Gezondheid alle pijlers

steken en veranderende menstruatie herkenbaar ?

07-02-2013 13:52 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik vroeg me af of iemand mijn klachten herkent, of misschien er wat meer vanaf weet. Afspraak met de dokter is al gemaakt.

IK ben altijd al jaren rond de de 28a 30 dagen ongesteld, en nu de afgelopen twee maal rond de de 22a 23 dagen. Dus twee keer een kleine week te vroeg. En de klachten die hierbij komen zijn zeer scherpe steken in het gebied van de vagina. Zwaardere bloeding en normaal is het bij mij dus weinig en vrij donker, nu heel helder en veel. En dus rond die menstruatie diepe steken, die ik overigens ook tussen menstruatie in eens heb gevoeld.En een wat drukkend gevoel aan de onderkant. Ook heb ik veel vaak last van mijn buik, maar dit staat er denk ik wel los van, want dit is al jaren zo en ik ben bekend met spastische darmen.Nu heb ik al een afspraak dus staan met de dokter, maar zou de pijn erger worden dan kon ik eerder komen, maar dat is dus niet zo, de laatste felle steek was gisteren en vandaag niet last van, wel wat drukkend gevoel aan de onderkant. Zou morgen ook urine inleveren voor eventuele blaasontsteking, maar dit is wat lastig omdat ik ongesteld dus ben.

bedankt voor het lezen en eventuele reacties.
Zou je een soa kunnen hebben?
Ondanks dat je ongesteld bent kan je gewoon urine inleveren hoor

In de loop van je leven kan je menstruatie veranderen, soms kan stress etc ook je cyclus wat door de war halen.

Even afwachten wat je huisarts ervan maakt, wanneer kan je daar terecht?
Wat is er sinds die tijd anders?

Ben je gestopt/begonnen met de pil?

Heb je (geen) (on)beschermde seks gehad?

Stress?

maar dit zal je allemaal ook al wel bedacht hebben
Ster, wat niet kan, maar daar ga ik niet van uit, na al meer dan tien jaar een monogame relatie te hebben, ga ik vanuit dan he.

Ok Indianapouch, dank je, ga ik dat doen, maar kunnen ze dan de waardes goed zien, ik hoop dat ze dan naar blaasontsteking en eventuele andere onstekingen of zo willen zien.

ga volgende week naar huisarts, die afspraak stond al voor wat anders,. en heb hier tussentijds over gebeld, en mocht urine langsbrengen.
Louba : nee al jaren niet maar aan de pil, al jaren een vaste relatie. En stress .. ja maar wel vaker, en dan heeft het ook niet invloed.
Als je de urine inleverd wel even bij vermelden omdat ze dan naar alle waarschijnlijkheid wat bloed in je urine gaan vinden. Maar mochten er bacterien etc inzitten dan worden deze niet 'verdoesseld' doordat er bloed bij zit!
Heb urine ingeleverd toen en geen blaasontsteking, nu heb ik weer rond die menstruatie zulke scherpe pijnscheuten in vagina , en meer last van hormonen. En te vroeg ongesteld, nu al drie keer op een rij. ( 21/22 ) dagen. Terwijl ik normaal altijd op tijd rond de 28 dagen was. Iemand een idee waar de klachten dan weg kunnen komen? Huisarts kon het zo ook niet zeggen en adviseerde me cyclus nog af te wachten en klachten bij te houden.
Ook eens een tijd mee gelopen. Heftige pijnscheuten en drukkend gevoel. Bij mij kwam er ook nog schouderpijn bij.

Arts wist niet wat het was. Zelf op internet gezocht en kwam uit bij een EUG (buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Test gedaan en ja zwanger. Huisarts vertelt over mijn vermoeden maar feliciteerde mij alleen maar en noemde mij ongerust. Vervolgens nog 2 andere huisartsen gesproken en die namen mij ook niet serieus. Begon aan mijzelf te twijfelen maar die stekende pijn is niet normaal. Mijn vriend heeft mij naar ziekenhuis gebracht en daar kreeg ik een echo: geen zwangerschap in de baarmoeder te zien. De bloedtest wees echter hele hoge waardes zwangerschapshormoon aan dus het moest ergens zitten. Spoedoperatie gehad, bleek op mijn eierstok te zitten. Zeldzaam geval. Schijnt trouwens vaak voor te komen dat artsen een EUG niet herkennen. Hoeft bij jou natuurlijk niet om een EUG te gaan maar de klachten komen mij bekend voor. Misschien een zwangerschapstest doen voor de zekerheid?
quote:miran370 schreef op 25 februari 2013 @ 22:31:

Ook eens een tijd mee gelopen. Heftige pijnscheuten en drukkend gevoel. Bij mij kwam er ook nog schouderpijn bij.

Arts wist niet wat het was. Zelf op internet gezocht en kwam uit bij een EUG (buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Test gedaan en ja zwanger. Huisarts vertelt over mijn vermoeden maar feliciteerde mij alleen maar en noemde mij ongerust. Vervolgens nog 2 andere huisartsen gesproken en die namen mij ook niet serieus. Begon aan mijzelf te twijfelen maar die stekende pijn is niet normaal. Mijn vriend heeft mij naar ziekenhuis gebracht en daar kreeg ik een echo: geen zwangerschap in de baarmoeder te zien. De bloedtest wees echter hele hoge waardes zwangerschapshormoon aan dus het moest ergens zitten. Spoedoperatie gehad, bleek op mijn eierstok te zitten. Zeldzaam geval. Schijnt trouwens vaak voor te komen dat artsen een EUG niet herkennen. Hoeft bij jou natuurlijk niet om een EUG te gaan maar de klachten komen mij bekend voor. Misschien een zwangerschapstest doen voor de zekerheid?

Was jij er ook gewoon bij 'ongesteld' dan, net zoals TO? Of was je zwangerschap daar te kort voor om dat te kunnen zeggen?

Ik zou als ik jou was in ieder geval om een uitstrijkje vragen TO. Kun je in ieder geval iets aan je baarmoederhals/ vaginawand beetje uitsluiten als daar niks uitkomt.....want zo'n korte cyclus ineens terwijl het altijd langer is geweest, een ander soort bloedverlies en dan nog die pijnscheuten/ drukkend gevoel lijkt me niet normaal.

Normaal wordt al geadviseerd om naar HA te gaan/ uitstrijkje te laten doen als je ineens tussentijds bloedverlies hebt of ander bloedverlies en bij pijn in de onderbuik enz.
Bedankt voor de reacties.

Miran, wat een heftig verhaal. Zwanger zijn is bij ons niet mogelijk, namelijk gesteriliseerd. Dus dat lijkt me niet van toepassing. Maar ik heb dat eerder gehoord dat ze dat tegen me zeiden, klachten lijken er dus wel wat op.

Gwenni, uitstrijkje was pas geleden ( binnen het jaar) al eens gemaakt, dus de huisarts zei dat dat dan nu niet nodig was. Ik schrijf nu de klachten per dag op,. zodat ik de volgende cyclus kan zien, of er een patroon in zit. Blijft de klacht dan stap ik weer naar de dokter.
Als het aanblijft houden, kun je misschien om een echo vragen. Een vriendin van mij had dezelfde klachten en bleek een cyste te hebben op haar eierstokken.

Onschuldig, maar wel vervelend.
Die pijnscheuten herken ik. Ik kan dan nooit zitten of bewegen. En het komt echt met vlagen. Soms is het ook zo erg dat ik even mijn adem inhou. Maarja zolang ik nog regelmatig ongesteld word maak ik me geen zorgen. Ik bloed altijd wel hevig.
[quote]gwenni schreef op 26 februari 2013 @ 01:02:

[...]

Was jij er ook gewoon bij 'ongesteld' dan, net zoals TO? Of was je zwangerschap daar te kort voor om dat te kunnen zeggen?

gwenni: Ja, ik was er ook óngesteld' bij, maar dan wel later en zeer heftig.

beaugirl: ik hoop dat je er snel achter komt wat het is zodat je van de pijn en de onzekerheid hierover verlost bent. Sterkte.
Heel voorzichtig... (vervroegde) overgang?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven