Minder Wajong
woensdag 6 februari 2013 om 18:29
woensdag 6 februari 2013 om 18:41
quote:julius schreef op 06 februari 2013 @ 18:39:
Is er geen inkomensgrens voor het terugbetalen van je studielening?
Volgens mij niet!
Mijn zus is huisvrouw/mama, haar man werkt dus alleen. Ook zij moet afbetalen. Is wel maar iets van 50 euro per maand geloof ik.
Begrijp me niet verkeerd, ik kan me heel goed voorstellen dat 50 euro veel is als je weinig inkomsten hebt!
Is er geen inkomensgrens voor het terugbetalen van je studielening?
Volgens mij niet!
Mijn zus is huisvrouw/mama, haar man werkt dus alleen. Ook zij moet afbetalen. Is wel maar iets van 50 euro per maand geloof ik.
Begrijp me niet verkeerd, ik kan me heel goed voorstellen dat 50 euro veel is als je weinig inkomsten hebt!
woensdag 6 februari 2013 om 18:42
Ja, dat gebeurt naar draagkracht. Maar DUO had als peiljaar belastingjaar (verzamelinkomen) van 2011 genomen, omdat 2012 bij hun nog niet bekend was. Toen had ik werk, dus dat inkomen ligt bruto 5000 hoger dan in 2012 (heel jaar werkloos). Ze zijn nu aan het herberekenen, sinds november. Zolang dat nog in behandeling is moet ik toch hun berekening terugbetalen, 88 euro per maand.
woensdag 6 februari 2013 om 18:47
quote:_ninthe_ schreef op 06 februari 2013 @ 18:41:
[...]
Volgens mij niet!
Begrijp me niet verkeerd, ik kan me heel goed voorstellen dat 50 euro veel is als je weinig inkomsten hebt!In geval van je zus kiest ze daar natuurlijk zelf voor.
[...]
Volgens mij niet!
Begrijp me niet verkeerd, ik kan me heel goed voorstellen dat 50 euro veel is als je weinig inkomsten hebt!In geval van je zus kiest ze daar natuurlijk zelf voor.
woensdag 6 februari 2013 om 18:49
woensdag 6 februari 2013 om 18:53
Fame, weet ik wel. Baal er alleen even flink van. Sinds ik afgestudeerd ben (2010) ben ik 2 keer 9 maanden aan het werk geweest via een werkervaringsplek. De overige maanden alleen wat kunnen freelancen en werk gezocht dus. Sinds 2009 zit ik dus in de Wajong. Heb hard gewerkt om mijn Hbo-diploma te behalen en toch nog thuiszitten.
woensdag 6 februari 2013 om 18:54
quote:_ninthe_ schreef op 06 februari 2013 @ 18:41:
[...]
Volgens mij niet!
Begrijp me niet verkeerd, ik kan me heel goed voorstellen dat 50 euro veel is als je weinig inkomsten hebt!Er wordt gekeken naar gezamenlijk inkomen, dus niet alleen naar het inkomen van je zus. Als haar man ook een studieschuld moet afbetalen, dan is daar geloof ik wel een aparte regeling voor, maar daar kan DUO haar alles over vertellen.
[...]
Volgens mij niet!
Begrijp me niet verkeerd, ik kan me heel goed voorstellen dat 50 euro veel is als je weinig inkomsten hebt!Er wordt gekeken naar gezamenlijk inkomen, dus niet alleen naar het inkomen van je zus. Als haar man ook een studieschuld moet afbetalen, dan is daar geloof ik wel een aparte regeling voor, maar daar kan DUO haar alles over vertellen.