Waarom kan ik geen leuk persoon vinden

30-10-2025 12:32 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De titel zegt het al. Ik ben nu, denk ik, zo'n 3 jaar op en af op meerdere datingapps. In die jaren niemand gevonden, ook niet kortstondig. Ik heb genoeg matches dat is het niet, maar dan...

Veel gesprekken gaan, of eindigen, raar. Het komt erop neer dat de man altijd weinig interesse en initiatief toont. Ik ben degene die appt en een date voorstelt. Meestal komt het niet tot een date want dan hebben ze een overlijden nog niet verwerkt, teveel aan hun hoofd of ze anders zeggen ze op de dag van de date af.

Sommige lijken in eerste instantie iets oprechter en heel enkel komt daar wel een date uit. Maar dan gaat het alsnog mis. De man zegt mij leuk te vinden en weer af te willen spreken maar appt vervolgens amper, heeft geen tijd meer en spreekt niet meer af.

Dit is de rode draad in die jaren. Ik heb bijna alles wel langs horen komen en merk dat bij mij alle hoop vervlogen is. Ik vraag me echt af, waarom doen mannen zo tegen mij en vinden ze mij niet leuk genoeg? Ik voel me er rot bij want het doet wat met mijn zelfvertrouwen. Het voelt triest, want je hoort vaak hoe een man achter een vrouw aanjaagt. Dat heb ik nou niet.

Ik kom in het echt geen mannen tegen. Een paar jaar geleden was er een collega waar ik gevoelens voor had maar die bleek een relatie te hebben dus dat werd hem niet. Verder kom ik niet op plekken waar ik mannen ontmoet. Na mijn werk ben ik gewoon thuis met mijn kinderen. Daarom had ik alle hoop gevestigd op datingapps maar daar heb ik geen succes mee.

Vrouwen die dit herkennen of tips hebben?
Het heeft te maken met niet selectief genoeg zijn.
Wat voor soort man past bij jou? Ik kan je verzekeren dat de mannen die niets wilden, absoluut niet bij jou pasten.

Ga aan de slag met uitzoeken wat je wil. Wat voor man, waarom. Waar wordt je blij van, wat vind je afknappers, en weer: waarom?
Maak jezelf wijzer hierin.
Vanuit een duidelijker mindset hierin kun je je profiel veranderen en beter beschrijven wie jij bent, wat je zoekt.
En iedereen die matcht, maar niet binnen het door jou opgestelde kader valt, daar ga je niet op in. En daar loop je niemand mee mis. Dat is vaak het antwood wat vriendinnen geven, na het zoveelste date-debacle, als ik vraag waarom ze dan toch erop in zijn gegaan.

Wees trouw aan jezelf, weet wat je wil en niet wil. Stel grenzen en hou je eraan.
Raver schreef:
31-10-2025 12:55
Het heeft te maken met niet selectief genoeg zijn.
Wat voor soort man past bij jou? Ik kan je verzekeren dat de mannen die niets wilden, absoluut niet bij jou pasten.

Ga aan de slag met uitzoeken wat je wil. Wat voor man, waarom. Waar wordt je blij van, wat vind je afknappers, en weer: waarom?
Maak jezelf wijzer hierin.
Vanuit een duidelijker mindset hierin kun je je profiel veranderen en beter beschrijven wie jij bent, wat je zoekt.
En iedereen die matcht, maar niet binnen het door jou opgestelde kader valt, daar ga je niet op in. En daar loop je niemand mee mis. Dat is vaak het antwood wat vriendinnen geven, na het zoveelste date-debacle, als ik vraag waarom ze dan toch erop in zijn gegaan.

Wees trouw aan jezelf, weet wat je wil en niet wil. Stel grenzen en hou je eraan.

Grappig, want ik ben juist selectief daarom heb ik ook niet veel dates. Ik weet heel goed wat ik wil zowel uiterlijk als innerlijk.

Uiterlijk kom ik zelden tegen op die apps dus daar kijk ik dan maar al doorheen. De mannen waar ik mee op dates ga die waren leuk in het contact de rest ga ik niet mee op date.

Maar het komt erop neer dat er niet 1 man is/was die moeite voor mij doet. Waarom hebben andere vrouwen dit wel en ken ik dit niet?
Ik val op vrouwen… heb dezelfde ervaring. Maar ik kom ze dus sowieso niet zo snel “in het wild tegen”. Of ik moet dan echt naar van die gaybars gaan, en daar ben ik dus net niet van 😅 Je valt niet toevallig op vrouwen? Ik zoek eens een “normaal communicerend” persoon zonder een heel blik aan trauma’s die al over de schutting gegooid worden op een eerste date🤪
Je doet alsof je de enige bent en het anderen wel lukt, maar ik ken alleen maar mensen waarbij online daten ook super moeizaam gaat.

Een psycholoog zei eens tegen mij: dat komt omdat je bij online daten alles wat leuk lijkt (dus ook evt na een streng kader) een kans geeft. terwijl als online daten niet bestond en je moest ze nog uit de kroeg pikken, je 90 procent van deze mannen alsnog niet zou kiezen vanwege het complete plaatje: hoe iemand beweegt, hoe iemand praat in real life, hoe iemand ruikt; allemaal onbewuste selectiecriteria waar je bij online daten niet op kunt selecteren. En dus moet je op date om er dan vaak achter te komen dat er dus iets niet klopt. En dat geldt natuurlijk andersom voor zo’n man ook met wie je date, dus zo slinken je kansen flink.

Daarom heb je zoveel meer mislukte dates vanuit online contact dan vanuit reallife contact.
Ik denk juist dat je te selectief bent en dat je je zoekcriteria moet verruimen. Er zijn echt genoeg normale mannen te vinden die jou graag zouden willen. Denk wel realistisch en ga niet op zoek naar een lange, rijke, knappe, intelligente man met een flinke haardos.
Groetjes!
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik was net als jij destijds aan het daten vanuit mn huiskamer. Toen via tinder.

Mijn eerste selectie was niet heel erg streng, leuke tekst beetje fatsoenlijke kerel op het eerste zicht.

Wie de match maakte begon het gesprek. Dat was dus ook mijn opening als ik degene was die de match maakte. Ik maak de match dus zal ik eens ladylike beginnen.
Dat bleek een goede openingszin.

De eerste date moest van mij op initiatief van de man komen. Ik wil een man die voor mii gaat, dus laat maar zien… het liefst de tweede date ook.

Loopt een gesprek dan loopt het, zo niet next. Dus gewoon veel gesprekken starten, er is er altijd wel eentje leuk.

En op die date moest het voor gezellig zijn. Voel ik me op mn gemak en hebben we een leuke avond, geen sollicitatiegesprek.
Een date twee kwam er zelden… was niet erg. Toen ik mn vriend tegen kwam vond ik hem gelijk gezellig en interessant. Er kwam een oase van rust over me heen. Alsof hij zonder woorden in staat was om alle hectiek van de dag uit me weg te trekken.

En nu zijn we alweer 8 jaar verder.

Dus probeer er een beetje lol in te krijgen. Ondanks de afwijzingen en de stroeflopende gesprekken. Er zit heus een keer een pareltje tussen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven