Echt goed boek kattengedrag?

10-02-2013 02:16 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij is bijna jarig, is haar hele leven al kattenfanaat, en heeft laatst een extreem bange kat uit het asiel gehaald (ze heeft ook nog andere katten). Nu dacht ik dat het leuk was om een boek voor haar te kopen over kattengedrag, maar dan wel een die echt hout snijdt. Ze heeft namelijk al haar hele leven katten (en leest alles wat los en vast zit) dus ik denk dat een gemiddelde 'Begrijp uw kat' niet echt interessant voor haar is. Zijn er boeken die er dieper op in gaan, bijvoorbeeld boeken die in de opleiding kat/diergedragskundige gebruikt worden? Iemand aanraders?
Kijk even op de site van Tinley, daar staat vast wel iets op!
Ik kijk wel eens naar my cat from hell. Jackson heeft ook een boek: Cat Daddy. Misschien is dat iets?
het enige kattenboek dat ik ken is een humoristisch boek "de echte kat" van Terry Pratchett.

Maar volgens mij alleen maar in het engels te krijgen, nederlands met veel geluk 2de hands
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
- alle boeken van Vicky Halls

- alle boeken van Sarah Heath (niet alles is in het Nederlands vertaald)

- De Kleine Kattengids (Elles Nijssen/de Poezenboot)

- Stephen Budiansky, Het karakter van katten

Veel boeken zijn alleen in het Engels te verkrijgen, zoals:

- Dennis Turner, The domestic cat

- G. Landsberg, Handbook of behavioral problems of the dog and cat

- Roger Tabor, The wild life of the domestic cat (alleen nog 2e hands)

Turner, Landsberg en Tabor zijn bekende kattenwetenschappers en worden gebruikt in de opleiding. Budiansky ook. Op bol.com staat wel wat van Tabor, maar dat zijn wel de simpele boekjes.
Katten lichaamstaal - gids

Misschien is dit wel een leuke Moos.
Hier zag ik Think Like a Cat van Pam Johnson-Bennett staan. Het is een geweldig boek. Maar het is wel in het Engels. https://www.facebook.com/ ... 9753000803&type=1&theater
quote:winniethepooh schreef op 10 februari 2013 @ 16:05:

Katten lichaamstaal - gids

Misschien is dit wel een leuke Moos.

Leuke foto's maar verder weinig inhoud.

De boeken die Doxy noemt zijn dan een betere keuze.
quote:jasmijnh schreef op 11 februari 2013 @ 08:36:

Hier zag ik Think Like a Cat van Pam Johnson-Bennett staan. Het is een geweldig boek. Maar het is wel in het Engels. https://www.facebook.com/ ... 9753000803&type=1&theaterPam Johnson-Bennett is inderdaad ook heel goed!
Thanks allemaal! Engels is absoluut geen probleem, ik ga ze allemaal even checken.
Hm, ik vind Turner wel interessant klinken. Wel een prijzig boek. Heb je het gelezen, Doxy?
Vicky Halls klinkt ook goed. Moeilijkmoeilijkmoeilijk.
Toch Turner gedaan, kwam het 'wetenschappelijkst' op me over, en alles had 3-5 dagen besteltijd en het feestje is zaterdag. dus nu bestellen leek me wel handig. Ben heel benieuwd!
Vijf op een rij
quote:Moosey schreef op 11 februari 2013 @ 17:22:

Hm, ik vind Turner wel interessant klinken. Wel een prijzig boek. Heb je het gelezen, Doxy?

Yep, stond op de verplichte literatuurlijst. Is geen lichte kost.

Vicky Halls is veel toegankelijker en meer anecdotisch, Turner is wetenschappelijk met alle tabellen, grafieken en literatuurverwijzingen die erbij horen. Wel heel interessant!

Ik hoop dat je vriendin het leuk vindt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven