Skin tag bij anus - schaam me dood!
donderdag 28 augustus 2025 om 14:03
Hoi,
Ik heb ontdekt dat ik huidflapjes heb bij mn anus. Ik vind het lelijk en gênant. En dat ook nog eens terwijl ik een leuke man heb ontmoet met wie ik het bed wel wil delen.. Ben bang dat hij hierop afknapt.. :-/
Heb al wat gelezen over het verwijderen van skintags.. zie daar erg tegen op !
Iemand ervaring ?
Dank alvast.. !
Ik heb ontdekt dat ik huidflapjes heb bij mn anus. Ik vind het lelijk en gênant. En dat ook nog eens terwijl ik een leuke man heb ontmoet met wie ik het bed wel wil delen.. Ben bang dat hij hierop afknapt.. :-/
Heb al wat gelezen over het verwijderen van skintags.. zie daar erg tegen op !
Iemand ervaring ?
Dank alvast.. !
donderdag 28 augustus 2025 om 14:08
donderdag 28 augustus 2025 om 14:27
donderdag 28 augustus 2025 om 14:40
Ik heb er ook een. Al jaren. Maar nu gaat hij irriteren (vooral enorme jeuk). en met schoonmaken is het lastig (wc papier kan ervoor zorgen dat hij gaat bloeden) dus gebruik ik nu een draagbaar (en klein) handbidet die ik overal mee neem. Ik heb hiervoor nooit nagedacht hem weg te laten halen om esthetische redenen, maar die jeuk. Ik word er gek van, dus ik ga het nu toch overwegen en heb al onderzoek gedaan naar bij welke kliniek (ik wil echt een hele goede) ik het wil laten doen. Maar ik wacht even tot de winter. Omdat het herstel best vervelend en pijnlijk is in de meeste gevallen omdat ze het wondje open laten en het weken kan duren voor het dicht is. Maar goed, ik heb er dus echt last van. En aan je arie gaan krabben de hele tijd doe je ook niet. Dus antijeuk zalf erop (anamel) kost ook weer 18,75 per tubetje, dus het gaat me nu gewoon echt tegen staan en ik wil van het ding af. Maar hij is bij mij ook best groot. Die van mij is overgebleven nadat ik ook een aambei had. Die is weggegaan vanzelf, maar die huidflap is dus overgebleven.
donderdag 28 augustus 2025 om 14:44
donderdag 28 augustus 2025 om 15:01
TO ik zou hem met het oog op de napijn (je kan er zo twee weken echt even uit zijn en dan nog is hij nog niet helemaal genezen), ookal duurt de ingreep 10 minuten tot een kwartier) dus echt alleen verwijderen als je er lichamelijk ongemak van hebt (pijn of jeuk).
Ik zou anders nooit overwogen hebben hem toch na jaren te laten verwijderen.
Ik zou anders nooit overwogen hebben hem toch na jaren te laten verwijderen.
donderdag 28 augustus 2025 om 15:11
Ik heb best wel wat skin tags maar niet daar. Ik heb er wel een paar die wel op een irritante plek zitten zoals net onder de borst waar je bh zit, die gaat dus wel eens irriteren door de wrijving in de zomer. Heb er wel eens aan gedacht ze weg te laten halen maar het zijn er dus best veel en ben een beetje bang dat het littekentjes of weer andere ongemakken gaat geven, al dan niet tijdelijk.
En mocht een man daarop afknappen dan is hij jouw aandacht niet waard en kun je het maar beter zo snel mogelijk weten. Echt afknappen op een skintag? Doe normaal zeg!
En mocht een man daarop afknappen dan is hij jouw aandacht niet waard en kun je het maar beter zo snel mogelijk weten. Echt afknappen op een skintag? Doe normaal zeg!
donderdag 28 augustus 2025 om 15:23
Juist. Daarom heb ik het nooit laten doen. Maar hij zit nu echt in de weg, en de jeuk is gruwelijk. Ik word er s'nachts ook wakker van. En nog steeds twijfel ik en hoop ik dat die jeuk weer weggaat. Maar dat zei ik, die van mij is ook best groot. Ik denk er dus nog even over na of het me de pijn waard is.Waitingforthenight schreef: ↑28-08-2025 15:05Ik denk dat heel veel mensen ze hebben, ik ook. Het is me de pijn niet waard het weg te laten halen. Hier op het forum waren verschillende verhalen van mensen met 2 wkn helse pijn daarna.
donderdag 28 augustus 2025 om 16:19
donderdag 28 augustus 2025 om 16:24
Joh die man ziet echt die Marisken niet hoor. Als hij met jou het bed mag delen dan is hij zelf ook druk met zijn onzekerheden of hij is zo bloedje geil dat hij alleen nog maar kan denken: oh mijn hemel, heb ik nou gewoon die godsgruwelijk lekkere vrouw in mijn bed!!!
Dan klopt hij in zijn hoofd even hard op zijn borst, doet een innerlijke tarzanschreeuw en laat je dan alle hoeken van de kamer zien.
Dus geen gekke dingen gaan doen nu tenzij je er echt last van hebt.
Dan klopt hij in zijn hoofd even hard op zijn borst, doet een innerlijke tarzanschreeuw en laat je dan alle hoeken van de kamer zien.
Dus geen gekke dingen gaan doen nu tenzij je er echt last van hebt.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 28 augustus 2025 om 16:41
Ik weet niet waarom ze het openlaten. Wel dat je na de operatie na elk wc bezoek het hele perineum en de anus moet schoonspoelen. Gelukkig heb ik zo’n hand bidetje die ik nu al gebruikt. Al is het maar omdat het beter is dan wc papier. Aandoening of niet. Maar ik ga even googlen.
Dit vind ik erover
De wondjes worden na mariskeverwijdering open gelaten om het risico op infectie te minimaliseren, omdat de huid rond de anus bacteriën bevat. Door de wondjes open te laten, kunnen ze vanzelf genezen en wordt een infectie voorkomen, wat anders wel een risico zou zijn bij het sluiten van de wond. Goede hygiëne, zoals spoelen met water na het toiletbezoek, is essentieel voor een goede genezing.
Waarom de wondjes open blijven
Infectiepreventie:
Door de wondjes open te laten, wordt het risico op infecties verminderd, vooral omdat de anus een gebied is met veel bacteriën.
Spontane genezing:
De wondjes genezen vanzelf, wat betekent dat de huid zich kan herstellen zonder extra sluiting.
Wat u kunt verwachten na de operatie
Wondvocht: De wondjes kunnen de eerste tijd wondvocht afscheiden.
Pijn: De wondjes kunnen gevoelig en pijnlijk zijn, en hiervoor kunnen pijnstillers nodig zijn.
Hygiëne: Het is belangrijk om de wondjes goed schoon te houden door ze na elke stoelgang te spoelen met lauw warm water of onder de douche.
Genezingstijd: Het genezingsproces kan enkele weken duren.
donderdag 28 augustus 2025 om 16:44
De huid zelf heeft dus al veel bacterien daar. Vandaar dat ze het openlaten. Als ze het meteen dichtmaken zitten die bacterieen meteen opgesloten’ en kunnen ze een ontsteking en abces veroorzaken. Door het open te laten kun je het wondje uitspoelen en de bacterieen weg blijven spoelen. Daarbij zijn hechtingen niet handig omdat de anus open moet bij het poepen en de boel dan dus scheurt en de hechtingen stoelgang bijna onmogelijk maakt. En scheuren ze niet blijft er poep tussen de hechtingen en dus de wond en dus infectie…..
Maar ik twijfel nog. De pijn schijnt dusdanig te zijn dat de meeste mensen zelfs oxycodon of tramadol voorgeschreven krijgen. Absolute troep. Nu heb ik een hoge pijngrens maar dit schrikt me toch best af. Er zijn ook mensen bij wie het meevalt maar je zou maar net bij die grote groep mensen met enorme pijn zitten.
Maar ik twijfel nog. De pijn schijnt dusdanig te zijn dat de meeste mensen zelfs oxycodon of tramadol voorgeschreven krijgen. Absolute troep. Nu heb ik een hoge pijngrens maar dit schrikt me toch best af. Er zijn ook mensen bij wie het meevalt maar je zou maar net bij die grote groep mensen met enorme pijn zitten.
buzziebee wijzigde dit bericht op 28-08-2025 16:56
49.52% gewijzigd
donderdag 28 augustus 2025 om 16:56
En mijn vriendin heeft er een laten weghalen, ook een grote met een behoorlijke wortel en die lg twee weken plat. Ik weet nog niet wat voor een ik er heb. Ik ga het eerst laten bekijken voor ik een besluit neem.
donderdag 28 augustus 2025 om 16:56
Nou, ik heb ze ook (een stuk of 5) en ik vind het wel lelijk hoor. Ze zijn ook wel wat groter dan een skin tag op je huid, het is eerder de grootte van een aambei. Ik heb ze ooit weg laten halen (elastiekje erom en afsterven), maar ze kwamen snel weer terug. Dus nu laat ik ze maar zitten. Mijn vaste wax-mevrouw kijkt er niet van op, maar als iemand anders mij waxt, dan zeg ik het wel van tevoren (en die kijkt er ook niet van op, het zit echt tussen mijn oren). Wel fijn te lezen dat ik lang niet de enige ben die het heeft

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in