Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
Door het kleine verschil tussen trouwen (voor de wet) en een geregistreerd partnerschap kiezen wij juist voor trouwen. Ik neem niet de naam van mijn vriend aan. Mijn moeder en tante hebben dat ook niet gedaan (ik heb het dus in mijn opvoeding ook zo mee gekregen) en ik vind het raar om na 30 jaar ineens anders te heten. Kinderen krijgen wel de naam van mijn vriend, maar we hebben het er ook wel eens over gehad dat hij mijn naam aan zou nemen. Maar hij is ook te veel aan zijn eigen naam gehecht. Dus houden we beiden gewoon onze eigen naam. Het valt me op dat vrouwen die nu trouwen juist wel de naam van de man aannemen terwijl ik dat zo ouderwets vind. Gelukkig mag je tegenwoordig gewoon kiezen.
Ik heb bij het GP gewoon mijn eigen naam aangehouden. Ik vind mijn voornaam ook niet bij zijn achternaam passen en vind het wel fijn om mijn eigen naam te houden. Kinderen krijgen wel zijn achternaam.

We konden trouwens op vele manieren onze achternaam kiezen, hij kon ook mijn naam aannemen. Maar vind dat wel een beetje apart.

Oh en wat roken betreft ik heb een tijdje gerookt, maar ben al een half jaar gestopt. Mijn vriend heeft 12 jaar gerookt en is na vele pogingen nu bijna twee weken gestopt!:D zie dit ook weer als een stapje dichterbij. Maar eerst maar eens zien of hij het volhoudt:p
Welkom Chantilly, waar ga je heen op wintersport? Ik ben nu in kitzbuhel, tot zondag, heerlijk is het hier. Dit is misschien wel de voorlaatste keer dat ik zo op wintersport kan/ga.

@ trouwen en namen: wij willen beide trouwen, maar niet meer voor we aan kinderern beginnen. Dan zou ons kind dus tijdelijk de naam van mijn vriend heeft en ik die naam pas later krijg. Ik neem wel zijn naam aan, want mijn achternaam is een crime waar ik woon.
Wij gaan naar Veysonnaz in Zwitserland. Normaliter echte Oostenrijkgangers, echt ons favoriete land, maar vader vond het nodig om eens wat anders te doen. Dus we vertrekken vannacht richting Zwitserland-:)

Ik wil wel graag mijn eigen naam houden. Komt 21x voor in Nederland, best bijzonder en het hoort bij mij. Achternaam van vriend is ook mooi, mooie klank, maar ik ben nogal verknocht aan mijn aparte bijzondere achternaam. Misschien dat ik zijn naam erachter plak-;) pas ik toch een beetje bij de achternaam van vriend en onze mogelijke kinderen ( die wel zijn naam krijgen-;)).

Overigens is trouwen hier meer uit romantisch oogpunt. Alle zaken zijn al geregeld op papier qua financiën. Trouwen gaat ook onder huwelijkse voorwaarden ( vereiste voor mij). Hadden we een gp afgesloten hadden we partnervoorwaarden af moeten sluiten. Dat was het ons niet waard, leek ook teveel op trouwen, wat voor ons het grote nadeel aan het gp was-;) ach, zolang er maar iets geregeld is.. Je niet in de problemen komt bij een eventueel uit elkaar gaan. Dat vind ik erg prettig.
Wij gaan dus waarschijnlijk niet trouwen juist om niet in de problemen te komen als we uit elkaar gaan
quote:pompedom schreef op 15 februari 2013 @ 17:43:

Welkom Chantilly, waar ga je heen op wintersport? Ik ben nu in kitzbuhel, tot zondag, heerlijk is het hier. Dit is misschien wel de voorlaatste keer dat ik zo op wintersport kan/ga.

@ trouwen en namen: wij willen beide trouwen, maar niet meer voor we aan kinderern beginnen. Dan zou ons kind dus tijdelijk de naam van mijn vriend heeft en ik die naam pas later krijg. Ik neem wel zijn naam aan, want mijn achternaam is een crime waar ik woon.Ik heb hetzelfde probleem , neem dus vriends naam aan wanneer het zover is.
Dat kan ook Orzoo. Wij hebben juist dingen geregeld voor het geval dat een van ons overlijdt. Met een gezamenlijk koophuis is uit elkaar gaan altijd veel gedoe. Als er ooit kinderen bij betrokken zijn natuurlijk nog meer. Je weet natuurlijk nooit wat de toekomst brengt en ik maak me daar ook niet erg druk om. We zijn nu 5 en een half jaar samen waarvan we er 4 samenwonen. Ik heb dus wel vertrouwen in.
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje 'stiekem' aan het meelezen maar zou eigenlijk dolgraag willen meeschrijven... mag dat nog?? Gek dat het uitspreken van je kinderwens, zelfs op een forum, zo spannend kan zijn

Ik ben 26 jaar oud, vriend is 28, wonen sinds vijf jaar samen. Ik ben momenteel bezig met het opstarten van een eigen bedrijfje en we willen eerst afwachten of dat gaat lopen en nog wat sparen voordat ik stop met de nuvaring.
Hallo! Ik ben weer terug van het skien, het was heerlijk, maar wel vermoeiend. Ik blijf me aan dezelfde steen stoten, door te veel willen doen op 1 dag. Op maandag had ik 3 uur prive skiles en daarna ben ik 3 uur gaan klimmen, dat was nogal dom. Ik was goed gesloopt maandagavond en dinsdagochtend.

Nu ben ik 1,5 maand in Z-Duitsland voor mijn werk en woon tijdelijk in een studentenhuis met 3 proffesionele klimmers, kan ik nog wat van leren.

Ik heb de tabel weer aangepast, roep maar als ik iets vergeten ben of niet goed heb gedaan.

Ik lees soms in andere topics dat mensen al na een jaar samenzijn aan kinderen beginnen, dat vind ik persoonlijk wel erg snel. Maar somsdenk ik dan ook, waarom zij wel en wij nog niet. Willen we misschien te verstandig zijn? Als alles zo loopt als we willen zijn we 4,5-5jaar samen als er een kondje komt, dat lijkt ons lang genoeg.
Dankje Pompedom, fijn dat ik ook in de tabel sta

Misschien wachten we wel allemaal tot het perfecte moment dat eigenlijk niet bestaat om na een tijdje alsnog naar je gevoel te luisteren ipv allerlei rationele verstandige argumenten aan te dragen.... hihi kunnen we ondertussen wel mooi aan het idee wennen!

Ik zit ook al wel met mezelf te discussiëren; 'ik moet eerst zorgen dat mn bedrijfje loopt' versus 'ja maar als mn bedrijfje nog niet zo goed loopt heb ik wel voldoende tijd voor de baby en bespaar ik alweer op KDV' pffff... haha
Fijne vakantie gehad Pom? Je mag bij mij nog aanpassen dat we eerst willen sparen en beginnen in lente/ zomer 2014.

Welkom Vivacavia:) hoop dat je bedrijf goed gaat lopen! Wel fijn als je dat eerst goed geregeld hebt.

O ja en gisteren op Facebook weer een aankondiging van een zwangerschap.. Stiekem toch wel een beetje jaloers.. Haha
Het is ook babyboom hier. Gisteren whatsappje van kennissen of we binnenkort langskomen. Hun kleintje is alweer bijna 1. Andere kennis in april uitgerekend en van de week nog een baby geboren. Brrrr....ik trek het stiekem best slecht.
Dank Sealight!

Ik vind het wel leuk al die babytjes; gisteren nichtje geboren en dat geeft mij reden om los te gaan en al die schattige kleertjes te kopen Bij onze AH hebben ze spulletjes van LIEF! (merk), als je dan niet graag zelf een baby wil dan ga je het volgens mij nooit willen ;) zoooo klein en schattig!

Hebben jullie al iets van baby-uitzet in huis?? mijn schoonzusje (stuk jonger dan ik) maakt namelijk absoluut geen geheim van dr kinderwens en heeft de hele baby-uitzet van haar nicht overgekocht en alvast op zolder gezet 'voor later'.
Ik ben stiekem wel blij dat ik niet de enige ben die dat soort dingen slecht trekt.

Ik vind het ook belangrijk om al wat langer samen te zijn voor je aan kinderen begint. Maar iedereen moet dat natuurlijk zelf weten.
Ik vind lief! Dan weer 3x niks, sorry

En nee niks van babyspul in huis. Gaan er voorlopig toch niet voor en wie weet lukt het niet...zit je dan met je spullen.
Wij kunnen het soms niet laten om kinderboeken te kopen als we een hele leuke tegen komen bij een kringloopwinkel. Maar verder hebben we geen baby uitzet.

Deze maand word ik voor de tweede keer tante, maar omdat ze alles nog hebben van de oudste weet ik niet zo goed wat ik moet geven. Ik wil voor allemaal een klein kadootje kopen. Dus als jullie nog leuke ideeën hebben.
Voorleesboek met de naam van het kindje?.
Ik las op t forum ook regenlaarsjes (of andere schoentjes) die kunnen ze toch niet doorschuiven.
Hoi allemaal!

Ook ik ben al een tijdje aan het meelezen, sowieso onder het kopje zwanger ben ik veel aan het meelezen!

Ook ik zou graag mee willen schrijven. Ik kan zelf niet wachten tot wij beginnen. Maar ook ik vind mezelf nog te jong, werk wel al 1 jaar. Wel net pas begonnen bij een nieuwe baan.

Ik hoor graag of ik hier kan meeschrijven!

liefs
Ik koop nog niks voor de toekomstige baby. Maar ik moet mijzelf soms wel inhouden met mooie voorleesboeken.

In mijn familie zeggen ze altijd "dat is de goden verzoeken".

Een leuke kraamcadeau voor een tweede kindje, vindt ik een voorleesboek van Woezel en Pip (je kan daar de naam van de baby inzetten) of een dinerbon voor de ouders tezamen met een oppasbon.
Regenlaarsjes vind ik wel een grappig idee. Ik vrees alleen dat tegen de tijd dat die kleine gaat lopen haar ouders zijn vergeten dat ze nog een paar laarsjes in de kast hebben staan. Voor de toekomstige grote zus heb ik al een belleblaas gekocht. Die is net jarig geweest dus een klein kadootje is wel goed.

Toen ik voor het eerst tante werd had ik al voorspeld dat zij zelfs met nummer twee eerder zouden zijn dan wij. Hopelijk komt onze tijd ook snel. Tot nu toe merk ik nog weinig van het stoppen met de pil. Maar mijn laatste stopweek is natuurlijk ook maar net voorbij. Vriend en ik hadden laatst over de nadelen van kinderen, maar ondanks dat willen we ze toch. Dat gevoel overstijgt gewoon al die nadelen.
Sealight, de vakantie was heerlijk, lekker skien met mijn vriend en een stel vrienden, nog een beetje klimmen, langlaufen en in de sauna zitten.

Misschien is iets zelfgemaakts leuk tara, weet niet hoe creatief je bent.

@ babyboom, ja die was er in Wenen ook, maar daar zijn mijn meeste vriendinnen ouder. In mijn omgeving krijgt iedereen laat kinderen, de meeste studeren 6 jaar en doen dan nog promotie onderzoek, dan ben je al snel 30 als dat allemaal klaar is.

@ spullen: ik heb nog niks gekocht en ik hoef waarschijnlijk ook heel weinig te kopen. Mijn vriend waarschuwde me al, dat we alles van zijn familie zouden krijgen. Dan zijn er een paar dingen die ik perse zelf wil maken, ik heb al een hele lijst, maar durf niet te beginnen.

En ik moet natuurlijk ook iets van de HEMA hebben, want die hebben we hier niet.
Een rompertje met jip en janneke mag zeker niet ontbreken Pom. Ik vind dat ze erg leuke dingen hebben voor kleintjes bij de Hema. Wij hebben laatst een takkie gekocht met haakjes er aan, maar die is om de hondenriem aan op te hangen. Alleen moet de gang eerst nog even geschilderd worden.
Welkom vivacavia en snoeptomaat! En welkom terug Pom, bedankt voor het bijwerken van de tabel.

Leuk om te lezen hoe iedereen "rationele verstandige argumenten" heeft om het beginnen aan kinderen uit te stellen. Ik ben erg benieuwd naar hoe het voelt wanneer we zijn aangekomen in dat jaartal van de tabel. Zullen dan alle argumenten afgevinkt zijn? Of blijft de onzekerheid over de juiste tijd hangen? Ik ben erg benieuwd.

@babyuitzet. Een flinke tijd terug was ik een kraamcadeau aan het uitzoeken en toen zag ik zo een schattig jurkje hangen dat ik hem maar heb gekocht. Was er helemaal weg van. Inmiddels vind ik hem een stuk minder bijzonder dus ik ben benieuwd of het jurkje ooit gebruikt zal worden (moet ons kind ook maar net een meisje worden). Verder heb ik nog niks in huis en dat blijft voorlopig ook zo. Ik denk dat het gemis nog erger zou worden als ik al allemaal spullen in huis zou hebben. Herkenbaar?

(Pffff ik word helemaal gek van die viva storingen 's avonds, echt niet grappig meer)
grrr dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven