Herkend iemand dit? Mirena!
donderdag 7 februari 2013 om 13:05
Ik heb nu ruim 2,5 jaar een mirena.
Vanaf het begin ben ik ongesteld blijven worden altijd netjes om de 4 weken.
Helaas net als voor de mirena 7 a 8 dagen lang.
Nu was ik 2 weken over tijd wat ik wel raar vond na 2,5 jaar.
Dus voor de zekerheid een test gedaan en nee gelukkig niet zwanger.
Dag erna was ik ongesteld dus 2 weken te laat.
Nou was afgelopen zaterdag mijn laatste menstruatie dag en nu vandaag donderdag ben ik weer ongesteld geworden.
Weet iemand wat dit is?
Zit er aan te denken een afspraak te maken bij de huisarts want vertrouw het niet helemaal.
Vanaf het begin ben ik ongesteld blijven worden altijd netjes om de 4 weken.
Helaas net als voor de mirena 7 a 8 dagen lang.
Nu was ik 2 weken over tijd wat ik wel raar vond na 2,5 jaar.
Dus voor de zekerheid een test gedaan en nee gelukkig niet zwanger.
Dag erna was ik ongesteld dus 2 weken te laat.
Nou was afgelopen zaterdag mijn laatste menstruatie dag en nu vandaag donderdag ben ik weer ongesteld geworden.
Weet iemand wat dit is?
Zit er aan te denken een afspraak te maken bij de huisarts want vertrouw het niet helemaal.
donderdag 7 februari 2013 om 13:58
Ik ben ook niet blij met de Mirena. Je wordt blij gemaakt dat meestal de menstruatie stopt. Helaas, ook bij mij wordt hij alleen maar onregelmatiger en langer dan normaal. Kan dus zomaar.....
Als je testen negatief zijn, is het misschien wel even zinvol om te laten testen of de mirena er nog in zit. En anders is het gewoon een kwestie van pech, vrees ik.
Als je testen negatief zijn, is het misschien wel even zinvol om te laten testen of de mirena er nog in zit. En anders is het gewoon een kwestie van pech, vrees ik.
Zonder oorzaak geen gevolg
donderdag 7 februari 2013 om 14:19
donderdag 7 februari 2013 om 14:44

donderdag 7 februari 2013 om 15:40
quote:triniteit schreef op 07 februari 2013 @ 14:44:
Ik heb een mirena en nooit ongesteld en nergens last van. Nu schijnt een gynaecoloog hem ook beter te kunnen plaatsen als een huisarts.? Geen idee ik weet alleen dat het bij mij goed werkt ik zou persoonlijk een afspraak maken om het te checken. Sterkte
Mijn huisarts kon dit prima.
Denk je er even aan dat als je hiervoor naar het ziekenhius gaat je Eigen risico betaalt (het plaatsen kost tegen de ¤300 meen ik)
Ik heb een mirena en nooit ongesteld en nergens last van. Nu schijnt een gynaecoloog hem ook beter te kunnen plaatsen als een huisarts.? Geen idee ik weet alleen dat het bij mij goed werkt ik zou persoonlijk een afspraak maken om het te checken. Sterkte
Mijn huisarts kon dit prima.
Denk je er even aan dat als je hiervoor naar het ziekenhius gaat je Eigen risico betaalt (het plaatsen kost tegen de ¤300 meen ik)
donderdag 7 februari 2013 om 17:09
Oh? Ik heb dat nooit betaald! Heel apart ben een half jaar geleden nog geweest. Het plaatsen zal dan per huisarts verschillen, ik kreeg te horen van de arts zelf dat het als het door iemand regelmatig geplaatst werd dat de kans op het uitblijven van de menstruatie groter was. Dat luistert nogal nauw. (Dat zijn niet mijn woorden) Dat is mijn ervaring. Ik zeg niet dat dat de juiste is want uiteindelijk ervaren we het allemaal anders, de vraagstelster zelf kan dan kijken aan welke informatie zij wat aan heeft en waar zij zich prettig mee voelt. Misschien scheelt het per verzekering, ben blij dat je het aangeeft dan kan roxieee kijken hoe dat bij haar zit.

donderdag 7 februari 2013 om 17:19
quote:triniteit schreef op 07 februari 2013 @ 17:09:
Oh? Ik heb dat nooit betaald! Heel apart ben een half jaar geleden nog geweest..
Je weet ook dat het wel een jaar kan duren voordat het ziekenhuis factureert?
(of je moet in 2012 al je ER aan iets anders hebben opgemaakt...zo niet dan komt die nota nog wel hoor)
Oh? Ik heb dat nooit betaald! Heel apart ben een half jaar geleden nog geweest..
Je weet ook dat het wel een jaar kan duren voordat het ziekenhuis factureert?
(of je moet in 2012 al je ER aan iets anders hebben opgemaakt...zo niet dan komt die nota nog wel hoor)