Wat voor ras is deze kat?

12-02-2013 17:24 85 berichten
Ik MOET het gewoon weten, ik vind de kop van dit poezebeest gewoon fantastisch!

quote:Ephina schreef op 13 februari 2013 @ 10:53:

Hmm ik denk echt niet dat dit een nazaatje is van 2 HTK katten. Ik gok toch echt op miminaal 25% a 50% raskat.

Het is een toevalstreffer van een lapje met een cyper, waar blijkbaar in de genetische lijn Snowshoe en Ragdoll zat.

Overigens heb ik het asiel waar ik vroeger werkte ook 2 keer meegemaakt dat in een doodnormaal nestje een katje zat waarvan er eentje later uitgroeide tot een prachtige Thai-achtige en de andere tot een prachtige Snowshoe-achtige terwijl de rest van de katjes zwart/wit was.

Nu kan het zijn dat de moederpoes niet alleen door een EKH is bevrucht maar tegelijkertijd ook door een raskat, maar het kan er dus ook opens zomaar uitkomen.
quote:Ratteke schreef op 13 februari 2013 @ 08:49:

Fru1t3lla, ik had vroeger een cavia. Een mannetje. Toen kwam poes aanlopen met kerst in de stromende regen als klein humpie van amper 3 maanden. Poes dus gehouden. (dank je wel mam)

Wij wilden ook poes een caaf aan elkaar laten wennen. Nou, dat is gelukt. Caaf was not impressed en heeft poes keihard in haar poot gebeten. Daarna nooit meer naar elkaar omgekeken. Kooi van caaf stond ook gewoon open. Het kan dus wel, dat ze samen goed overweg kunnen.

En ik vind Grumpy Cat erg leuk!Stoere caaf Ik heb alleen superhelden op sokken hier. De poes van een familielid kijkt ook absoluut niet om naar andere beestjes en is zo aanhankelijk als wat, maar ik denk toch dat zij een van die grote uitzonderingen is
Alle reacties Link kopieren
Het is een (mix) ragdoll (heb er zelf ook twee). Deze Grumpy is helaas een 'miskleuntje' ze is een beetje gehandicapt. Op filmpjes zie je ook dat ze te klein is en helemaal uit verhouding is, ook 'waggelt' ze ipv dat ze loopt. Kortom, ze is lichamelijk gehandicapt.

Ik ben weg van dat beestje!!! Ze is zo aandoenlijk.
quote:camomille schreef op 13 februari 2013 @ 12:32:

Het is een ragdoll (heb er zelf ook twee). Deze Grumpy is helaas een 'miskleuntje' hij is een beetje gehandicapt. Op filmpjes zie je ook dat hij te klein is en helemaal uit verhouding is, ook 'waggelt' hij ipv dat hij loopt. Kortom, hij is lichamelijk gehandicapt.

Ik ben weg van dat beestje!!! Hij is zo aandoenlijk.Hij is inderdaad erg aandoenlijk, gelukkig heeft hij geen pijn volgens de eigenaars en weinig last. Moest het dier wel lijden dan zou ik het ook nietmeer grappig vinden

quote:iris1969 schreef op 12 februari 2013 @ 20:45:

[...]

Fijn om te lezen dat ze gewoon gezond is en dat ze zowel Ragdoll als Snowshoe in zích draagt verbaast me niets, want ze ze is inderdaad een pluizige Snowshoe-achtige.

Nee, dat heeft ze dus niet, ze lijkt er alleen een beetje op. Er staat:

We aren’t exactly sure about Grumpy Cats breed; but she looks nothing like her mother or father. She looks similar to a Ragdoll or Showshoe; but there have never been any of that breed around the house. Her mom is a calico domestic short hair cat and her father has grey and white stripes. (Though I suppose there could be a different father, promiscuous cats you know…).

In principe dus gewoon een toevalstreffer. Maar wel geinig beestje!
quote:camomille schreef op 13 februari 2013 @ 12:32:

Het is een (mix) ragdoll (heb er zelf ook twee). Deze Grumpy is helaas een 'miskleuntje' ze is een beetje gehandicapt. Op filmpjes zie je ook dat ze te klein is en helemaal uit verhouding is, ook 'waggelt' ze ipv dat ze loopt. Kortom, ze is lichamelijk gehandicapt.

Ik ben weg van dat beestje!!! Ze is zo aandoenlijk.Nee dus. Er staat: We aren’t exactly sure about Grumpy Cats breed; but she looks nothing like her mother or father. She looks similar to a Ragdoll or Showshoe; but there have never been any of that breed around the house. Her mom is a calico domestic short hair cat and her father has grey and white stripes. (Though I suppose there could be a different father, promiscuous cats you know…).

In principe dus gewoon een toevalstreffer. Maar wel geinig beestje!
quote:Melpomene schreef op 13 februari 2013 @ 18:31:

[...]

Nee, dat heeft ze dus niet, ze lijkt er alleen een beetje op. Er staat:

We aren’t exactly sure about Grumpy Cats breed; but she looks nothing like her mother or father. She looks similar to a Ragdoll or Showshoe; but there have never been any of that breed around the house. Her mom is a calico domestic short hair cat and her father has grey and white stripes. (Though I suppose there could be a different father, promiscuous cats you know…).

In principe dus gewoon een toevalstreffer. Maar wel geinig beestje!Klopt het is een toevalstreffer, maar er moet is in de genetische lijn zitten (wie weet hoe lang geleden) van Snowshoe en/of Ragdoll, want anders krijg je nooit dit resultaat. Als de hele lijn namelijk alleen EKH zit zijn bijv. blauwe ogen, maar ook de zeer opmerkelijke kleurtekening onmogelijk zomaar uit het niets te toveren.
quote:iris1969 schreef op 13 februari 2013 @ 18:36:

[...]

Klopt het is een toevalstreffer, maar er moet is in de genetische lijn zitten (wie weet hoe lang geleden) van Snowshoe en/of Ragdoll, want anders krijg je nooit dit resultaat. Als de hele lijn namelijk alleen EKH zit zijn bijv. blauwe ogen, maar ook de zeer opmerkelijke kleurtekening onmogelijk zomaar uit het niets te toveren.

Snowshoe is weer ontstaan uit siamees en tweekleurige korthaar, ragdoll is ook een 'toevallige' kruising van bicolour, een zwarte kat en een burmees... Dus het kan van alles zijn.

Beide 'rassen' zijn nog niet zo oud. Ik denk eerder dat er de voorouders van een ragdoll of snowshoe in zitten van lang geleden of een birmaan of siamees of wat dan ook. Kun je niets van zeggen.
quote:Melpomene schreef op 13 februari 2013 @ 22:02:

[...]

Snowshoe is weer ontstaan uit siamees en tweekleurige korthaar, ragdoll is ook een 'toevallige' kruising van bicolour, een zwarte kat en een burmees... Dus het kan van alles zijn.

Beide 'rassen' zijn nog niet zo oud. Ik denk eerder dat er de voorouders van een ragdoll of snowshoe in zitten van lang geleden of een birmaan of siamees of wat dan ook. Kun je niets van zeggen.

Ik denk ook dat er qua voorouders iets van Heilige Birmaan of Siamees in zit, want de kans dat er Ragdoll in zit is kleiner omdat je die vroeger weinig zag en de kans dat er Snowshoe in zit is nog kleiner want die zag je vroeger helemaal bijna nooit.

Toch kan het wel, want ik ken zo'n toevalstreffer Snowshoe en in Nederland zie je die nog minder als eventuele ouders of voorouders dan in Amerika waar ze vandaan komen.

Alles is inderdaad dus mogelijk en we zullen het helaas denk ik nooit weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven