dochter weg te brengen.En de kleine vindt het heel erg lekker om de kont in mn ribben te drukken!Dat vind ik uiteraard iets minder leuk want ik krijg meteen een hele harde buik.Dat heb ik trouwens heel erg vaak de afeglopen week.Ik denk toch dat het een voorbereiding is op de bevalling.

Ik moet donderdag weer naar de vk!Dan is het de 22e ofzo??

Maria:Ik heb daarna niet meer geslapen.Ik on de slaap niet meer vatten.Ik ben gewoon maar wakker gebleven tot aan savonds.Ik heb wel daarna twee nachten heel erg goed geslapen.Maar vannacht was het weer niks.Alle uren van de klok weer gezien.We zulen maar zeggen dat het een voorbereiding op is .En ik ben heilig van een jongetje overtuigd!Maar dat was ik bij mn dochter ook en toen werd het ook een meid dus het zegt niks!

Wat lekker dat jullie zulke leuke dingen hebben gedaan met die vrije dagen.Wat zal je zoon idd genoten hebben van het mooie weer en het spelen.Dat is het mooie aan het lekkere weer,ze kunnen lekker met water kliederen.

Josephine: Gefeliciteerd met de aankoop van jullie huis!Wat een lekker gevoel moet dat zijn.En in nederland weg is ook heerlijk!Nederland is ontzettend mooi en helemaal als het mooi weer is!Dan hoef je nergens anders op vakantie.

En smiddags slapen doe ik nu eigenlijk niet.Ik ga wel even lekker rustig zitten en als mn ogen even dicht vallen prima mar echt slapen doe ik niet want dan slaap ik snachts weer niet.En ik slaap dan liever snachts.

En wat het werk betreft van jou,doe je het even rustig aan?Als er iets op je pad komt leuk...maar zelf zoeken zou ik nog eventjes niet doen.Kom eerst maar eens lekker tot jezelf!

Tijger:Hmmm lekker naar mallorca als het hier regent.Ik hop dat jullie heerlijk weer zullen hebben en dat de kinders zichzelf prima zullen vermaken.

En het is idd te hopen dat het modem binnen is als jullie terug komen.

Purper:Heerlijk hè dat verlof.Ik ben heel erg benieuwd wie er het eerste zal bevallen.Heb jij eigenlijk last van kwalen (bekken,maagzuur,kuitkramp oid)?

O ja,Leeuwedraak is dinsdag bevallen van een dochter!Tara heet ze!Ze schrijft hier dan wel niet meer mee maar Wil je bent niet meer de enige met een dochter hahaha!

Ik ga ermee ophouden.Ik ben Derek Ogilvie (het medium van de babyfluisteraar) aan het kijken.Mn ma gaat daar ook naar toe!!!Ik had zo graag mee gewild maar het is op 7 juni geloof ik en dat gaat helaas niet.

Groetjes!
Komende week ga ik mijn ziekenhuistas maar eens inpakken. Wie heeft er nog een goede tip om erin te stoppen???

Ennn wie heeft ervaring met kraamfeestjes/babyborrels?
Hé Purper.

Mijn lijstje van mn ziekenhuistas:

Voor mezelf:

-Badjas

-iets om in te bevallen

-extra t-shirt

-ondergoed (waar het barbiematras (kraamverband) inpast)

-voedingsbh (als je bv wilt geven)

-zoogcompressen

-toiletspullen

-lekker zittend pak (huispak ofzo) voor na de bevalling

-eventueel bril of lenzenspullen

-lees-/vermaakvoer

-dextro energy

-lekkere dikke sokken voor tijdens het bevallen

-schone sokken voor daarna

-iets van Labello

-ziekenhuispasje/pondskaartje

-opgeladen fototoestel (met genoeg plek voor de foto's)

-opgeladen camera met leeg bandje (eventueel voor fototoestel en camera reservebatterijen)

-lijstje met telefoonnummers (kraamhulp etc)

-slippers

Voor mn man:

-schoon shirt,schone broek en schone sokken (stel dat zijn kleding onder het vruchtwater komt of kletsnat is van het zweet)

-iets te drinken/eten (vooral als je snachts naar het ziekenhuis zou moeten,dan is het winkeltje/restaurantje dicht)

-ook iets om te vermaken

-slippers

Voor baby:

-twee rompertjes

-twee pakjes

-sokjes

-mutsje

-maxi cosi met toebehoren

Dan schiet ik volgens mij al best wel op.Ik neem dan ook een klein koffertje op wieltjes mee en de luiertas met de spulletjes voor de bay erin hahaha

Misschien heeft iemand van de anderen hier nog een goede tip om mee te nemen.

En wat kraamfeestjes betreft..ik vind het zelf altijd zo onpersoonlijk!Je bent er wel in 1x vanaf maar het is voor de visite niet echt persoonlijk vind ik.Het ligt er natuurlijk wel aan waar je het houdt en hoeveel mensen je uitnodigt.Ik heb twee kraamfeesten gehad en de eerste vond ik echt vreselijk.

Het was in een zaaltje en het jonge ouderpaar zat aan een tafeltje met de kleine in een wagen ernaast.Het was echt:in de rij,kadootje geven,kindje bekijken en een plekje zoeken.

Bij de tweede was het wel een stuk beter.Dat werd bij die mensen thuis gehouden (mn oude bazin) en daar lag het kindje ook wel in de wagen maar het was bij hun in de tuin (prachtig weer) en er stonden sta-tafels met allemaal babydingetjes erop (beschuitjes met muisjes,chocolaatjes etc).Maar ik vind gewoon visite thuis leuker.Nou scheelt het ook dat we bij ons in het dorp beneden bij de visite liggen/zitten.Bij ons beleeft niemand zn kraamtijd boven in bed.Zo goed als iedereen heeft een bed beneden staan.

Vandaar misschien ook mijn "aversie" tegen een kraamfeest.

Het is denk ik net wat je gewend bent.

De beslissing moet je toch zelf maken.Als jij er een goed gevoel bij hebt en je vindt het de ideale oplossing....lekker doen.De familie en naaste vrienden enzo die komen toch wel bij je thuis!
Ik heb weer twee nieuwe buikenfoto's op de group gezet!
Sjit, had ik een heel verhaal zitten tikken en op iedereen gereageerd, is het weg! Grrrrr. Heb nu even niet meer de puf om het weer uitgebreid over te doen. Dus even kort:

Josephine: gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Ben benieuwd waar het is!

Tijger: geniet van jullie vakantie, heerlijk zeg! Hopelijk doet de internetverbinding het weer als jullie thuis komen!

Moon: ben zó benieuwd of je voorgevoel klopt en het idd een jongen wordt! Wat bijzonder trouwens dat bij jullie in het dorp iedereen z'n kraamtijd beneden doorbrengt! Dat ken ik eigenlijk helemaal niet! Ik lag lekker boven maar ik kan me voorstellen dat beneden ook heel huiselijk is!

Purper ik deel de mening van Moon over de kraamfeesten, ik vind het ook erg onpersoonlijk. Meestal is de motivatie inderdaad "in één keer van alle rotzooi af" en "dan zitten we niet uren met die zeurende ome Jan en tante Truus opgescheept". Bij ons zorgde de kraamverzorgster voor de koffie met beschuit voor het bezoek, dus daar hadden wij helemaal geen werk aan. Bovendien kwam ze vriendelijk melden als ze vond dat het bezoek erg lang bleef hangen en ze vond dat ik m'n rust nodig had. Persoonlijk vind ik losse kraambezoekjes veel knusser. Wat zijn jullie van plan? En hoeveel uur kraamhulp krijg je eigenlijk per dag? Moet wel bekennen dat ik destijds nog 8 uur per dag kreeg !

Aan de lijst van Moon heb ik niets toe te voegen. Moet wel bekennen dat er in mijn tas niet veel meer zat dan een stel schone kleren, sloffen, dextro, labello en een toilettas. Ben dan ook maar één nachtje in het ziekenhuis gebleven en dat was eigenlijk niet eens de bedoeling.

Ik heb mijn mmm-verhaal op de group gezet.

Weer even F5 voor de nieuwe tabel!

Goedemorgen allemaal,

hier weer een hele vroege moon.Ik zit gedoucht en wel met de laptop op schoot en een hittepit in mn rug.Ik kon niet meer slapen van mn rug.Heb eigenlijk wel de hele nacht liggen draaien.

Ik heb het vermoeden dat t rugweeën zijn want zo begon t bij mn dochter ook.En het ontzettende opruimerige en alles klaar willen hebben is de laatste 2 dagen ook heel erg!Het kunnen natuurlijk ook voorweeën zijn en dat het straks weer afzakt maar ik heb zomaar het flauwe vermoeden dat het door gaat zetten.

Gistermorgen de wieg en de kinderwagenbak opgemaakt en de maxi cosi gepakt.Ook meteen de was die ik had gewassen gestreken en opgeruimd.Dat staat normaal nog wel eens een dag of twee in de mand!Ook heb ik gister de wasmand omgekieperd en stapeltjes gemaakt die nog gewassen moeten worden.Allemaal hele kleine wasjes en daarvan heb ik ook een aantal dingen bij elkaar gekieperd die ik anders nooit bij elkaar zou doen (ik ben een ontzettende pietlut wat mn was betreft).

Ik ga zo de was die ik gisteravond al heb gewassen buiten hangen en ik wil alles in huis even afstoffen.Eet vandaag bami die ik gister al heb klaargemaakt.Heb er helemaal geen trek in maar het is voor mn man en dochter nu wel makkelijk als er wel wat gaat gebeuren.

Ergens hoop ik dat het vandaag nog even blijft zitten en dat het morgen verder gaat want meiske gaat morgen voor de allereerste keer op schoolreisje naar de Lineaushof.En ik wil haar zo graag zelf uitzwaaien.Maar als het niet anders is,is het niet anders.

Maria:Ik zal je verhaal op de group wel even lezen.Heb nu toch nog even niks te doen want dochterlief ligt nog te slapen.

Groetjes van een misschien-wel-bijna-mama.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven