Sparen
vrijdag 8 februari 2013 om 18:25
vrijdag 8 februari 2013 om 20:57
Sorry, ik schreef 2x spaarrekening terwijl ik 1x betaalrekening bedoelde.
Het is heel simpel.
Stel ik verdien ¤1000.-
Ik start elke maand met die 1000.- op m'n betaalrekening. Wat eind vd maand over is gaat gelijk naar de spaarrekening. Begin de nieuwe maand weer met 1000¤.-
Dus volgens mij zoals veel mensen sparen. Vind ik zelf het overzichtelijkst. Ik zie elke maand goed wat ik gespaard heb of misschien tekort kom.
Mijn man maakt z'n spaargeld op mindere vaste tijden over naar z'n spaarrekening. Gewoon als hij ziet: oh er staat best veel op, dan maakt hij wat over.
Het is heel simpel.
Stel ik verdien ¤1000.-
Ik start elke maand met die 1000.- op m'n betaalrekening. Wat eind vd maand over is gaat gelijk naar de spaarrekening. Begin de nieuwe maand weer met 1000¤.-
Dus volgens mij zoals veel mensen sparen. Vind ik zelf het overzichtelijkst. Ik zie elke maand goed wat ik gespaard heb of misschien tekort kom.
Mijn man maakt z'n spaargeld op mindere vaste tijden over naar z'n spaarrekening. Gewoon als hij ziet: oh er staat best veel op, dan maakt hij wat over.
vrijdag 8 februari 2013 om 21:31
Ik begin met 1000¤ (Mn salaris). Op de 27e kijk ik op m'n rekening, oh, salaris is gestort en ik heb nu 1345¤ op de lopende rekening staan. Ik ontvang 1000¤ salaris, dus ik heb die maand ¤345 gespaard. Dat gaat gelijk naar de spaarrekening en ik start dus weer met exact 1000¤ euro aan het begin vd volgende maand. Is heel simpel toch? M'n salaris is m'n budget vd maand en wat ik over hou gaat naar de spaarrekening. Natuurlijk stort mn baas mijn salaris op mn rekening maar ik bedoel gewoon dat ik aan het begin vd maand nooit meer op mn betaalrekening heb staan dan wat ik aan salarus ontvang. Heb het idee dat half Nederland dat zo doet? Niet dan? Vind het gewoon ook leuk dat ik zo makkelijk kan zien wat ik elke maand gespaard heb als ik naar m'n spaarrekening kijk. Oh in september 315¤ over geboekt. In oktober maar ¤100, in november weer ¤300.
vrijdag 8 februari 2013 om 22:05
Op zich ook een logische manier. Maar moet zeggen dat ik spaargeld genoeg heb. Dus ik wil niet zoiets hebben van: vriendin vraagt of ik dagje mee ga shoppen of uit eten wil en ik moet zeggen dat ik niet kan omdat ik toevallig geen geld meer over heb die maand.
Ik weet van mezelf dat ik goed met geld om kan gaan, geen gekke dingen doe. Dus dan zie ik vanzelf wel wat ik over hou aan het eind vd maand.
Als ik beter op m'n geld zou moeten letten zou ik sparen ook als vaste last zien en dat dus gelijk begin vd maand overboeken en dan inderdaad zorgen dat ik met de rest de maand kan doorkomen.
Ik weet van mezelf dat ik goed met geld om kan gaan, geen gekke dingen doe. Dus dan zie ik vanzelf wel wat ik over hou aan het eind vd maand.
Als ik beter op m'n geld zou moeten letten zou ik sparen ook als vaste last zien en dat dus gelijk begin vd maand overboeken en dan inderdaad zorgen dat ik met de rest de maand kan doorkomen.
zondag 10 februari 2013 om 00:09
Nou, ik spaar wel en maandelijks, en wekelijks.
Ik spaar automatisch aan het begin van de maand, vast bedrag, en spaar wekelijks wat ik overhou van het huishoud/boodschappengeld. Maandelijks automatisch een overboeking naar de spaarrekening, en ik haal wekelijks contant geld in huis voor boodschappen, roken, dieren etc. vlak voordat ik weer ga pinnen, kijk ik wat er nog in de portemonnee zit en gooi dat in de knorknor
Spaarrekening is lange termijn, en knorknor is voor leuke extra'tjes.
Ik spaar automatisch aan het begin van de maand, vast bedrag, en spaar wekelijks wat ik overhou van het huishoud/boodschappengeld. Maandelijks automatisch een overboeking naar de spaarrekening, en ik haal wekelijks contant geld in huis voor boodschappen, roken, dieren etc. vlak voordat ik weer ga pinnen, kijk ik wat er nog in de portemonnee zit en gooi dat in de knorknor
zondag 10 februari 2013 om 11:17
Zodra m'n salaris gestort is maak ik een bedrag over naar de spaarrekening. Op dit moment is de verdeling: 1/3 voor vaste lasten, 1/3 naar de spaarrekening en 1/3 voor de leuke dingen die maand.
Verder heb ik saldosparen van de Rabobank, zodat voordat m'n salaris wordt gestort een bedrag automatisch wordt overgeboekt naar m'n spaarrekening.
Verder heb ik saldosparen van de Rabobank, zodat voordat m'n salaris wordt gestort een bedrag automatisch wordt overgeboekt naar m'n spaarrekening.
zondag 10 februari 2013 om 11:57
quote:Nikkie79 schreef op 10 februari 2013 @ 11:13:
De knorknor? Haha, ja, knorknor. ik heb een lifesized stenen hangbuikzwijn in de kamer staan, gekocht voor de sier, omdat hij zo grappig is, maar de'r zit ook een gleuf in. Ben hem een jaar geleden ook daadwerkelijk gaan gebruiken. En ondertussen heet hij knorknor
De knorknor? Haha, ja, knorknor. ik heb een lifesized stenen hangbuikzwijn in de kamer staan, gekocht voor de sier, omdat hij zo grappig is, maar de'r zit ook een gleuf in. Ben hem een jaar geleden ook daadwerkelijk gaan gebruiken. En ondertussen heet hij knorknor