geen urencontract
zondag 10 februari 2013 om 21:43
Okay, dus omdat je stelselmatig meer werkt dan je contract aangeeft, wil je dus het contract voor dat aantal uren.
Die 4 extra uren, worden uitbetaald als overuren?
Werkgever is niet verplicht om je contract op te hogen, maar middels goede argumenten zou je de werkgever in kunnen laten zien dat het ook voor hem beter zou kunnen zijn wellicht om je contract naar 36 uur aan te passen.
Werkgever is niet verplicht om je contract op te hogen, maar middels goede argumenten zou je de werkgever in kunnen laten zien dat het ook voor hem beter zou kunnen zijn wellicht om je contract naar 36 uur aan te passen.
zondag 10 februari 2013 om 21:46
Je bent nog steeds niet helemaal duidelijk, maar ik doe een poging:
Je hebt een contract van 24 uur, werkt structureel 36 uur en je werkgever wil je contract maximaal aanpassen naar 32 uur? En nu krijg je de extra uren uitbetaald, maar als je contract naar 32 uur gaat, dan wil je werkgever dat je je ook aan die 32 uur gaat houden en je niet meer extra uitbetalen? Maar met een salaris op basis van 32 uur kun jij niet rondkomen?
Je hebt een contract van 24 uur, werkt structureel 36 uur en je werkgever wil je contract maximaal aanpassen naar 32 uur? En nu krijg je de extra uren uitbetaald, maar als je contract naar 32 uur gaat, dan wil je werkgever dat je je ook aan die 32 uur gaat houden en je niet meer extra uitbetalen? Maar met een salaris op basis van 32 uur kun jij niet rondkomen?
zondag 10 februari 2013 om 21:49
zondag 10 februari 2013 om 21:52
quote:Kier_V schreef op 10 februari 2013 @ 21:43:
Okay, dus omdat je stelselmatig meer werkt dan je contract aangeeft, wil je dus het contract voor dat aantal uren.
Werkgever is niet verplicht om je contract op te hogen, maar middels goede argumenten zou je de werkgever in kunnen laten zien dat het ook voor hem beter zou kunnen zijn wellicht om je contract naar 36 uur aan te passen.Dit klopt niet. En volgens mij is het juist aan de werkgever om uit te leggen waarom hij niet aan het verzoek wil voldoen. Zijn namelijk paar redenen waarom het niet ingewilligd zou hoeven worden.
Werkgever is niet verplicht om je contract op te hogen, maar middels goede argumenten zou je de werkgever in kunnen laten zien dat het ook voor hem beter zou kunnen zijn wellicht om je contract naar 36 uur aan te passen.Dit klopt niet. En volgens mij is het juist aan de werkgever om uit te leggen waarom hij niet aan het verzoek wil voldoen. Zijn namelijk paar redenen waarom het niet ingewilligd zou hoeven worden.
zondag 10 februari 2013 om 21:55
quote:Kier_V schreef op 10 februari 2013 @ 21:49:
[...]
Nee, mijn collega heeft contract voor 36 uur en werkt stelselmatig 40 uur.
Zij wil geen ander contract omdat die 4 uur tegen 130% worden uitbetaald...
En dat mag dus...ZIJ wil dus zelf geen contractverhoging, TO wil dit juist wel. Appels met peren vergelijken dus.
[...]
Nee, mijn collega heeft contract voor 36 uur en werkt stelselmatig 40 uur.
Zij wil geen ander contract omdat die 4 uur tegen 130% worden uitbetaald...
En dat mag dus...ZIJ wil dus zelf geen contractverhoging, TO wil dit juist wel. Appels met peren vergelijken dus.
maandag 11 februari 2013 om 16:00
Ik ben eind 2008 in dienst gekomen. In 2011 vaste aanstelling. Heb nog steeds 2o u contr. Werk al 2 jaar 36 u. Werkgever wil mijn contract waar ik hal heeeel lang om vraag ,vanaf nov 2011 uiteraard geven maar niet voor 36 maar 32 u. Reden,hij geeft geen 36 u omdat niemand dat heeft. Klopt maar die werken ook geen 36 u
maandag 11 februari 2013 om 18:14
Je kunt een beroep doen op vermoeden van arbeidsomvang als je drie maanden een x aantal uur hebt gewerkt. Wg kan dit vermoeden tegen spreken door te bewijzen dat het niet structureel was maar een tijdelijk karakter had.
Je schrijft dus een brief/mail met als onderwerp rechtsvermoeden arbeidsomvang en je vraag in die brief binnen 14 dagen een schriftelijke reactie en indien dat een afwijzing is de reden van de afwijzing.
Het feit dat niemand 36 uur heeft is dus geen goede afwijzingsgrond en daar kun je dan weer verder over corresponderen met werkgever of op een gegeven moment mee naar de rechter stappen.
Hoeveel krijg je eigenlijk betaald bij ziekte en vakantie? 36 uur of minder?
Je schrijft dus een brief/mail met als onderwerp rechtsvermoeden arbeidsomvang en je vraag in die brief binnen 14 dagen een schriftelijke reactie en indien dat een afwijzing is de reden van de afwijzing.
Het feit dat niemand 36 uur heeft is dus geen goede afwijzingsgrond en daar kun je dan weer verder over corresponderen met werkgever of op een gegeven moment mee naar de rechter stappen.
Hoeveel krijg je eigenlijk betaald bij ziekte en vakantie? 36 uur of minder?
maandag 11 februari 2013 om 18:19
Als jij je laatste (en dus vaste) contract nooit gehad hebt, maar je werkt wel al die tijd 36 uur, heb je juridisch gezien een contract van 36 uur.
Maar ik begrijp dat je sinds november 2011 36 uur werkt én die uren uitbetaald krijgt. Wat is het probleem dan?
Maar ik begrijp dat je sinds november 2011 36 uur werkt én die uren uitbetaald krijgt. Wat is het probleem dan?
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
woensdag 13 februari 2013 om 13:45
Ik snap het probleem van to wel. Als haar werkgever kwaad voor kwaad wil kan hij haar van het ene op het andere moment nog maar 20 uur laten werken nu. Ze heeft al die tijd 36 uur gewerkt, kan dat aantonen en wil daar dus ook een contract voor. Heb het vorig jaar zelf aan de hand gehad en de vakbond ingeschakeld. Ma 1 brief van hen naar de werkgever lag mijn 36 uurs contract al in de bus.