Hoe kom ik uit deze dip?

09-02-2013 12:56 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

De laatste weken lijkt het alsof ik in een dip zit. Oorzaak is het gestopte contact met mijn date. We hebben 2 dates gehad, maar zijn interesse naar mij werd steeds minder. Na laatste tijd (paar weken geleden) niets meer gehoord. Verklaring van hem heb ik niet en ik merk dat de situatie me erg bezighoudt. Vind het zo rot dat hij eerst zo enthousiast was en geleidelijk steeds minder. Ben dan ook bang dat het aan mij ligt: niet leuk genoeg of iets verkeerd gezegd/gedaan? Misschien komt het doordat ik vrij onzeker ben dat dit me zo in de greep heeft. Op sommige dagen (als ik bijv. moe ben) merk ik dat de tranen me hoog zitten. Wellicht denken jullie ''waarom maak je je druk, het waren maar 2 dates", maar ik vind hem erg leuk en ik hecht me dan vrij snel aan een man. Met grote kans op gebroken hart dus, zoals nu.

Ook ben ik paar weken geleden ziek geweest (gebeurt haast nooit) en had echt tijd nodig om goed te herstellen. Ben nog steeds veel moe en door de situatie met de date lijkt het allemaal veel te worden. Ik zorg niet zo goed voor mezelf...laat veel de boel de boel, sport niet veel meer, eet niet altijd goed en ga te laat naar bed. Door te weinig slaap heb ik nergens echt zin in,. Een hele week werken breekt me ook echt op en als ik soms 's avonds nog een afspraak heb, vraag ik me 's ochtends af of ik het wel vol ga houden.

Hoe kan ik hieruit komen? Hebben jullie tips zodat ik overal weer zin in heb en de situatie met die man kan laten voor wat het is?

Alvast bedankt!
Hi prada,

Ik ben natuurlijk geen deskundige, maar ik merk dat je zelf heel goed aan geeft wat er aan de hand is. Niet goed voor jezelf zorgen, amper sporten, slecht eten etc. Klote situatie, maar een lichtpuntje -lijkt mij- dat je weet wat er 'mis' is.

Tips zodat je overal weer zin in hebt... Ik denk niet dat dé wondertip bestaat, maar dat je kleine beetje uit de reacties moet gaan halen. Vaak makkelijker gezegd dan gedaan, maar ga bijvoorbeeld eens vaker bij vrienden eten (om het slecht eten op de rails te krijgen), of een stuk lopen (i.p.v. hardlopen). Ja, dit zijn korte termijn tips, dat weet ik. Maar uit ervaring weet ik, dat het mij wel geholpen heeft.

Over de situatie met de misgelopen dates. Dat is klote. Punt. Maar is het het echt waard om je daar zo rottig om te voelen? Ik herken de situatie, ervaring mee (lees: snel hechten aan mannen om dan weer alleen op de bank te zitten). Alleen heb ik dat nu achter me gelaten. Eerlijk gezegd, ik weet niet meer hoe... Ik zal er over nadenken ok?

Zoals ik zei, ik ben geen deskundige, maar ik hoop dat je toch wat aan mijn gebabbel hebt.

x
quote:niet leuk genoeg of iets verkeerd gezegd/gedaan?hoeft niet onleuk of verkeerd te zijn maar misschien lag je karakter of persoonlijkheid hem niet (geen klik); kan toch?
it's a big club and you ain't in it
voor je tiende of twintigste date ben jij het misschien helemaal, en dan vind jij hem misschien niet leuk. Liefde is zó complex..
it's a big club and you ain't in it
Hoi, bedankt voor jullie reacties!

@merle88: ben benieuwd hoe jij dat achter je hebt kunnen laten. Ik lees het wel. Hoe lang duurde dat bij jou?
Count your blessings. Als jij van een griepje en twee op niets uitgelopen dates met een man al in een dip raakt..oei.

Ik ben normaal helemaal niet van de stel-je-niet-zo-aan brigade, maar hier moet ik even op mijn handen zitten, hoor.
Soms is het even alles bij elkaar Kenau. Dan kabbelt je leven een beetje saai voort, ben je te moe om dingen te ondernemen, begin je met frisse moed aan een nieuwe man en "ook dat loopt dan weer op niets uit" en voel je het als "ik ben niet leuk genoeg" of "wat doe ik toch fout". Soms een soort neerwaartse spiraal, niets lijkt te lukken of zo.

Ik vind het ook niet helemaal terecht om iemand af te rekenen op het wel of niet in een dip mogen raken door zogenaamde futiliteiten. Wanneer "mag" je dan wel in een dip raken? Mag dat alleen als je kinderen ziek zijn, je gaat scheiden of als je ontslagen wordt? Soms zit alles gewoon even tegen. Het is winter, en soms vraag je je echt af "is dit alles?" . En dan kan zo'n mislukte romance er best inhakken, zeker als je de man in kwestie leuk vond.

Prada, ik denk dat de tijd het beter zal maken. Laat het even voor wat het is, verwerk het en je zult zien dat je op een bepaald moment vanzelf weer meer zin krijgt in dingen. Of in nieuwe dates. Heeft even tijd nodig.
quote:prada2012 schreef op 09 februari 2013 @ 22:32:

Hoi, bedankt voor jullie reacties!

@merle88: ben benieuwd hoe jij dat achter je hebt kunnen laten. Ik lees het wel. Hoe lang duurde dat bij jou?

Hi Prada,

Late reactie, sorry daarvoor. Hoe is het met je?

Ik kan niet precies zeggen hoe lang dat duurde. Door al dat 'gedoe' met kerels, ben ik wel wat 'harder' geworden. Ik heb tegen mezelf gezegd dat het gewoon een keer klaar was om daar steeds zo mee te zitten. Klinkt heel simpel, dat weet ik... Maar op een gegeven moment is het ook echt klaar. Nu heb ik juist zoiets van: "Bevalt het je niet? Prima, doei!" Geen zin meer om daardoor bij de pakken neer te gaan zitten, er zijn veel leukere dingen om je aandacht aan te besteden dan aan de negatieve dingen. Vrienden/vriendinnen, weekendjes weg, sporten (heb je dat alweer wat opgepakt?). En geef het wat tijd... :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven