Gezondheid alle pijlers

De pil

06-02-2013 15:49 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen, ik ben een beetje bang en aan het twijfelen. Ik neem sinds kort de pil, maar heb de pil ingenomen op de 2e dag van mn menstruatie. Nou heb ik op de 9e dag seks gehad zonder condoom, kan ik nu zwanger raken? Op de bijsluiter staat dat na 7dagen de pil veilig is, maar op internet zie ik ook soms staan dat het pas na de 1e strip veilig is, dus ik ben echt heel bang nu, plzz help me!
quote:Koettie schreef op 06 februari 2013 @ 16:13:

Jammer trouwens dat mensen advies geven die het eigenlijk niet weten. Ik snap dat de pil 'eng' is en er veel van afhangt maar dingen roepen als "Pas na 2 strippen!! Haal een MAP!" als het totaal onnodig is is gewoon jammer en maakt mensen bang zonder echte reden.Het is absoluut niet mijn bedoeling om bang te maken, maar wel verstandig om te gaan met dit soort dingen. Het gaat om een mogelijke zwangerschap. En ja, er kan op het papiertje wel staan dat het veilig is met 7 dagen, maar wat nou met 6 dagen en 23 uur? Waarom het zo op de grens spelen en niet een beetje extra marge inbouwen? Bovendien is de pil sowieso niet 100% veilig tegen zwangerschappen en sowieso niet tegen soa's, dus waarom niet dubble dutch ?
Dus laylalala, jij zeg de MAP wel innemen?
Bel je huisarts of apotheek als je het niet weet. Wij zijn toch geen artsen.
Mijn god, lees je bijsluiter.
Zeg maar Spijker.
quote:laylalala schreef op 06 februari 2013 @ 17:01:

[...]

Het is absoluut niet mijn bedoeling om bang te maken, maar wel verstandig om te gaan met dit soort dingen. Het gaat om een mogelijke zwangerschap. En ja, er kan op het papiertje wel staan dat het veilig is met 7 dagen, maar wat nou met 6 dagen en 23 uur? Waarom het zo op de grens spelen en niet een beetje extra marge inbouwen? Bovendien is de pil sowieso niet 100% veilig tegen zwangerschappen en sowieso niet tegen soa's, dus waarom niet dubble dutch ?

MAP helpt wel tegen soa's?????

TO is gewoon veilig, want na 9 dagen sex, ruime marge, geen probleem.

Neem geen MAP, geeft alleen maar gedonder met je cyclus
quote:laylalala schreef op 06 februari 2013 @ 17:01:

[...]

Het is absoluut niet mijn bedoeling om bang te maken, maar wel verstandig om te gaan met dit soort dingen. Het gaat om een mogelijke zwangerschap. En ja, er kan op het papiertje wel staan dat het veilig is met 7 dagen, maar wat nou met 6 dagen en 23 uur? Waarom het zo op de grens spelen en niet een beetje extra marge inbouwen? Bovendien is de pil sowieso niet 100% veilig tegen zwangerschappen en sowieso niet tegen soa's, dus waarom niet dubble dutch ?Als je niet bang wilt maken, waarom doe je het dan toch met onjuist info? De regels zijn zo, en als jij dat onveilig vindt en niet op de pil vertrouwd, ook prima. Maar als je advies geeft, doe dat volgens de officiele regels die er niets voor niets bij zitten. Alsof daar geen onderzoek naar gedaan is. Dat de pil niet 100% is ben ik met je eens maar de vraag hier was of ze veilig was. Aangezien ze de pil goed slikt is ze 99,99% niet zwanger.
quote:Koettie schreef op 06 februari 2013 @ 16:43:

Nee. Je bent veilig.

Misschien eens een paar lesjes begrijpend lezen nemen?Koettie, ik heb dus toch geen MAP ingenomen de vorige x toen ik jullie om advies vroeg, maar ik heb maandag mn laatste pil ingenomen en het is nu al donderdag en ben nog steeds niet ongesteld geworden
quote:lilalinda schreef op 06 februari 2013 @ 17:13:

[...]

MAP helpt wel tegen soa's?????

TO is gewoon veilig, want na 9 dagen sex, ruime marge, geen probleem.

Neem geen MAP, geeft alleen maar gedonder met je cyclusMet dubble dutch bedoel ik niet pil + MAP. Met dubble dutch bedoel ik pil + condoom. En dan zou ze dus wel tegen soa's beschermd zijn. En een zwangerschap zou helemaal een wonder zijn.
Na hoeveel dagen id stweek worden jullie ongesteld? Ik heb maandag avond mn laatste pil genomen en het is nu al donderdag, dus ongeveer 3 dagen maar ben nog steeds niet ongesteld, moet ik me zorgen maken?
quote:celiachan schreef op 21 februari 2013 @ 15:28:

Na hoeveel dagen id stweek worden jullie ongesteld? Ik heb maandag avond mn laatste pil genomen en het is nu al donderdag, dus ongeveer 3 dagen maar ben nog steeds niet ongesteld, moet ik me zorgen maken?

Ik slik mijn pil altijd 's ochtends en word dan meestal in de nacht ongesteld voorafgaand aan de 4e ochtend ZONDER pil. Naar jouw agenda vertaald zou dat bekenen dat je in de loop van morgen ongesteld word.

Maar bij mij is het ook zo dat hoe meer ik me zorgen erover maak,

hoe meer mijn menstruatie te laat kwam of uberhaupt niet kwam.

Dus "moet ik me zorgen maken?"--> nee dat heeft sowieso geen zin.
quote:laylalala schreef op 21 februari 2013 @ 15:32:

[...]

Ik slik mijn pil altijd 's ochtends en word dan meestal in de nacht ongesteld voorafgaand aan de 4e ochtend ZONDER pil. Naar jouw agenda vertaald zou dat bekenen dat je in de loop van morgen ongesteld word.

Maar bij mij is het ook zo dat hoe meer ik me zorgen erover maak,

hoe meer mijn menstruatie te laat kwam of uberhaupt niet kwam.

Dus "moet ik me zorgen maken?"--> nee dat heeft sowieso geen zin.Bedankt voor je reactie, ben al iets meer gerustgesteld, en het klopt dat de pil na 7 dagen veilig is als je em slikt op de 2 e mentruatiedag, dat was bij mij namelijk het geval en heb seks gehad op de 9 e dag, daarom ben ik extra bang
Ja. Je was veilig. En je hebt nog tot maandag om ongesteld te worden. Stress kan echter je menstruatie uitstellen bij sommige mensen.
quote:Koettie schreef op 21 februari 2013 @ 17:11:

Ja. Je was veilig. En je hebt nog tot maandag om ongesteld te worden. Stress kan echter je menstruatie uitstellen bij sommige mensen.Dankjewel, ik denk dat ik idd te veel stress, ik stress ih algemeen heel veel en nu ik ook bijna schoolexamens heb al helemaal, maar bedankt voor je reactie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven