Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
Welkom Neeltje! Leuk dat je meeschrijft.

Fijn dat je al gestopt bent met de pil. Merk je al dat je nu die hormonen niet meer in je lijf hebt of ben je net pas gestopt?

@Paiva, spannend zeg! Jullie beginnen dus eerder dan verwacht. Denk je dit jaar al?
@ sealight; ben pas net gestopt. Ik heb de pil ongeveer 4 maanden geslikt na het verwijderen van de mirena. Merkte toen ik weer begon met slikken dat m'n borsten groter werden. Maar nu ik gestopt ben slinken ze weer haha! Beetje jammer...
Oh dan merk je er toch al snel wat van. Al is het misschien niet helemaal positief:p

Maar lijkt me ook wel een fijn idee dat je nu 'hormoonvrij' bent..
zo dames, ik moest even bijlezen! :-)

ik heb zelf een broer en een zus. tussen elk kind zit anderhalf jaar tussen. dat zou mijn voorkeur ook hebben, maar dan twee kinderen ipv drie.
quote:paiva schreef op 12 februari 2013 @ 12:37:

Leuk om te lezen dat jullie allemaal zo kunnen dromen over dit onderwerp. Ik denk dat ik dat gen mis. Misschien kan ik nog wat van jullie leren.

Heb het gevoel dat het hier zomaar eens sneller kan gaan dan voorheen gedacht. Zowel vriend als ik hebben een aantal zaken laten varen en zijn andere dingen juist aan het regelen/stappen aan het zetten. Deze week is in ieder geval al 1 punt getackeld. Gek hoor.

Misschien toch maar verhuizen naar dromen over een kindje, hoewel die titel dan weer niet helemaal mijn ding is.

Hi Meiden hier!

Ik lees af en toe ook jullie berichten Ja de titel is wel erg lief, maar 'ons' topic 'dromen over een kindje' is een vervolg op een eerder topic hier, vandaar de naam.

Het klopt dat er een verschil is in het moment van beginnen, maar je zult merken dat de verschillen lang niet zo groot zijn tussen ons allemaal. Ook in onze groep leven twijfels en wat eerder duidelijk leek, hoeft dat later helemaal niet te zijn.

Jullie zijn dan ook van harte welkom om bij ons mee te schrijven Dus Paiva, kom erbij als je wilt. Is jouw nick trouwens afgeleid van Spaans Portugees of Fins? Was ik even nieuwsgierig naar.

Persoonlijk vind ik het ook leuk om jullie verhalen te lezen.

TO veel succes met je promotie! Ik snap dat dat voorgaat. Een vriendin van mij kreeg halverwege haar onderzoek een kindje en dat maakte alles behoorlijk veel zwaarder, dus dan is wachten toch een betere optie. Met je doctorstitel op zak is het toch net wat makkelijker allemaal merk ik ook aan haar.

Zo dat was mijn inbraak hier voor nu, ik hoop dat jullie het kunnen waarderen. Wie weet tot ziens hier bij 'wachten' of bij 'dromen' of bij een maandforum later

Groetjes Cheery
Hoi Cheery, wat leuk dat je de moeite hebt genomen om hier een berichtje te schrijven. Ik zal wel even een kijkje nemen op jullie topic.

Mijn nick heb ik afgeleid van de Finnen. "God(in) van de zon" en "dag". Na jouw vraag ben ik gaan googlen en zag ik inderdaad ook van alles in het portugees. Hou jij je bezig met talen?

@sealight, ik denk eigenlijk binnen nu en een half jaar. Max eind dit jaar.

@anticonceptie, toen ik stopte, viel ik wat kilo's af. Ik herken mijn eigen cyclus volledig. Dat vind ik ook wel een prettig idee. Bijzonder hoe je lichaam werkt.
@paiva, ik kan bijna niet wachten totdat ik de pil op heb. ga daarna ook niet meer aan de pil. geen troep meer
Cheery bedankt voor je berichtje in dit topic!

Spannend Paiva, dat is echt al een stuk dichterbij.

Wat betreft ac. Heb veel last van bijwerkingen van de pil. Denk dat ik nog voor vier maanden heb en dan misschien toch ook stop. Het is ook troep eigenlijk.

Zag vanmorgen op Facebook dat er weer iemand zwanger is en een echo mag laten maken vandaag. Had wel weer wat kriebels als ik dat lees..
Ik heb ook veel last van de bijwerkingen en veel doorbraakbloedingen.

ik zag van de week ook een aantal echo's voorbij komen op facebook. Zou jij dat zelf ook doen?
Ik heb ook besloten om nooit meer aan de pil te gaan. Het was echt alsof er een waas van mij gehaald is. Ik voel me veel beter zonder die hormonen!

Geloof niet dat ik ales maar op facebook zou zetten. Dat doe ik nu ook niet. Daarnaast probeer ik selectief te zijn in facebookvrienden.

Ik heb vanmorgen even een berekening gemaakt van alle te verwachten kosten verrekend met tegemoetkomingen. Het viel me eigenlijk reuze mee. We zouden het met ons huidige uitgavenpatroon gewoon redden. En dat terwijl we best makkelijk kunnen bezuinigen als we zouden willen. Moet alleen niet een van ons zijn baan kwijt raken. Maar dat zou sowieso een probleem zijn.
Ik ben ook wel blij dat ik er nu mee stop. Het was wel weer heel duidelijk dat mijn vriend er echt niet mee bezig is. Ik zei tegen hem dat we condooms moeten inslaan en zijn reactie was "is dat nu al?". Hij blijft bij zijn beslissing, maar hij had er gewoon verder niet meer zo aan gedacht.

Ik zou trouwens geen echo op Facebook zetten. Ik email die dan liever alleen naar mijn ouders. wat ik helemaal erg vind is een foto van de positieve test naar je vrienden whatsappen. Het lijkt mij toch echt veel leuker om het persoonlijk te kunnen vertellen.
Ja daarom, het lijkt me fijn geen bijwerkingen of doorbraakbloedingen te hebben. Maar vind het toch een grote stap omdat ik vanaf mijn 16e altijd trouw hormonale anticonceptie heb gebruikt.

Mannen zijn daar volgens mij niet zo veel mee bezig, de mijne iig niet. Tenzij ze misschien ook al een tijdje klaar zijn voor kinderen. Maar heb nog niet voorgesteld om te stoppen met de pil. Ben benieuwd naar zijn reactie..

Ik zou sowieso niet al na 8 weken ofzo op Facebook zetten dat ik zwanger zou zijn. En ook geen echo. Pas na 3 maanden misschien op Facebook en goede vrienden en familie eerder. Plus ook selectief in vrienden op Facebook inderdaad. Toch wel een beetje privacy. ( voor zover dat gaat met Facebook natuurlijk )
En goede vrienden en familie natuurlijk persoonlijk vertellen. Lijkt me helemaal niks via de whatsapp of sms..
kosten berekenen is ook iets wat ik graag doe. Ik ben dol op lijstjes maken

Ik zal het ook niet via facebook doen. Mijn vriend daarintegen zal het wel van de daken willen schreeuwen (op facebook)

Ik lees net dat er waarschijnlijk een vrouw/meisje in NL is overleden ten gevolgde van de Diane 35 pil.

Brr.. zo naar die berichten.
Goedemiddag dames!

Ik heb net het topic doorgelezen en eigenlijk herken ik me in alle verhalen en gedachten hier.

Vriend (bijna 25), ik net 24, hebben het dagelijks over kinderen. Namen zijn doorgesproken, wel dopen/niet dopen, hoe met de oppas, hoe doen we het met ons werk. Het script ligt er al, het moet alleen nog uitgevoerd worden. We hebben het idee nog even in de ijskast gezet, omdat ons huis nu wordt gebouwd en we een hele hectische periode ingaan. Niet alleen het bestieren van een eigen huishouden, maar ook het samenwonen en beiden fulltime werken.

Beiden een vaste baan, een goede buffer, maar wel de onzekerheid nog over de vaste lasten maandelijks, wanneer het huis daadwerkelijk staat en bewoonbaar is. Het liefst beginnen we nu aan kinderen, vriend is verschrikkelijk gek op kinderen en oh, wat zal hij een leuke vader zijn.

Als ik alleen al denk aan het idee dat het nog +/- 9 maand duurt voordat we het huis in kunnen, beiden eigenlijk het liefst getrouwd zijn voor we aan kinderen beginnen, dan ben ik een keer 27-28 wanneer we aan kinderen kunnen 'beginnen' volgens mijn planning. En dat duurt laaaaaang!!

En dan komt mijn moeder, met echte opmerkingen voor moeders om de hoek..Niet alles valt te plannen, niet alles valt van tevoren te bedenken.. Het loopt altijd anders. Een buffer is prima, maar je kunt niet altijd aan alle voorwaarden voldoen ( die je jezelf hebt voorgenomen). Het moet een keer gebeuren, een keer die sprong in het diepe nemen.

En dat moet ik me meer gaan beseffen. Dat een mooi huis, een leuke auto en een goede baan heel prettig is, echt fijn, maar dat een kind niet kijkt naar hoe duur de auto is, hoe groot zijn/haar slaapkamer is. Zolang je maar aan de randvoorwaarden kunt voldoen.

Er valt dus veel te doen in 3 jaar-;) Het huis bewoonbaar maken na oplevering, samenwonen, trouwen en een baby. Pff..En over een jaar kan de planning er heeeel anders uitzien-;)
Ik heb volgens mij op televisie een keer iets gezien over een meisje in nl die was overleden door complicaties van de pil. Daar schrik je dan toch wel van..

Welkom chantility! Jouw verhaal klinkt herkenbaar:)

Dus de planning is in principe over 3 jaar, maar jullie kijken het aan en misschien eerder?

Natuurlijk valt niet alles te plannen, maar een stabiele basis. Zoals huisje, buffer en (1van de twee) een baan lijkt me wel belangrijk. En de luxe dingen hoeft natuurlijk niet perse zoals idd een dure auto of grote slaapkamer etc.

Maar jullie hebben dus een hoop dingen te doen en om naar uit te kijken
quote:Sealight schreef op 15 februari 2013 @ 10:38:

Ik heb volgens mij op televisie een keer iets gezien over een meisje in nl die was overleden door complicaties van de pil. Daar schrik je dan toch wel van..

Welkom chantility! Jouw verhaal klinkt herkenbaar:)

Dus de planning is in principe over 3 jaar, maar jullie kijken het aan en misschien eerder?

Natuurlijk valt niet alles te plannen, maar een stabiele basis. Zoals huisje, buffer en (1van de twee) een baan lijkt me wel belangrijk. En de luxe dingen hoeft natuurlijk niet perse zoals idd een dure auto of grote slaapkamer etc.

Maar jullie hebben dus een hoop dingen te doen en om naar uit te kijken

Ja, de planning is tussen nu en 3 jaar, misschien 4. In ieder geval voor vriend 30 is, mocht het ons gegund zijn om kinderen te kunnen krijgen. De stabiele basis zal er dan wel zijn, het huis is op de groei gebouwd, beiden hebben we goede vooruitzichten en mocht het onverhoeds toch helemaal mislopen, heb ik een behoorlijk bedrag, als voorschot op mijn erfenis, op een spaarrekening staan. We kunnen dan een aantal jaar overbruggen.

Ja, heel wat om te doen en mee te maken de komende 3 jaar:)

Gister in bed nog maar eens over dat trouwen gehad..Vriend vindt het niet nodig om te trouwen voordat er kinderen komen, terwijl ik daar wat anders naar kijk. Trouwen de eerste stap, daarna de belangrijkste stap, het krijgen van kinderen. Erg traditioneel bekeken en daar zullen we het komende jaar nog een paar keer over praten denk ik.

Wel fijn dat ik hier zoveel bekende verhalen en gedachten heb gelezen. Ik was echt de enige in mijn vriendinnengroep die hierover sprak en zij konden zich hier niet in herkennen. Alle drie zijn ze net weer begonnen met een nieuwe studie en zijn nog helemaal niet zo bezig met het 'grote-mensen-leven' zoals zij dat noemen.

Beetje herkenning is dus wel prettig:)
Jullie hebben in ieder geval goede vooruitzichten:) lijkt me echt moeilijk om te wachten tot het huis is afgebouwd! Wel fijn een nieuwbouwhuis met veel mogelijkheden

Mijn vriend wilde niet trouwen, maar uiteindelijk is het geregistreerd partnerschap geworden. Zo is alles goed geregeld, ook met het huis. Hij moet alleen wel het kind erkennen als ik zwanger zou zijn. Wil je er een groot feest van maken als je vriend ook wilt trouwen?

Ja wel fijn die herkenning hè? Ik heb het er met twee vriendinnen wel eens over. Maar de rest zijn er totaal nog niet mee bezig.
quote:Sealight schreef op 15 februari 2013 @ 12:05:

Jullie hebben in ieder geval goede vooruitzichten:) lijkt me echt moeilijk om te wachten tot het huis is afgebouwd! Wel fijn een nieuwbouwhuis met veel mogelijkheden

Mijn vriend wilde niet trouwen, maar uiteindelijk is het geregistreerd partnerschap geworden. Zo is alles goed geregeld, ook met het huis. Hij moet alleen wel het kind erkennen als ik zwanger zou zijn. Wil je er een groot feest van maken als je vriend ook wilt trouwen?

Ja wel fijn die herkenning hè? Ik heb het er met twee vriendinnen wel eens over. Maar de rest zijn er totaal nog niet mee bezig.

Heerlijk, die herkenning! 2 van mijn 3 vriendinnen willen ook absoluut kinderen en denken af en toe wel mee, maar het is nog zo'n ver-van-hun-bed-show, terwijl wij al zoveel stappen verder zijn met een huis, beiden een baan. De randvoorwaarden zijn al wat meer aanwezig, waardoor het denken aan kinderen ook steeds meer de boventoon gaat voeren in ons leven.

We willen beiden graag trouwen, vriend denk ik nog grootser ook dan ik. Beiden willen we een groot feest, met alles erop en eraan. Dat kost behoorlijk veel geld en ik ben nu al en spaarpotje bij elkaar aan het sparen..Het gaat mij alleen meer om het moment waarop we zouden trouwen. Daar hebben we verschillende ideeën over, maar daar komen we wel uit. Wij hebben gekozen ( vorig weekend getekend) voor een samenlevingscontract met testamenten. Was al behoorlijk bijzonder, bij de notaris tekenen-;).

Vanavond eerst op wintersport. Zelfs daar hebben we al gesprekken over gehad-;) Hoe doen we dat met een baby? Gelukkig heb ik een moeder die niets met skiën heeft en mooi kan oppassen wanneer wij erop uit trekken om een dag te skiën :P.Oh en zwanger zijn tijdens de wintersport was eigenlijk uit den boze, maar dat valt ook niet echt te plannen-;) We houden de gesprekken gelukkig wel luchtig..Het moet niet in alles terug komen, we zijn nog jong, komen net kijken. Beiden nog geen 25. We hebben nog wel even de tijd, maar ooooh, ik wil zo graag!
Welkom Chantilly21! veel plezier op wintersport!

heb jij al een budget in je hoofd voor de bruiloft?

Nog een paar uur werken en dan heb ik eindelijk weekend!

Pff kwam de week maar moeilijk door en ook nog ongesteld..

sealight, ik dacht de erkenning met een geregistreerd partnerschap wel geregeld was. Maar dus niet (heb even gegoogled).
quote:goldstrike schreef op 15 februari 2013 @ 12:57:

Welkom Chantilly21! veel plezier op wintersport!

heb jij al een budget in je hoofd voor de bruiloft?

Nog een paar uur werken en dan heb ik eindelijk weekend!

Pff kwam de week maar moeilijk door en ook nog ongesteld..

sealight, ik dacht de erkenning met een geregistreerd partnerschap wel geregeld was. Maar dus niet (heb even gegoogled).Dank je:) Nou ja, een echt vaststaand budget niet, maar voor wat wij beiden eigenlijk willen, burgerlijk huwelijk en trouwen in de kerk, + de grote families die we beiden hebben en het grote feest dat m'n vriend wil geven, hebben we tussen de 7000 en 10.000 euro nodig. Ik vind het erg veel geld en we zullen vast deels gesponsord worden, maar ik ben al wel druk bezig met sparen. En het kan zo maar zijn dat, wanneer we echt hebben uitgesproken dat we trouwen en wanneer we trouwen, we het heel anders aanpakken. Even snel trouwen en dan heerlijk lang op vakantie ofzo-;) We hebben nog even om de plannen wat te verduidelijken-;)
Klinkt erg leuk zo'n trouwfeest. Maar kost inderdaad ontzettend veel geld. Maar goed als je deels gesponsord wordt scheelt toch wel veel.

Heerlijk bijna weekend! Daar ben je wel aan toe zo te horen. Ik moet nog 4 dagen werken maar heb dinsdag weer 'weekend'

Klopt dat is het enige verschil met trouwen. Volgens mij schrok het woord trouwen mijn vriend zo erg af. Maar ja ach we hebben het nu goed geregeld:)

Chantilly hele fijne skivakantie en allemaal een fijn weekend!
@Erkenning, stelt echt geen ruk voor! Je staat met 10 min weer buiten het gemeentehuis.

@Trouwen, hier dus ab-so-luut geen behoefte aan. Vriend zou op termijn wel willen, maar moet mij eerst nog overtuigen en dat gaat niet zo snel gebeuren.

Ik had het eergisteren met mijn vriend over mijn baan (wel of niet opzeggen) en ik maak me er dus best druk om dat mocht ik dat doen en ik vind na mijn afstuderen niet zo snel een baan dat ik dan straks een aantal maanden thuis zit zonder werk en zonder inkomen. Zegt hij opeens: ik zorg wel dat je een kind hebt om je mee bezig te houden

Heb hem ff duidelijk gemaakt dat hij niet dat soort grapjes moet gaan maken want dan word ik GEK
Ohja en een van mijn voorwaarden voordat we beginnen is dat we allebei 100% rookvrij zijn. En we hebben allebei al sinds afgelopen maandag helemaal niks meer gerookt. Dus toch een stapje dichterbij.
Ja klopt, bij het gemeentehuis de ongeboren vrucht erkennen.

Trouwen zie ik zelf op dit moment niet zitten. Als ik zwanger wordt, dan gaan wij voor GP en zal ik zijn achternaam aannemen. Daarin ben ik misschien ouderwets, maar ik wil als gezin dezelfde achternaam.

Orzoo, ha ha, herkenbaar, mijn vriend kan ook dat soort grappen maken.

fijn weekend!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven