Oh, deze kat is nu een hit op het internet: "Grumpy cat"
Het is een "Snowshoe Siamese", een Amerikaans "ras" dat door inteelt tot stand is gekomen (fokken met kittens die al een afwijking hebben) en daardoor lijdt aan redelijk ernstige genetische afwijkingen, onder andere aan de schedel en aan de poten, die ook misvormd zijn.
Schattig dus, maar ook een beetje zielig.
Anoniem_127197
dinsdag 12 februari 2013 om 17:31
Hij heeft een beetje de platgeslagen kop van een britse korthaar. Die kunnen ook zo kijken. Maar dan zonder die blauwe ogen.
Ik zou mijn huis niet meer indurven
Anoniem_63bd63aace67e
dinsdag 12 februari 2013 om 17:32
Aww ik wist niet dat het beestje zulke erge inteelt had .
Anoniem_91778
dinsdag 12 februari 2013 om 17:33
Dit is een Snowshoe als hij kortharig is en een Heilige Birmaan als hij langharig is. Aan het plaatje te zien is hij behoorlijk langharig dus dan is het een Heilige Birmaan.
Edit: Het maskertje is echter typisch Snowshoe, dus het kan ook een wat pluizige Snowshoe zijn.
Google vertelt verschillende verhalen, maar het komt neer op een kruising tussen verschillende rassen, waarvan snowshoe of ragdoll er waarschijnlijk eentje is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Anoniem_127197
dinsdag 12 februari 2013 om 17:35
Is dat hun doordeweekse hoofd? Zien ze er zo uit als ze komen knuffelen?
Daar ga je toch eng van dromen.
Anoniem_171617
dinsdag 12 februari 2013 om 17:35
Anoniem_63bd63aace67e
dinsdag 12 februari 2013 om 17:36
Ik vind juist daarom dit beest absoluut geweldig Hij lijkt op mij wanneer ik geen koffie heb gehad gedurende mijn PMS periode: nors, harig en geconstipeerd.